אגף האקסים: הכוכב האדום בלגרד מגיעה ליד אליהו

משחק שהוא כבר לא גורלי או קריטי, הוא בגדר חמצן.  הפסד של מכבי ת"א הערב (21:05, היכל מנורה מבטחים) לכוכב האדום בלגרד וכנראה שמהבור הזה מכבי באמת לא תוכל לחזור.

עמרי כספי
כספי בעונה שעברה נגד הכוכב האדום. קרדיט תמונה : אתר היורוליג

מכבי ת"א במאזן נוראי של 8:3 שלילי, בירכתי טבלת היורוליג ואסור, פשוט אסור לה להפסיד את המשחק. מנגד, היריבה מבירת סרביה לא במצב טוב בהרבה, עם 7:4 שלילי וגם היא לא רוצה להפסיד, כדי להשאר בתמונת המאבק על הפלייאוף.
עמרי כספי יערוך בכורה ביורוליג העונה וירשום משחק יורוליג ראשון לאחר כשנה שלמה. מי שימשיך להיעדר הוא יובל זוסמן, שעשוי לחזור בשבוע הבא.

הכר את היריבה:

הכוכב האדום בלגרד הוא אחד משני המועדונים הגדולים והמעוטרים בסרביה, יחד עם היריבה העירונית פרטיזן. למועדון עבר אירופי מפואר,  הכולל זכייה ושני גמרים נוספים בגביע ספורטה וכן שני גמרים בגביע קוראץ'.

הכוכב האדום
קרדיט: אתר היורוליג

כיום, הקבוצה מאוד לא מאפיינת את ה DNA של הכדורסל היוגוסלבי, שהתבסס על שחקנים מקומיים וששה משחקני הסגל הנוכחי שלה הם אמריקאיים. חמישה מתוכם מוכרים מאוד לחובבי הכדורסל בישראל, כי כולם שיחקו בליגת העל: הגארדים קורי וולדן, לפני שנתיים בהפועל חולון, שעבר העונה מהיריבה העירונית, פרטיזן וחימם את העיר כולה, ג'ורדן לויד,  אקס הפועל אילת, הכוכב הגדול של הקבוצה וטיילר רוצ'סטי,  לפני ארבע עונות במכבי ת"א,  הפורוורד ג'וני אובראיינט, עוד אקס צהוב מלפני שנתיים והסנטר עמנואל טרי, אשתקד בהפועל ירושלים.  האמריקאי הנוסף הוא הרכז לנגסטון הול, המוביל את הקבוצה באסיסטים, עם כמעט ארבעה למשחק. צריך לציין שהול סובל מרגישות במפשעה ונמצא בספק למשחק.

שחקנים מקומיים בולטים הם הפורוורד דיאן דוידובאץ',  הקפטן הותיק,  הגארד ברנקו לאזיץ' ו הפורוורד מרקו סימונוביץ'.  המאמן הוא הסרבי סאשה אובראדוביץ' בן ה-51. כן, כן, הבן של ז'לימיר…

הכוכב האדום
קרדיט: אתר היורוליג

שיעור היסטוריה:

אין הרבה היסטוריה בין הקבוצות ביורוליג. עשרה משחקים בדיוק נערכו בעבר בין שתי הקבוצות והם מתחלקים בדיוק שווה בשווה (5:5). לביתיות היה יתרון עצום, כיאה לשתי קבוצות עם קהל תומך וקולני. 1:4 לכל קבוצה אצלה בבית, כשכמובן יהיה מעניין לראות האם לביתיות יהיה תפקיד השנה תחת הקורונה וללא קהל.

בעונה שעברה נפגשו הקבוצות ביד אליהו במחזור השלישי, במשחק בו ציינה הקבוצה את יום הולדתו השמונים של שמעון מזרחי, כשהצהובים הגיעו לחוצים, לאחר פתיחה של שני הפסדים,  פתחו מצויין עם 15 הפרש כבר לאחר רבע אחד, אך לאחר מכן נחלשו והסרבים חזרו כדי לכפות הארכה וגם כמעט לנצח על הבאזר.  בהארכה האלופה הישראלית התעשתה וניצחה 69:84, כשבכל ההארכה הסרבים קלעו 2 נקודות בלבד.  הצהובים הפכו לגמרי את העונה מהנצחון ההוא וטסו לששה נצחונות יורוליג רצופים ולעונה נהדרת שהקורונה עצרה…

שמעון מזרחי 80
חוגגים 80 לשמעון מזרחי, מול הכוכב האדום בעונה שעברה. קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– ראן, פורסט, ראן: הכוכב האדום משחקת כדורסל איטי ומבוקר יחסית.  היא קולעת בממוצע כ 74 נקודות(הכי מעט ביורוליג) וסופגת 76(רביעית ביורוליג). לכן יהיה לה אינטרס ברור להאט את המשחק בעוד לצהובים אינטרס ברור לזרז אותו, לרוץ בכל הזדמנות ולקצר את ההתקפות.

– הנעת כדור.  כדי להשיג את מטרה מספר אחת מכבי ת"א צריכה שכל השחקנים על המגרש יגעו בכדור ושהוא ינוע פנימה והחוצה ולא ווילבקין יכדרר למוות עד סוף השעון, כשכולם עומדים ומסתכלים.

שליטה בריבאונד-חובה.  מכבי היא קבוצת הריבאונד הטובה ביורוליג ושליטה בריבאונד משמעותה אפשרות לרוץ קדימה ולכפות יותר התקפות.

ולתחזית:

על אף המאזן הלא מחמיא, הצהובים הם הקבוצה הטובה יותר וינצחו כי באמת שאין ברירה.  ההימור שלי שזה גם יהיה יחסית בקלות, עם פער של בין 10 ל-15 נקודות.

ועכשיו נשמע את דעתכם: מה יהיה הערב ביד אליהו?

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

מכבי-מילאנו
קרדיט תמונה: האתר של מכבי ת"א
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח