אל הלא נודע

לאחר כשנתיים היעדרות מאירופה, מכבי חיפה התבזתה מול קבוצת דייגים. הכאוס בחדר הלבשה חוגג, הקהל שוב מאוכזב, המנהל מקצועי מפשל ונראה שעוד עונה יורדת לטימיון עוד לפני שהחלה, האומנם?

מכבי חיפה כבר כמה עונות לא פוגעת. הקהל ממלא את היציעים, יעקב שחר משקיע סכומי עתק  אך התסריט חוזר על עצמו שוב ושוב. חיפה מתחילה בצורה רעה, לקראת אמצע העונה מתניעה ולבסוף מסיימת ביכולת סבירה בפלייאוף עליון ועם תקוות וציפיות לקראת העונה הבאה. הפעם בניגוד לעונות קודמות, זה גם נגמר עם גביע לאחר 20 שנה. שחר ידע שלמרות אקורד הסיום המשמח של העונה, היכולת הזו לא תספיק מול מכבי וב"ש ולכן, עוד לפני סיום העונה, הוא הנחית את תור כריסטיאן קרלסן הנורבגי שישמש כמנהל הספורטיבי של הקבוצה. במקביל, סיים את הספקולציות בנוגע לרוני לוי כאשר הצהיר כי הוא יאמן את מכבי חיפה גם בעונה הבאה.

הנורבגי לא ביזבז זמן והחל לעבוד במהרה. פיראס מוגרבי, שכבר סיכם בהפועל חיפה אך המו"מ עמה פוצץ, חצה את הכביש וחתם לבסוף במכבי חיפה. יומיים לאחר מכן, מכבי חיפה הודיעה כי החתימה את רוקאביצה, סגן מלך השערים בעונה שעברה. החתמה מלהיבה שהציתה את האוהדים. לאחר שבועיים של שקט, החתימה את גארי קלגמאכר. קשר אחורי בעל רזומה מרשים שכולל את ריאל מדריד (שיחק בקבוצת המילואים), מונאקו, מינכן 1860 מהבונדסליגה 2 וכו'. למרות הרכש המרשים, חיפה עצמה לא הרשימה במחנה האימונים בלשון המעטה כאשר ניצחה פעם אחת מתוך שלושת משחקי האימון תוך כדי שהיא מציגה יכולת חלשה ולא משכנעת. אך כפי שאנו יודעים, מחנה האימונים לא באמת קובע כלום. קצת אחרי, הגיע המבחן הראשון, אם אפשר לקרוא לזה כך – נומה קאליו. אותה הגרילה במסגרת הליגה האירופית. משוכה קלה על הנייר שלא אמורה לעשות הרבה בעיות, גם ללא עטר, קינן ופלט הפצועים. מכבי חיפה נראיתה רע מאוד בצמד המפגשים וזה נגמר בהדחה מביכה.

ההדחה בנוסף לעובדה כי קלגמאכר שהגיע כקשר אחורי, יעיל יותר בכלל בתפקידים אחרים, הרכישה התמוהה של אבו עביד תמורת מיליון וחצי שקל והיכולת הקטסטרופלית גרמה לכאוס בקהל ובקבוצה. ושוב נראה שעוד לפני שהחלה העונה, גם הפעם שום דבר לא ילך חלק לירוקים. האומנם?

פרידריך ניטשה אמר "מה שלא הורג מחשל", ואני חושב שזה גם מה שיקרה כאן. חיפה תצא מזה רק מחוזקת. אין ספק שקיים בסיס טוב. עם זאת, יש הרבה מאוד עבודה אבל בל נשכח שאנחנו רק ביולי. נותרו חודשיים לסגירת חלון העברות, המון זמן. כבר עכשיו יש דיווחים כי במהלך השבוע הקרוב יאיצו את המגעים עם רועי קהת ושלומי אזולאי. אוברניאק, שנתן עונה בינונית מינוס והתלבטו לגביו, כנראה ייחתך ויתפנה מקום לזר. לאחר הוויתור על סטויקוביץ', אם חשבו שלויטה מספיק לשוער ראשון, הרי שצמד המשחקים הללו הבהיר כי אם הקבוצה רוצה לקרוא תיגר על התואר, היא חייבת שוער טוב יותר. בנוסף, בזמן שמכבי ת"א, בית"ר ירושלים והפועל ב"ש משחקות ומשקיעות מאמץ רב באירופה, הירוקים יתרכזו אך ורק בליגה.

בשורה התחתונה, ההדחה המביכה גרמה לזעזוע שהגיע בדיוק בזמן. כשעוד אפשר לתקן אין לי ספק כי בטווח הארוך זה יעשה רק טוב. אגב, בפעם האחרונה שחיפה הודחה במבוכה (דינמו מינסק), זה נגמר באליפות. אז מה יהיה? עוד עונה מאכזבת או דווקא תדע לאסוף את השברים ולצאת מחוזקים מכל העניין? כנראה שרק במאי נדע.

מכבי חיפה באירופה
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח