המנהיג שאף אחד לא מבין מה הוא רוצה

אני לא מאמין שקיירי אירווינג באמת חושב שכדור הארץ שטוח. מבין כל הדברים שאירווינג אומר לתקשורת ומשתף ברשתות החברתיות, זה כנראה אחד הדברים הבודדים שהוא לא מאמין בהם. אבל אני כן חושב שאירווינג בעצמו מאמין שהוא לא רק שחקן כדורסל מעולה (פה הוא צודק), אלא גם מנהיג דגול של קבוצות גדולות.

קיירי אירווינג
Via Brooklyn Nets Facebook Page

ופה הפער בין המציאות לבין מה שאירווינג רוצה שיקרה מתחיל להיווצר, ולגדול בקצב מסחרר בכל פעם שאנחנו עדים לשיטות ההנהגה של אירווינג. ובינתיים, מהצד, קווין דוראנט מחלים ורב עם אנשים בטוויטר (לפחות הוא עושה את זה עם החשבון האמיתי שלו). וראשי הברוקלין נטס, שעדיין מקווים שהם עשו את המהלך הנכון בקיץ האחרון – הימור על אחד השחקנים הגדולים בתולדות המשחק שיעלה על המגרש רק בעונה הבאה אחרי שנה בחוץ בגיל 32. והימור על עוד אחד, קיירי אירווינג. מנהיג, בעיקר בעיני עצמו.

לדבר פחות זה קשה

בתחילת העונה, להזכיר לכם, אירווינג הבטיח שהוא ידבר פחות, רמז לכך שהוא התבגר, או לפחות למד מהחוויה הלא מוצלחת בבוסטון. חוויה שהתחילה בהבטחות לנישואים באושר ועושר לעד בין הסלטיקס לאירווינג. זה לא נגמר טוב.

אז לדבר פחות? הוא בטוח משחק פחות, עם 15 משחקים בלבד עד עכשיו העונה, כשרק לאחרונה הוא חוזר מפציעה שכרגיל העלתה את השאלה (כמו בשנים לפני לברון בקליבלנד ובשנתיים האחרונות בבוסטון): האם הקבוצה יותר טובה בלי קיירי על המגרש?

יותר או פחות טובה, אירווינג חייב להראות לכולם מי הבוס פה, לפחות בעיני עצמו. בראיון אחרי אחד המשחקים האחרונים, אמר כמה דברים שהזכירו לכולם שזה אותו שחקן, אותו בן אדם שתמיד היה. הוא התחיל לדבר על החלקים שחסרים לקבוצה, שלכולם ברור שלקבוצה הזו, גם עם דוראנט, חסרים דברים, ואנחנו כאירגון נפעל כדי לצרף שחקנים לצרף אליי (אירווינג), קיי.די ועוד כמה שחקנים שהוא ציין. כמובן, מה שיותר משמעותי, הם השחקנים שהוא לא ציין כמי שהוא רואה כחלק מהעתיד של הנטס, אם לאירווינג יש מילה בכלל בנושא.

ככה לא מדבר מנהיג. ככה לא מדבר מי שאמר שהוא יקשקש פחות. מי שאמר שהוא למד. בעונה שעברה בבוסטון, אחת הדוגמאות הבולטות לקרע בין אירווינג לחדר ההלבשה ובמיוחד לכוכבים הצעירים ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום היה הראיון שנתן אירווינג אחרי עוד הפסד, הפעם לאורלנדו, שהמחיש שהסלטיקס לא מתרוממים כמו שציפו. אירווינג לא ציין שמות של שחקנים, אבל הסביר שהשחקנים הצעירים בקבוצה (בראון וטייטום) לא יודעים מה צריך להביא כדי להיות קבוצת אליפות. והוא המשיך שאמר שהתקשר להתנצל בפני לברון ג'יימס, כי הוא מבין כמה קשה זה להנהיג קבוצה ולהוציא את המיטב מחברים לקבוצה.

בראון לא נשאר חייב ואמר שקיירי לא היה צריך לבקר שחקנים ספציפיים מול התקשורת. אז אירווינג התנצל, פומבית, מול המצלמות, אבל חפר לעצמו את הבור עוד יותר עמוק. "אתה אומר דברים ואתה לא יודע איך יפרשו אותם. מי יותר רגיש, מי היה לו יום רע." בקיצור, המילים הנכונות, בדיוק בזמן הנכון. בעצם לא ממש.

 

אגדה בעיני עצמו

וזה רק קצה הקרחון בענייני ציטוטים של אירווינג, אדם שבבוסטון מאושרים שהוא כבר לא נמצא בחדר ההלבשה, למרות הנסיונות של דני איינג' וכמה מאנשי המועדון לא ללכלך חופשי על אירווינג ועל העונה הקודמת. הוא איכשהו הצליח להשוות את עצמו למרטין לותר קינג ("גם אותו צלבו בתקשורת"), לד"ר ג'יי (השחקן האחרון שהביא אליפות לברוקלין גם היה אירווינג) ששם המשפחה שלו הוא בכלל Erving, ועוד ועוד.

כשדוראנט מחלים מהפציעה, העונה הזו הייתה אמורה להיות הכנת הקרקע לקראת קריאת תיגר על התואר בעונה הבאה. אבל כשאירווינג הוא מנהל העבודה בשטח, גם תרחיש של אדמה חרוכה עוד לפני שדוראנט מגיע הוא אפשרי.

קיירי אירווינג, קווין דוראנט
Via Brooklyn Nets facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח