אולי הפעם? – על הפועל חיפה לקראת עונת 2017/8

ליגת העל שלנו חוזרת וכדי להכין אתכם לעונת 2017-2018, הבלוגרים שלנו סוקרים את הקבוצות השונות. ממשיכים עם עופר גרושקה והפועל חיפה

כאשר התחלנו לחשוב על פרויקט פתיחת העונה, כל אחד התבקש לבחור קבוצה. חשבתי לעצמי לקחת קבוצת מרכז טבלה קלאסית שאין הרבה בלאגן מסביב ובחרתי בהפועל חיפה. מסתבר שרצף של שנים בליגת העל לא הופך קבוצה לידידותית לאוהדים – באתר הרשמי כמעט שאין מידע חדש ורוב המידע מגיע מהתקשורת.

קרדיט לדף הפייסבוק של "הפועל חיפה"

יחד עם הביקורת על התנהלות הקבוצה במישור התקשורת עם האוהדים והמדיה החברתית בכלל, אני חייב לציין לטובה את ההתנהלות השנה בכל הנוגע לסגל המאמנים הרחב. נראה כאילו ניר קלינגר, הפעם בכובע המאמן הראשי, הקיף את עצמו במה שנראה כמו צוות מבטיח שאולי יצליח לעשות משהו מעניין.

לצורך העניין והסקירה אתייחס למהראן לאלה כאילו הוא עדיין חלק מסגל הקבוצה מפני שעוד לא נחרץ דינו (מואשם בשימוש בסמים אסורים)

עזבו: שלומי ארבייטמן (סיים חוזה), אושרי רואש, פיט פלטהאוזן (אמוניה ניקוסיה), יוסי דורה (פרש), פיליפ יאזוביץ (שוחרר עוד בינואר), אדילסון באהייה (מ.ס. אשדוד),מיקי יאזו (הפועל כפר סבא), עידו וייר (נשר), ברונו פיניירו (גואה), רובי לבקוביץ' (הפועל פתח תקוה), דור פרץ (סיים השאלה ממכבי תל אביב)

הצטרפו: ארניסטאס סטקוס (32 שוער, האג) ,גבריאל תאמאש (34 בלם, סטיאווה), רסמוס סויסטד (25 מגן-בלם, אריס לימסול), רוסלן ברסקי (25 קשר, בית"ר ת"ל רמלה מושאל ממכבי ת"א), אלון תור'גמן (26 חלוץ, מכבי חיפה הושאל שנה שעברה לבני יהודה), ראדו גינסארי (25 חלוץ, שריף טריספול), רן קדוש (31 שוער, הפועל כפר סבא) ומאמון קשוע (19 חלוץ, חופשי שהתאמן באקדמיה של אספניול)

בכמה שורות: כמו שכבר רשמתי בהתחלה, הרבה תלוי בניר קלינגר ובצוות האימון ולפי הדיבור בתקשורת נראה כי נעשית שם עבודת הכנה לא רעה עם התערבות והשפעה רבה של המאמן. מצד שני, מאז אותה אליפות עם מכבי ב-2003 לא ראינו אותו מצליח ומשפיע מי יודע מה. יהיה מעניין לראות מה למד כמנהל המקצועי של שעריים ושל הפועל חיפה.
מבחינת סגל, הפועל חיפה שיחררה 11 שחקנים והחתימה 8. נושא דור פרץ עדיין פתוח וממתין להחלטה של מכבי תל אביב (כרגע ברשימה שלי הוא במשוחררים למרות שבאתר הרשמי גם של מכבי תל אביב וגם של הפועל חיפה הוא מופיע כחלק מהסגל).

ניר קלינגר הפועל חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגה
מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

הסגל של הפועל חיפה נראה די מאוזן:
שוערים: ארנסטס סטקוס, רן קדוש ורותם פדידה.
נראה כי שוער נבחרת ליטא יכול להיות החתמה מעניינת מאד ועם רן קדוש לגיבוי יש להפועל חיפה כתובת אחרונה שיכולה להוסיף לה כמה נקודות – כמובן תלוי במשחק ההגנה.

הגנה: בלמים: ניסים קפילוטו, ראסמוס סויסטד, גבריאל תמאש ואופק פישלר מגנים: שמואל שיימן, דור מלול, חיים מגרלשווילי ולירן סרדל
הסגל ההגנתי של הפועל חיפה נראה כמו שילוב טוב של בלמים ומגינים מנוסים (תמאש, קפילוטו, מלול, שיימן ומגרלשווילי) וצעירים חזקים (סויסטד,סרדל ופישלר) שיכולים להתמודד בצורה לא רעה מול רוב חלוצי ליגת העל.

קישור: חנן ממן, רוסלאן ברסקי, מקסים פלקושצ'נקו, הישאם כיוואן, ענר שכטר,סער פדידה ואוהד אלביליה.
אין שינוי רב מהקישור ששיחק שנה שעברה (פרט אולי להיעדרו של דור פרץ) קישור שיכול להוביל התקפות מתפרצות ולהזין חלוצים במסירות חכמות וגם לסייע בהגנה במשחקים מול קבוצות חזקות יותר.

הפועל חיפה הפועל ראשון
Credit to "Hapoel Haifa FC" Facebook page

חלוצים: מהראן לאלאה (בינתיים), עדן בן בסט, אלון תורג'מן, ראדו גינסארי, עידן גולן ומאמון קשוע.
המון כשרון יש ברגליים של חלוצי הפועל חיפה ואם הם יופעלו נכון, אז אולי סוף סוף נראה את אלון תורג'מן פורע את השטרות ונראה מה יכול גינסארי לעשות.

סגל די דומה לסגל שהביא את הפועל חיפה לסיים שמינית בעונה שעברה. תוצאות משחקי גביע הטוטו עד עכשיו מראה את אותה תמונה (עד כמה שמשחקי כביע הטוטו יכולים לשקף) המון פוטנציאל עם מעידות מרגיזות. אם הסגל הזה יצליח להתחבר ואולי אף בסיוע של דור פרץ הכשרוני שיגיע ממכבי ת"א ויעזור להזין את החלוצים המוכשרים אולי אף יצליח להשתחל לפלייאוף העליון מהמקום השישי.

למי כדאי לשים לב: ראשית לשוער החדש ארניסטאס סטקוס. כשוער נבחרת ליטא הוא די מנוסה ואמור להיות טוב בתפקידו ולכן יכול לסייע להפועל חיפה.
כמו כן הייתי שם לב לזרים החדשים שיכולים להיות הפתעה סויסטד וגינסארי.

עוד הערה קטנה: אם ברסקי יקבל דקות, מאיך שראיתי אותו משחק בבית"ר ת"א רמלה ובנוער של מכבי, יש לו המון כישרון והלוואי שיבוא לידי ביטוי.

הימור על מקום בסוף העונה:  אם הכל ילך להפועל חיפה היא תהיה ראש לשועלים או זנב לאריות בליגה הזאת מה שאומר שהם יסיימו מקום 6-8 עם סיכוי לפלייאוף עליון.
הכל תלוי, כמובן, באיך הכל יסתדר תחת שרביטו של ניר קלינגר.

הפועל חיפה לוגו

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח