פרוייקט פתיחת עונה – מכבי תל אביב – להמשיך במומנטום

ליגת העל שלנו חוזרת והבלוגרים שלנו מכינים אתכם לעונת 2020-2021 עם פרויקט פתיחת הליגה המסורתי. ראשון נעם פרוסטיג שסוקר את אלופת המדינה – מכבי תל אביב. 

לאחר קיץ אחד של שקט בסביבת המאמן, חזרה מכבי להתעסקות הקבועה של מינוי מאמן בתחילת הקיץ. הפעם, לאור הקורונה, הסיום המאוחר של הליגה והצמידות לפתיחת הקמפיין האירופי, זה נראה דחוק, דחוק מידי.

גיורגוס דוניס היווני, שנחת פה לפני שבוע וחצי, הוא מאמן שונה מאיביץ' שכתש פה כמעט כל דבר, ושבר כמעט כל שיא אפשרי בכדורגל הישראלי. הוא חייכן יותר, פתוח, מאמין בשיחות אישיות עם השחקנים ועל פי דיווחים מכתבים שמכירים אותו גם דוגל בכדורגל מהיר והתקפי. שונה מאיביץ' כבר אמרנו?

גיורגוס דוניס, מכבי תל אביב
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב

 

מהמעט שהספקנו להתרשם ממכבי תל אביב עד עכשיו, נראה כי משחק הלחץ הגבוה ממשיך. הכדורים הולכים לקיצוניים בצדדים ומשם לשער או לחלוץ במרכז וכל עוד שלישיית הקישור גלזר-גולסה-פרץ תמשיך לעבוד יחד, עושה רושם שהקישור של מכבי לא רק שלא נחלש, אפילו ברמה מסוימת התחזק וימשיך לשלוט בדומיננטיות מול כל קבוצה בליגה.

העבודה הרבה שהשקיע ברק יצחקי בחידוש חוזים מול השחקנים הישראלים (ריקן, גולסה, שכטר, ייני) ובהבאת בן ביטון, דן ביטון וטל בן חיים, מעמידה שוב את מכבי עם סגל הישראלים הטוב ביותר בארץ. השאלה הגדולה באמת נוגעת לגזרת הזרים – מי יגיע ובאילו תפקידים. אמנם הקישור של מכבי לא נחלש, גם ההתקפה, שגם ככה לא הייתה בשיאה (וכבשה את מספר השערים הנמוך ביותר בעידן גולדהאר) התחזקה עם דן ביטון וטל בן חיים, ואפילו ניק בלקמן שנראה שהפנים משהו מהעונה שעברה.

אז איפה כן? ההגנה בנוסף יש לצפות לנחיתת חלוץ 9 אמיתי, בטח אם הקבוצה תגיע לפלייאוף מפעל אירופי או שלב בתים. הגעת בלם זר יציב וחלוץ 9 דומיננטי וטוב, ומכבי תוכל לרוץ לאליפות מספר 3 ברצף.

עזבו

דור מיכה, עומר אצילי, אנדראס יאניוטיס, אנדרה ג'רלדש, זאיר אמאדור, צ'יקו אופואדו

הגיעו

טל בן חיים, דן ביטון, בן ביטון

האריכו חוזים

אבי ריקן, שרן ייני, איתי שכטר, אייל גולסה

חזרו מהשאלות

מתן בלטסקה, אדוארדו גררו, עידו שחר, עמית גלזר, רונן חנצ'יס,

 

הסגל

הסגל של מכבי תל אביב נכון לכתיבת שורות אילו, אינו מלא, וזאת בלשון המעטה. בסגל כרגע שלושה שחקנים זרים, שאחד מהם לא מתוכנן כרגע להישאר בסגל (גררו), אלא להיות מושאל לשנת התחשלות נוספת (הפעם בליגת העל, במסלול של בוגרי מחלקת הנוער של מכבי בשנים האחרונות), את השני (ניקוליץ') ראינו 23 דקות סה"כ בשתי עונות ורק אנריק סבוריט עדין איתנו במלוא עוזו.

השוער דניאל טננבאום עשה עונת פריצה יוצאת מן הכלל בעונה הקודמת. ניתן לצפות על בסיס סגנון המשחק של דוניס שטננבאום לא יסיים את העונה עם עשרה כדורים ברשת, אלא יותר. שוב, לבלם הזר שיגיע יהיה חלק משמעותי בטור הספיגות של טננבאום.

בגזרת ההגנה, ז'איר אמאדור ואנדראש ג'רלדש היו שניים מארבעת שחקני קו הברזל שמכבי העמידה בשנה שעברה, יחד עם איתן טיבי ואנריק סבוריט. היכולת של דוניס או מי מסוכניו להנחית בישראל בלם איכותי שיוכל להיכנס לנעליים הגדולות של אמדור תהיה מכרעת ביחס להשגי הקבוצה העתידיים. שחר פיבן כבר הוכיח שיש על מי לסמוך וגם הקפטן הצהוב מוכיח שכוחו עדיין במותניו, בטח כל עוד מדובר בזירה המקומית. בן ביטון ,מתן בלטסקה ועמית גלזר (אח של) יחד עם מאור קנדיל ואופיר דווידזדה משלימים הגנה סבירה בקנה מידה ישראלי. לאירופה זה לא יספיק.

הקישור של מכבי נשען על שלושת הפיטבולים גג"פ (גלזר-גולסה-פרץ), כשאליהם יכולים להצטרף ריקן, ברסקי ודן ביטון בהתאם לצרכים של דוניס. המאמן צפוי להיות גמיש וישנה הרכבים ותבניות תוך כדי משחק, כך שיכול להיות שנראה את השלישייה הזאת משחקת עם קשר אחרי אחד ושניים 50/50 או עם שני קשרים אחוריים ואחד 50/50. לא נופתע לראות את מכבי השנה גם משחקת 4-4-2 אם יהיה צורך כזה, כשדן ביטון משחק כקשר מאחורי החלוצים (מספר 10).

התקפת הקבוצה נראית לא מוכנה מצד אחד, אבל מהצד השני אם עוברים על שמות השחקנים שמאיישים את החולייה הזאת, מבינים שלא צריך לגעת הרבה, בטח עבור הזירה המקומית. יונתן כהן, אילון אלמוג, טל בן חיים, איתי שכטר, מתן חוזז וניק בלקמן מרכיבים חוד עם פוטנציאל אדיר. שוב, חלוץ 9 אמיתי, מאלה שיודעים לעמוד במקום הנכון ולדחוק כדור לרשת וההתקפה סגורה.

יונתן כהן מכבי תל אביב
קרדיט לדין מיארה מסוד צלמים

 

על מי להסתכל השנה

אילון אלמוג פרץ לתודעה כבר בשנה שעברה, אבל מי שהסתכל עליו בשלושת המשחקים שקיימה מכבי עד כה ראה כי הילד "גדל" והתפתח, הוא ניחן בכוח מתפרץ אדיר, יכולת פריצה, כוח, ודריבל איכותי. הוא גם לא מתבייש, מחפש את הרשת כל הזמן ולא עושה חשבון. החבילה המושלמת!

צפו לשנת פריצה של הכישרון הזה שאמנם חתום בקבוצה עד 2024, אבל בטוח שלא יישאר פה עד אז.

מה ייחשב להצלחה?

הלחם והחמאה של מכבי, אליפות וכל תואר אחר שעל הדשא (אפילו גביע הטוטו, למרות הרכב שני).

מה יוכרז ככישלון?

מקום שני ומטה, הדחה מהגביע לפני חצי גמר, אי העפלה לפלייאוף הליגה אירופית לפחות.

לשאר הטורים בפרויקט פתיחת ליגת העל 2020-2021

מכבי תל אביב, דן גלזר, אבי ריקן
קרדיט לצלם דין מיארה
Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות

  1. עברית בסיסית

    "קטש"? בושה שנותנים לך טור פה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      אני באמת מתנצל על שגיאת כתיב קטנה (טעות סופר קוראים לזה בעגה המקצועית), אבל התגובה שלך פשוט חצופה.
      לא נורא, אל תקרא יותר טורים שלי, אתה לא חייב.

    • מזל שאתה לא קטנוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח