אלכסנדר הגדול (המסע בעקבות הגביע הקדוש)

הוא גדול (1.91 מ', 107 ק"ג), הוא חזק, הוא מהיר, הוא מוכשר כמו שד. הוא בן 32, משחק הוקי מקצועני כבר 17 שנים מתוכן 14 ב NHL. הוא אלכסנדר אובצ'קין, אחד הגדולים בהסטוריה של המשחק.

אלכסנדר אובצ'קין

הנה כמה נתונים כמו שהאמריקאים אוהבים:

  • השחקן הראשון שזוכה בפרסי ארט רוס (הכי הרבה נקודות בעונה סדירה – מורכב משערים + אסיסטים), מוריס ריצ'ארד (הכי הרבה שערים בעונה סדירה), לסטר ב. פירסון (השחקן המצטיין – נבחר ע"י איגוד השחקנים) והארט (ה MVP של קבוצתו) בעונה אחת.
  • השחקן היחיד שנבחר לקבוצת האולסטאר הראשונה בחמש עונותיו הראשונות
  • הכי הרבה שערים לקיצוני שמאלי (left winger) בעונה – 65
  • הכי הרבה נקודות לקיצוני שמאלי בעונת הרוקי – 106
  • הכי הרבה שערים לשחקן ממוצא רוסי – 607
  • הכי הרבה שערים בהארכה – 20

יש עוד המון נתונים על אלכסנדר הגדול, אבל נתון אחד חומק מבין ידיו המוכשרות… קוראים לו הגביע של לורד סטאנלי. The Stanley Cup. במילים אחרות, אובצ'קין נכון לכתיבת שורות אלה הוא אחד משחקני ההוקי הטובים בכל הזמנים שאין באמתחתו אליפות NHL. ולא, הוא לא סוג של צ'ארלס בארקלי, הוא יותר קרוב לג'ורדן על הסקאלה של הכישרון.



גילוי נאות: עבדכם הנאמן, אוהד של אוטווה סנאטורס, קבוצה שמתמודדת מול אובצ'קין וחבריו מוואשינגטון קפיטלס דרך קבע. בעונה רגילה, כמובן שאין לי שום אינטרס לעודד את הענק הרוסי. אבל מכיוון שהקבוצה האהובה עלי – איך נאמר – "הסריחה את הקרח" העונה, נשאר רק לקוות שייעשה צדק היסטורי עם מי שראוי יותר מכל אחר בליגה.

אובצ'קין נבחר בדראפט של 2004 (בחירה ראשונה אם היה למישהו ספק) שנה אחת לפני שהגיע לליגה סידני קרוסבי (לדעת רבים המסי של ההוקי – אם נחשיב את וויין גרצקי למראדונה מבחינת כישורים) מאותה עמדה. בזמן שאת הפיטסבורג פנגווינס של הקנדי בנו כמו את שיקאגו של אייר ג'ורדן, את הקפיטלס בנו… כמו את קליבלנד של לברון מהסיבוב הראשון שלו שם (אני קצת מגזים, אבל לא ממש)… וכך קרוסבי זוכה בשלושה גביעים, שעה שאובצ'קין כושל פעם אחר פעם להגיע אל הגמר…

סידני קרוסבי

והנה הגיע היום לו חיכו רבים והקפיטלס עברו את כל המשוכות, השאירו את קרוסבי מאחור והגיעו לגמר ו… משום מקום הגיעה חבורת אבירים מלאס וגאס ומאיימים למנוע מאלכס וחבריו לחגוג זכיה הסטורית.



אני מודה ומתוודה שככל שהעונה התקדמה, איבדתי עניין. הקבוצה שלי חטפה תבוסה ועוד ביזיון, ויש גבול למה אני מסוגל לבלוע… מזל שאין ירידת ליגה ב NHL. אני מזכיר את זה, רק מפני שבהתרחקותי מהליגה, פספתי את אחד הסיפורים היותר מדהימים של הספורט בצפון אמריקה. לסיפור דיסני הזה  קוראים וגאס גולדן נייטס (Vegas Golden Knights).

להלן: קבוצת ההרחבה הראשונה שמגיעה בעונת הבכורה שלה בליגה לגמר. לא פחות ממדהים, ועוד יותר, בהתחשב שלמרות שניתנה להם האפשרות "לפשוט" על הסגלים של הקבוצות הקיימות, הם הרכיבו קבוצה שלרגע לא נראתה כמי שתאיים על התואר. בוודאי שלא השנה. בכל מקרה, הקבוצה שברה שיא נצחונות לקבוצת הרחבה, צברה ביטחון ככל שנמשכה העונה, והדהימה את כולם כשהגיעה לגמר.

לאס וגאס גולדן נייטס

עכשיו יש לנו גמר שבסופו, אוהדי ההוקי יזכו לרגע מאוד מרגש. או שבגביע תזכה קבוצה שרק נכנסה לליגה, או שאלכס אובצ'קין יזכה סוף סוף בגביע הנכסף. מבחינה אישית, אני מעדיף שהרוסי המוכשר יזכה השנה. השעון לא עובד לטובתו, ומצד שני לגולדן נייטס יש את כל הזמן שבעולם.

את הטור הזה כתבתי שעות ספורות לפני תחילת משחק מס' 1 בסדרה של הטוב מ 7 . אני מתכוון לעקוב מקרוב (אם לא יתנגש חזק עם העבודה) ומזמין אתכם להצטרף למסע ההיסטורי הזה אל הגביע הקדוש.

Stanley Cup

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח