פרויקט פתיחת עונה – הפועל באר-שבע – בדיקת זהות

ליגת העל שלנו חוזרת והבלוגרים שלנו מכינים אתכם לעונת 2020-2021 עם פרויקט פתיחת הליגה המסורתי. ממשיכים עם דני זסטנקר על המטרות של מחזיקת הגביע, הפועל באר שבע 

אני לא חושב שיש צורך להאריך במילים על רכבת ההרים שהמועדון עבר ועובר במהלך שלושת העונות האחרונות והתחושה היא שמעונה לעונה הבלאגן רק מתעצם.

אז רק העונה הספיקו במועדון מהדרום לאבד את אחד השחקנים הגדולים שדרכו פה (ולצרף אותו לצוות המקצועי), להיפרד ממאמן שרק לפני שנייה היה קונצנזוס מוחלט ואם מישהו חשב שאלה מספיק טראומות לעונה אחת אז קיבלנו את העזיבה הצפויה של אלונה ולקינוח – פירוק הגג בטרנר, מה שכנראה אומר שב"ש לא תזכה לארח בו בעונת 20/21 (העירייה מנסה לשדר אחרת אבל בואו, כולנו חיים פה ויודעים איך הדברים האלה עובדים).

הפועל באר שבע, יוסי אבוקסיס, אלונה ברקת
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל באר שבע
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook

 

אם לומר את דעתי האישית והלא אובייקטיבית בכלל – המועדון עשה עבודה מצוינת בתקופה האחרונה בהתחשב בנסיבות. המינוי של עו"ד יונגר כנאמן/מקצץ, השימור של אסי רחמים במערכת והקמת דירקטוריון שינהל את הקבוצה בראשותו של מנכ"ל הבורסה לני"ע, איתי בן-זאב. כל אלה עשו עבודה מאוד נכונה בעיניי תוך איזון בין שיקולים כלכליים ומקצועיים.

ראשית, ההחלטה לא לממש את האופציות על הארכת החוזים של ניב זריהן ואורן ביטון, שחקנים שהיו פוטנציאל גדול, אבל ככל שעבר הזמן נהיה יותר ויותר ברור שהם לא מבצעים קפיצת מדרגה במקרה הטוב והולכים אחורה במקרה הרע. שנית, מו"מ מוצלח עם יוסי אבוקסיס ושימור החלקים החשובים בפאזל במערכת שהם כמובן השלד הזר – הסכמות על קיצוץ עם מיגל ויטור, ז'וסואה ומציאת ההסדר הכספי לרכישה של אקולטסה.

בהמשך, הפתרונות היצירתיים שנמצאו לחוזים כבדים מידי (בן שהר, בן ביטון וארנסטס שטקוס), החלטות לא פשוטות אך הכרחיות על אף הנזק המקצועי הברור לסגל, מדובר פה בסכומים שבמציאות החדשה המועדון לא יכול להרשות לעצמו לשלם. כל הפעולות האלה יוצרות קודם כל תמונה של ארגון שמבין את המשאבים שלו אל מול הצרכים וחושב מחוץ לקופסא כדי להגיע ליעדים האופטימליים בנסיבות הקיימות. יש לציין גם את הפרידה מנייג'ל הסלביינק לקראת סיום העונה שעברה.

 

מי הגיע?

ג'ונתן אגודלו – על רקע העזיבה של בן שהר הנחיתו בבירת הנגב את החלוץ הקולומביאני בן ה27. על הנייר עושה רושם של שחקן לא רע לליגת העל,  מהמעט שאפשר לראות בסרטונים שלו הוא משחק בעיקר עם הפנים לשער ובעל כוח פיזי ורוח לחימה שעוזרים לו לנצח בלמים במאבקים על כדור.

סנטיהו סלליך – יופי של החתמה לדעתי. לראשונה מאז עזיבת מאור בוזגלו יש בהפועל ב"ש שחקן כנף ימין טבעי שיודע לשחק עם הכדור ברגל וגם לרוץ לשטחים ללא הכדור. בונים עליו להרכב וזה מבחן גדול עבורו לאחר שלא הצליח להפוך במכבי חיפה לשחקן הרכב וסבל מחוסר יציבות. ההגעה שלו אמורה להוריד את התלות באקולטסה כאופציה יחידה לביצוע פעולות התקפיות על הקו ולשפר את היכולת של הקבוצה להוציא התקפות מהירות במעבר.

איתן רצון – בלם ששיחק בעונה שעברה בהפועל עכו, הרשים במבחנים והוחלט לצרפו לסגל כבלם רביעי/חמישי בהיררכיה (תלוי בכשירות של עמית ביטון שכנראה סיים את העונה).

רותם חטואל – לא, זה לא סייף. חלוץ ששיחק בעבר בהפועל ק"ש בליגת העל, לפי המשחקים ששוחקו עד עכשיו, עושה רושם שבונים עליו יותר כגיבוי לאגפים.

דודי טויטו – שחקן בית שחוזר למועדון בו גדל. מגן שמאלי שהיה שותף לעונה המעולה של מכבי פ"ת בלאומית תוך שהוא מספק 6 בישולים, יותר מכל מגן אחר בליגה.

גל לוי, נועם גמון רז רחמים ואיתמר שבירו – חזרו מעונות השאלה.

קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל באר שבע Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook

 

אז מה יש לנו פה בעצם?

שוערים: אוהד לויטה ורז רחמים

הגנה: לואי טאהא, מיגל ויטור, שיר צדק, איתן רצון, נועם גמון, אור דדיה, שון גולדברג ודודי טויטו (עמית ביטון)

קישור: דוד קלטינס, נאור סבג, תומר יוספי, רמזי ספורי, גל לוי, מרוואן קבהא, ז'וסואה, סנטיהו סלליך ואלטון אקולטסה

התקפה: ג'ונתן אגודלו, רותם חטואל, קייס גאנם, אנתוני וארן ואיתמר שבירו.

נקודות התורפה של הסגל ברורות: תלות גבוהה מידי בז'וסואה וויטור, ספק לגבי הרמה של המגנים בסגל (גולדברג וטויטו בשמאל, דדיה וגמון בימין), העדר שחקן דומיננטי ויציב בקישור האחורי וחוסר עומק ואלטרנטיבות מספיק טובות באגפים וגם בעמדת השוער המחליף. צריך לציין שיש מקום לשני זרים נוספים. ניתן להניח שאחד מהם יהיה קשר אחורי והשני יעבה את הסגל בעמדות הכנף.

יהיה מעניין לראות האם הפועל ב"ש החדשה תהיה קבוצה דומיננטית שתחזיק בכדור ותנסה לפרוץ הגנה צפופה או תחפש לסגור את המשחק, להזמין אליה התקפות ולהפתיע את היריבה עם כדורים ארוכים של ז'וסואה לסלליך ואקולטסה. על פניו הDNA של המאמן הוא להתבסס על מתפרצות אבל הכל אפשרי. בעיניי הרבה מזה תלוי בקשר הנוסף שיגיע.

 

ואיפה זה שם אותנו?

אם אני צריך להמר, הטופ 4 בסוף העונה יהיה זהה לעונת 19/20. מכבי ת"א אמנם איבדה הרבה, אבל העומק שהיה לה לפני אמור להספיק לה לשמור על הפסגה, מכבי חיפה אמנם מתעכבת עם רכש משמעותי כרגע, אבל לדעתי הוא יגיע בהמשך ויאפשר לה לתת פייט מסוים על האליפות גם העונה ובבית"ר ירושלים יש מספיק כישרון כדי לשמור על מקומה. מבחינת הפועל ב"ש כל דבר מתחת למקום רביעי יהיה אכזבה וכל דבר מעליו יהיה הצלחה.

חשוב לגעת בנושא אירופה – כידוע, דירוג הקבוצות נקבע על בסיס הישגים באירופה ב-5 העונות הקודמות, אחרי העונה הנוכחית ב"ש תיפרד מ- 15/16 שהייתה חלשה במיוחד ואם תעשה העונה קמפיין סביר (הגעה לפלייאוף ההעפלה לליגה האירופית) יהיה לה ניקוד מצוין לקראת עונת החניכה של "ליגת הועידה האירופית" שתוקם בקיץ הבא. כמובן שבשביל שמשהו מזה יהיה רלוונטי הקבוצה תצטרך להעפיל לאירופה גם העונה.

יאללה באר-שבע!

לשאר הטורים בפרויקט פתיחת ליגת העל 2020-2021

הפועל באר שבע גביע המדינה
קרדיט לדף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח