תשכחי את מדריד: לקראת ולנסיה – מכבי תל אביב

מכבי ת"א מגיעה הערב לולנסיה, לארנה לה פונטטה, למשחק חשוב מאוד נגד הקבוצה המקומית (22:00) במסגרת המחזור העשירי של היורוליג.  הצהובים במאזן רע של 6:3 שלילי ויודעים שהפסד יכול להיות מכה אנושה בסיכוייהם להגיע לפלייאוף. הצהובים מגיעים אחרי ששלשום קיבלו סטירת לחי מכאיבה במדריד (79:63) ונראו כבויים לחלוטין. כדי לנצח הערב הם חייבים להגיע באנרגיות אחרות לחלוטין.

קרדיט לתמונה: Real Madrid Basketball

הכר את היריבה

בעונה שעברה, כאשר הצהובים ניצחו את ולנסיה ביד אליהו (63:76) במחזור הרביעי של היורוליג, היו שזלזלו וטענו שהצהובים ניצחו סך הכל קבוצת יורוקאפ מחוזקת. אז, כשהיורוליג עצרה עקב הקורונה, קבוצת היורוקאפ הזאת היתה חזק במאבק על המקום בהצלבה. העונה ולנסיה הולכת בכל הכח על הפלייאוף ביורוליג והתחזקה בהתאם. הרכז קינו קולום והפורוורד אלברטו אבאלדה, שהלך לריאל מדריד, אמנם עזבו, אך במקומם הביאו הספרדים שחקנים טובים יותר ושניים על כל אחד שעזב ומעמידה קבוצה חזקה בניחוח יוגוסלבי.

הפורוורדים דרק וויליאמס האמריקני, וניקולה קאליניץ הסרבי, שהגיעו מפנרבחצ'ה , מחזקים קו קדמי חזק מאוד, הכולל כבר את הסנטרים  בויאן דובלביץ' המונטנגרי ומייק טובי האמריקני ואת הפורוורד הצרפתי, לואי לאברי.

בקו האחורי הגיע הרכז הסלובני פרפליץ', בהשאלה מריאל מדריד (בעונה שעברה שיחק בבדאלונה) והקלעי מאיסלנד, מרטין הרמנסון. הם מצטרפים לרכז הבלגי, סם ואן רוסום והגארד הספרדי גיים ויווס. המאמן הוא חאומה פונסרנאו, בעונתו הרביעית בקבוצה והכוכב הוא כמובן דובלביץ', המוליך את הקבוצה גם בנקודות, גם בריבאונדים ואפילו בחטיפות. מדובר בשחקן שיכול לשחק בכל קבוצה ביורוליג ודי מדהים שבולנסיה הצליחו להאריך לו את החוזה.

ולנסיה במאזן 3:5 חיובי וסובלת מחוסר יציבות, כשהיא חיברה שני נצחונות רצופים רק בפתיחת היורוליג. עם זאת, יש לה העונה נצחונות מרשימים על מילאנו, ריאל מדריד ובמחזור האחרון על פנאתינייקוס.

דובלביץ'. קרדיט: אתר היורוליג

שיעור היסטוריה

ולנסיה קבוצה שאין באמתחתה הרבה הופעות ביורוליג ולכן ההיסטוריה שלה מול מכבי קצרה ועומדת על 1:5 לטובת הצהובים. באולם בולנסיה המאזן הוא 1:2 לאלופת ישראל.

במשחק האחרון בין הקבוצות, אשתקד בלה פונטטה, התפתח משחק צמוד, כששלשות גדולות של טיילר דורסי העניקו נצחון למכבי 82:85.

המפתחות של מכבי ת"א לנצחון

– לתקוף את הגארדים: הקו הקדמי של ולנסיה גבוה, עבה וחזק. הקו האחורי מורכב משחקני התקפה טובים וחכמים, אבל לא משומרים גדולים בכלל. ווילבקין, בראיינט, דורסי וחבריהם חייבים לחדור עליהם ולתקוף את הסל.

– שלוש על ישראל: העתק/הדבק מיום רביעי. בנצחונות מכבי מעל 40 אחוזים לשלוש, בהפסדים 33 אחוז. כדי לנצח בחוץ קבוצות חזקות חייבים יום קליעה טוב מבחוץ.

– לחפור בצבע: שחקני הפנים של ולנסיה גדולים וחזקים, אבל לא תמיד מחפשים את המגע בצבע, למעט דרק וויליאמס. גם טובי ודובלביץ' אוהבים לצאת אחרי החסימה לקו השלוש והם גם קולעים משם. כדי שינועו פחות בהתקפה הצהובים צריכים להתיש אותם בהגנה, הווה אומר לדחוף כדורים לז'יז'יץ' והאנטר, כדי לטחון את הגבוהים בכתום בצבע. לא טובי ולא דובלביץ' הם שומרים גדולים.

 

ולתחזית

אין דין משחק אחד ביורוליג כמו השני : היום יתפתח לדעתי משחק צמוד.  למרות שהשנה פחות הולך למכבי במשחקיח צמודים הערב היא תנצח.  למה?  כי אין לנו ברירה אחרת.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א

קרדיט לתמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח