פותחים חצי שני

אמצע ינואר וליגת העל כבר בחצי הדרך לאליפות ולקרבות הירידה, מחזיקת גביע הטוטו כבר נקבעה, נשארנו עם נציגה אחת במפעלים האירופיים, מועדון גדול אחד הכריז על הקפאת הליכים וסוגר את הטבלה לאחר הפחתת 9 נקודות, קבוצת פאר אחרת אינה מוצאת פתרונות לחוסר היכולת שלה לייצר הצלחה ומאבק על האליפות שנה נוספת, מאמן שאיכשהו מצליח לייצר הישגים למרות שבכל משחק הקהל קורא לו להתפטר וקבוצת פאר אחרת פיטרה את המאמן ומאז לא מפסיקה לנצח כשהמנג'ר על הקווים.

המחזור הקרוב יפתח את החצי השני של העונה והמאני טיים מתחיל כשבהמשך השבוע יתקיימו גם משחקי גביע המדינה בשלב שמינית הגמר ומחכים לנו גם שם מפגשים מצוינים. מחזור פתיחת החצי השני מזמן לא מעט משחקים עם עניין גבוה וכולנו מצפים להצגות, דרמות וכמובן הרבה שערים:

מכבי פ"ת – הפועל ב"ש, משחק צמרת אמיתי עם ציפיות אדירות ממכבי פ"ת שתרצה להוכיח שהיא ממשיכה בשיפור וביכולת הגבוהה ויכולה לעמוד בכבוד מול האלופה. במשחק הקודם בטרנר פ"ת הגיעה עם המון ביטחון מהמקום השני כשהיא מביטה מלמעלה על ב"ש ובהתאם לכך דני עמוס הבטיח גילוח מאסיבי במקרה ניצחון וקובי רפואה, שרצה להגשים לשוער שלו חלומות, עלה במערך פתוח במטרה לנצח כיאה לקבוצת צמרת. התוצאה הייתה 5 שערים ברשת ואחוזי החזקת כדור כ"כ נמוכים של המלאבסים שאפשר היה לספור את הנגיעות בכדור של כל אחד משחקניה. בשבת קובי רפואה כנראה יגיע מפוכח יותר ולמוד ניסיון, ייתן לב"ש את המושכות ויגן בצפיפות מאחור במטרה להיכנס למשחק בהדרגה ולתקוף ככל שיתקדם המשחק כפי שעשה מול מכבי חיפה בסמי עופר במחזור האחרון. ב"ש תגיע למשחק אחרי שתי החתמות של שחקנים צעירים בשבוע האחרון ומאור בוזגלו שייצר דרמה נוספת וכנראה שכל מילה בפוסט שכתב תעלה לו 100 שקל בארוחה הקבוצתית. סביר להניח שאף אחד מהשלושה לא יעלה בהרכב הפותח. ב"ש תרצה לספק המשכיות לניצחונות בשני המשחקים האחרונים, בוודאי כשמדובר במפגש צמרת מול אלפי אוהדיה ביציעים במושבה.

שורה תחתונה: קובי רפואה שרוצה להמשיך בהצלחה מסונדל ומעט חושש בגלל התוצאה במפגש הקודם ולכן נראה את פ"ת נסוגה יותר מהרגיל על-מנת להפריע בעיקר ולא להפסיד לב"ש.

פותחים חצי שני
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebookpage

מכבי ת"א – בני סכנין, ג'ורדי קרויף עם מאזן של 100% על הקווים מצא את נוסחת הקסם – טיבי מאחור, ריקן בשמאל, בניון במרכז ויצחקי יחד עם קיארטנסון בחוד. שחקנים כבדים כגון איגיבור, מדוניאנין ובן הרוש שהאטו את משחקה של סגנית האלופה מחממים את הספסל ונראה שיחד עם הרצון של כל שחקן להוכיח יותר למנג'ר, העסק מתקתק יפה. מנגד, מגיעה סכנין ויוסי אבוקסיס לעוד מפגש פיקנטי עם הצהובים כשהם מחוזקים במוגרבי בחלק ההתקפי ומעודדים מההצגה של יובל אבידור ומהחמישייה שכבשו לרשת של קרית שמונה. סכנין, שנמצאת במרחק נגיעה מהפלייאוף העליון, תבוא לתת פייט ולהשתמש בהתקפות מתפרצות כדי לעקוץ את מכבי ת"א.

שורה תחתונה: המשחק ברגליים של מכבי וביכולת הכיבוש של האיסלנדי, אך במידה וסכנין לא תספוג בשליש הראשון, חלאיילה יצליח לנטרל את בניון (שישמור על הרגליים) וסכנין יצליחו לגרור את טב"ח לפרובוקציות, לסכנין יש סיכוי לצאת עם משהו.

הפועל אשקלון – הפועל ת"א, מפגש תחתית קלאסי שיקבע המון לגבי האפשרות של הפועל ת"א להישאר בליגה. הפועל ת"א הוכיחה שהיא יכולה להגן בצורה טובה מאוד כשספגה רק שער אחד מהאלופה ומסגניתה בכל אחד מהמשחקים מולן, כשאשקלון מולה האיום על ההגנה הרבה פחות גדול, אבל הבעיה העיקרית של האדומים היא היכולת ההתקפית. ללא כיבוש שערים הם לא יצליחו לאגור נקודות וכשאלטמן עם הראש בחיפה והירש בשלבי התאקלמות, ההתקפה מתקשה. אשקלון, שהצליחה לסיים בתיקו עם בית"ר במשחק הבית הקודם, תנסה בעיקר לא להפסיד ולשמור על פער 9 הנקודות מהפועל ת"א.

שורה תחתונה: משחק עצבים. הפועל ת"א צריכה ללכת על כל הקופה כשהיא אינה מורגלת לכך. כנראה שצפוי לנו משחק דל שערים שאם יוכרע זה יקרה בחצי השני לטובת הקבוצה שתעז יותר.

קרית שמונה – מכבי חיפה, תומר קשטן ספג תבוסה בשבת האחרונה בסכנין וקטע רצף הצלחות בליגה. החלק ההתקפי של הקריה המשיך לעבוד בצורה טובה כשהעלה את הקבוצה ליתרון מוקדם ואף השווה ל-2:2, אך החלק ההגנתי סיפק יכולת חלשה ובבעיה הזו יצטרך קשטן לטפל לקראת המפגש הקרוב. מכבי חיפה עסוקה בבעיותיה ובנסיונות הרבים שמבצע מולנסטיין בהרכב כדי לצאת מהתקופה הרעה. לאחרונה חיפה הפסידה לכל הקבוצות שמדורגות מעליה בטבלה: ב"ש, פ"ת ובית"ר (דורגה מתחתיה כשניצחה אותה) והמפגש מול קרית שמונה גם הוא מול קבוצה עדיפה מבחינת צבירת הנקודות. בשלושת המשחקים האחרונים (אחד בגביע) הירוקים לא הצליחו לכבוש ונראה שחסרונו של עטר משפיע מאוד על היכולת ההתקפית.

שורה תחתונה: העדיפות היא לקרית שמונה במגרשה הביתי. חיפה צריכה לחשוב הגנה ולסגור את השער אחרי שספגה בכל המשחקים האחרונים וללא ואצק ונטע לביא זה יהיה עוד קשה יותר, אך זה הזמן לרכש החדש של חיפה, אוילפסון בהגנה ודמארי בהתקפה להוכיח את עצמו.

ולסיום, בטח שמתם לב ש :

  • המשחק בין הראשונה לשלישית אינו מספיק מעניין כדי להיחשב למשחק המרכזי.
  • התקשורת מטפלת בכפפות של משי בחיים סילבס שצבר 4 הפסדים רצופים.
  • שחקנים חדשים חותמים בהפועל ת"א כאילו היא רצה לאליפות.
  • ניסן יחזקאל אולי המאמן הראשון שדומע בראיון והשדרית לא מרפה ממנו.
  • ב"ש ואשדוד מחליפות ביניהן שחקנים כאילו חתמו על ברית ערים תאומות.

שבת שלום!

פותחים חצי שני
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח