פרויקט פתיחת עונה – הפועל תל אביב – יותר גרוע מזה לא יכול להיות. או שכן?

הפועל תל אביב חוותה בעונה הקודמת רגעים של תקווה. החזרה לפלייאוף העליון אחרי מספר שנים חלשות ומהפכת הצעירים, הפיחו חיים במועדון החבוט. כבר במהלך הפלייאוף העליון היה ברור שהקבוצה תזדקק לחיזוק משמעותי בשביל לא לחטוף תבוסות מול הגדולות בעונה הקרובה.

העניין הוא שכלל לא ברור אם תהיה השנה קבוצה טובה יותר. מרבית השחקנים שעזבו למעט דגני, לא אמורים להוות חיסרון מקצועי. בוזגלו, אולהה ואחרים היו חלשים מאוד בעונה הקודמת. על פניו הובאו כמה זרים עם פוטנציאל שיכולים לשדרג את הסגל, הבעיה היא שכבר במשחקי ההכנה ובגביע הטוטו ראינו הפועל תל אביב אפורה מתמיד. קבוצה שמתקשה להבקיע, אפילו ביחס לעצמה, עם המון חורים בהגנה.

הבעיות עם הבקרה התקציבית, שחרור שחקנים על סעיף כוח עליון, התביעות משחקני עבר והסאגה מול דגני, לא הוסיפו נקודות זכות להנהלה הלא אהודה. הפועל מתנהלת בצורה חובבנית וקשה שלא להיות מתוסכל. החולשה על הדשא מתמזגת היטב עם האווירה במועדון. אם פתיחת העונה תהיה חורקת כמו במשחקי ההכנה, צפוי כדור שלג שלילי שעלול להוביל למאבקי תחתית ואף לפיטורי קלינגר.

הפועל תל אביב, קהל
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל תל אביב

הסגל:

שוער

אריק ינקו היה טוב בעונה הקודמת ותפס בצורה מעוררת כבוד את מקומו של ג'רפי המאכזב. אך עם כל הכבוד לינקו, שטקוס הוא שוער הרבה יותר טוב. ההגנה של הפועל זקוקה לכישרון יוצא דופן בהגנה ולמנהיגות שתחסר עם עזיבת דגני. שטקוס אמור להיות האיש הנכון במקום הנכון. בהפועל עברו כמה שוערי ענק במהלך ההיסטוריה שלה החל מחודרוב, דרך בז'רנו ואלימלך ועוד אניימה. ברמת הפוטנציאל שטקוס יכול להצטרף לרשימה המכובדת הזאת.

הגנה

העזיבה של דגני משאריה חלל. אבל אסור לשכוח שדגני היה בינוני בעונה הקודמת ולא הצליח לייצב את ההגנה החלשה שלנו. הבלם החדש קולו נראה כמו רכש איכותי, אם כי מוקדם לשפוט. רז שלמה לעומת זאת עדיין לא ברמה המצופה ממנו ונוטה לעשות טעויות ששוות ספיגות כמעט בכל משחק. הוא מאוד לא יציב ורחוק מלהיות סלע איתן בהגנה. זה מאלץ את הפועל לצרף בלם נוסף לסגל בעל שיעור קומה. בעת כתיבת שורות אלה אני מתבשר שגוטליב סגר בהפועל. בשורה נהדרת לאדומים. עם גוטליב ההגנה של הפועל הייתה השנייה בטיבה בליגה. בלעדיו השנייה מהסוף.

המגנים הפותחים אמורים להיות אבו עביד וליידנר, כמו אחרי פגרת הקורונה. יגבו אותם מהספסל גרופר וסרדל. אצל אבו עביד אנחנו יודעים שאנחנו מקבלים מגן יציב הגנתית שבתקופות טובות גם תורם להתקפה. ליידנר הוכיח שהוא מגן התקפי מוכשר, הגנתית לעומת זאת היו לו כמה טעויות קשות. יהיה מעניין לראות את גרף ההתקדמות שלו העונה.

קישור

קישור מרכזי שכולל את אייזן, בואטנג וקופר אמור להיות טוב. בואטנג יהיה מוכרח להיות יציב יותר ולהציג את היכולות הטכניות שלו באופן קבוע. קופר מסתמן כשחקן מוכשר שיודע לייצר מצבים. אבל עדיין במכלול משהו שם לא עובד, לפחות במשחקי ההכנה. עמית מאיר ועילי תמם שלו מהנוער טרם הוכיחו שהם מתאימים לרמה של ליגת העל. בסוף אם מנתחים את התקופה הטובה של הפועל בעונה הקודמת, זה קרה כשספירובסקי היה בשיאו והרים את כל הקבוצה יחד איתו. האם השנה יהיה קשר שיכנס לנעליו?

התקפה

בעונה שעברה רק אלטמן תפקד בחלק הקדמי. השנה הביאו זרים שאמורים לעזור לו. קוטילה שחקן טכני עם נוכחות ברחבה וחוכמת משחק. בראון דריבליסט כישרוני. הירש הוא מניה בטוחה של מספר שערים בעונה, למרות שהוא נחשב לסמל הבינוניות של הפועל. עדן הרשקוביץ מגיע אחרי עונה טובה בלאומית ואמור לתת תוספת כוח מהספסל. הפועל תל אביב הפגינה חלק התקפי שומם ביותר בחמש השנים האחרונות. גם במשחקי ההכנה המצב לא נראה שונה עד כה, אם כי למעט אלטמן, לא כל השחקנים שותפו באופן קבוע. פוטנציאל לשינוי יש כאן, השאלה אם הפעם זה יקרה.

עמרי אלטמן הפועל תל אביב
עמרי אלטמן. קרדיט לדף הפייסבוק "Hapoel Tel Aviv FC – מועדון הכדורגל הפועל תל אביב"

 

עזבו: אריק ינקו, יואב ג'רפי, אוראל דגני, עידן כהן, מרווין פירסמן, ניר לקס, רז כהן, מוטי ברשצקי, מאור בוזגלו, פליפה רודריגס, מייקל אולהה, עומר דמארי

הצטרפו: שטקוס, אדי גוטליב, סיאנדה קולו, ניב סרדל, ארמנדו קופר, עומר בראון, לבאן קוטליה, עדן הרשקוביץ

 

תסריט אופטימי

מצרפים עוד קשר יוצר. גוטליב מזכיר לכולם שהוא בלם הרבה יותר טוב מדגני וביחד עם שטקוס הפועל חוזרת להיות הגנת ברזל. קוטילה ובראון בינגו, אלטמן משחזר את העונה הקודמת. פלייאוף עליון ללא תבוסות מול יתר הגדולות. מנצחים את בית"ר בדקה ה90 משער עצמי של דגני.

תסריט פסימי

שוב נופלים עם הזרים. היכולת מגביע הטוטו ממשיכה לליגה ולא נעצרת. משחק ההתקפה ממשיך להיות רעוע כמו בשנים הקודמות. מאבקים מוכרים על ההישארות בליגה.

לשאר הטורים בפרויקט פתיחת ליגת העל 2020-2021

הפועל תל אביב

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח