רישיון להרוג… את המשחק

"צריך שניים לטנגו" הוא ביטוי שבעיקרון אומר שיש שני אשמים למצב מסוים, אם כך הדבר אז הכדורגל הישראלי צריך 30 רקדנים לריקודי עם. מצבו של הכדורגל הישראלי קשה ונראה כי אין תקווה לעתיד טוב יותר. שחקנים, אוהדים, עסקנים ובעלי קבוצות, התקשורת, המגרשים, הסוכנים, החינוך והתרבות (והרשימה עוד ארוכה) כולם אשמים. אם להיות כנים ואמיתיים, גם באירופה יש בעיות זהות לישראל אך כמו שאני תמיד אומר, אצלנו הבעיות חמורות יותר.

Premier League - טיק טיק

בשבוע שבו ההסתדרות איימה לקיים שביתה על מנת לדאוג לעובדי הקבלן, תהיתי לעצמי כמה מסכנים אותם עובדי קבלן. יכולתי לחשוב רק על עוד מקצוע אחד יותר מבאס וקשה והוא להיות שופט כדורגל. כולם שונאים ומקללים אותך, יום עבודה טוב הוא יום שלא ליוו אותך שוטרים לרכב והיחס הכללי אליך הוא אל אדם חסר יכולת. אני לא חושב שבישראל מקללים את השופטים יותר מכל ליגה אחרת בעולם, מה שאני כן יודע הוא שרוב שופטי הליגה שלנו נותנים שלא במתכוון (ואולי חלקם במתכוון) לקבוצות נחותות רישיון להרוג את המשחק שבלאו הכי הוא בדרך כלל איטי ומייגע.

היופי בכדורגל הוא שקבוצת תחתית יכולה בכל יום נתון לנצח קבוצת צמרת, אבל אני אשמח כשהניצחון יושג בדרך ספורטיבית. יש הבדל בין לעשות בונקר או להשתמש בטקטיקה שמחבלת במשחק של קבוצת הצמרת לבין ליזום פרובוקציות, לבזבז זמן ולהטעות את השופט. בליגה הישראלית קבוצות התחתית הפכו את שיטת בזבוזי הזמן לאומנות בחסות השופטים. נפילות והתחזויות אינסופיות אשר מביאות לבזבוז 98 דקות מתוך 90 דקות של משחק לא לפני ששלושת הדקות שניתנו עבור זמן פציעות מועברות גם הן בנפילות ובחילוף ארוך שבו שחקן הקבוצה המבזבזת לוחץ יד לשופט ולקוון, מעביר את סרט הקפטן לשחקן הכי רחוק ממנו גם אם הוא שחקן נוער בן 17 ורק אז, אחרי שהודה לכל אוהד במגרש אישית, מפנה את מקומו בצליעה.

שופט כדורגל במשחק

בעבר הוצגו נתונים סטיסטיים שקבעו שבליגה הישראלית המשחק משוחק בסביבות 35-40 דקות מתוך 90! לעומת ליגות אירופית בהן המשחק משוחק 60 דקות. טענתי היא שגם איגוד השופטים צריך לתרום לשיפור הכדורגל בישראל. זה נכון שמי שמבצע את כל בזבוזי הזמן הם השחקנים, אבל הם נעשים בחסות השופטים שמקפידים לעצור את המשחק בכל מקרה שבו שחקן נופל על הדשא, מזהירים 3 פעמים את השוער כאשר הוא גורר 40 שניות בכל בעיטת 5 וממתינים עד לדקה ה-85 כדי לשלוף לו כרטיס צהוב (שרק גורם לעוד דקה לעבור), מאפשרים לשחקנים לחכות לאלונקה כאשר מיד אחר כך הם קמים ונכנסים חזרה למשחק ולא נותנים את הדעת למקרים שבהם שחקנים נפצעים מחוץ למגרש ומתגללים חזרה פנימה.

בליגות הגדולות באירופה גם יש בזבוזי זמן אבל שם התופעה נפוצה פחות. שופט כדורגל נורמלי מבין את יחסי הכוחות ולכן עוצר את המשחק רק כאשר יש פציעה משמעותית כך ששחקני הקבוצה הנחותה מעדיפים להמשיך לשחק ולא להתגלגל סתם ולהפקיר את הקבוצה בחסרון מספרי. שופט אירופאי ייתן צהוב לשוער של קבוצת התחתית כבר במחצית הראשונה על כל בזבוז זמן וגם לא יתבייש לתת צהוב שני אם ההגזמות ימשכו.

מנהלת הליגה או בית הדין של הליגה חייבים להעניש מתחזים על סמך צפייה בוידאו מכיוון והתופעה הלא ספורטיבית הזאת הורגת לנו את המשחק. לא פעם אמרתי שאני יכול לצפות ב-2 משחקים בליגה ישראלית במקביל היות ובכל זמן נתון משחק אחד לא משוחק. אז מכאן אני פונה אל שופטי הליגה – תתנו למשחק לזרום ותפסיקו לעצור לנו את המשחק.

לומדים כבר בנוער- תרבות כדורגל ,כבר אמרנו?

Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. ליאור ציטרשפילר

    אני חושב שהכדורגל צריך בעניין הזה לאמץ שני חוקים:
    1. מהכדוריד – אחרי שנשרקה עבירה, אסור לאף שחקן מהקבוצה שעשתה את העבירה לגעת בכדור.
    2. מהכדורסל – ספירת זמן להוצאת הכדור, אם הכדור לא בשלושים מטר שקרובים לשערה יריבה יש חובה להוציא את הכדור תוך עשר שניות, אם לא הכדור עובר.

  2. הכל נכון חוץ מדבר אחד: אף שופט, באף ליגה באף במדינה, לא יוציא צהוב שני על בזבוז זמן. תן לי מקרה אחד, אחד, שאתה זוכר במשחק שראית צהוב שני על בזבוז זמן. יצא לי לראות צהוב שני על התחזויות (וגם הם נדירים מדי), אבל בחיים לא על בזבוז זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח