מה הקשר בין ויליאן, לוק שואו ומוריניו?

// מאת אבי גולדשטיין

לאחר 2 הפסדים ב-3 המחזורים הראשונים לעונת הפרמייר ליג, נראה כי הדברים פשוט לא מתחברים לז'וזה מוריניו במנצ'סטר יונייטד. אחרי שביקרו אותו על צורת המשחק בהפסדים כמו גם בניצחונות; ואחרי שקטלו אותו על הסגנון המוכר שלו, האם יש ריח של סוף באוויר?

מוריניו, מנצ'סטר יונייטד
Credit to Manchester United facebook page

הפורטוגלי הותיק כבר עבר כמעט הכל בכדורגל, כולל 8 תארי אליפות ב-4 ליגות שונות ו-4 תארים אירופים, ביניהם בולטות שתי הזכיות בליגת האלופות – הראשונה עם פורטו ב-2004 והשנייה ב-2010 עם אינטר.

לפני שהגיע ליונייטד, עבודתו האחרונה של מוריניו הייתה בצ'לסי, אליה חזר לקדנציה השנייה שלו. לאחר שתיים וחצי עונות ואליפות בטווח, איבד ז'וזה את חדר ההלבשה הכחול ולבסוף גם את משרתו. פיטוריו הגיעו לאחר 9 הפסדים ב-16 מחזורים, בעונה שנפתחה עם המשבר שנוצר בינו לבין אווה קרניירו הפופולרית, והמשיך עם חוסר יציבות שחלק יגידו שאופייני למוריניו כשהוא ממשיך לעונה שלישית בקבוצה.

נקודת האור מאותה חצי עונה מזעזעת שעברה על צ'לסי היה ויליאן. הברזילאי, שהגיע במחטף לקבוצתו של מוריניו, התעלה על עצמו ברגעי הצרה של מאמנו ועזר לו עם 7 שערים וכמה משחקים נהדרים. זה לא עזר למוריניו להינצל מחרב הפיטורים שבעלי צ'לסי, רומן אברמוביץ', נוטה לשלוף במהירות רבה.

כעת ניצב מוריניו בתחילתה של עונתו השלישית במנצ'סטר יונייטד ו"אפקט העונה השלישית" שלו מראה את אותותיו. אומנם העונה עוד בחיתוליה, אך ההפסד מול טוטנהאם בהחלט הכאיב לשדים האדומים; הוא סיפק תצוגה של שחקנים רעבים על המגרש שלא מבינים מה משתבש להם.

ויליאן
Via Premier League Facebook page

פול פוגבה אמר על המשחק מול התרנגולים: אפילו אנחנו לא מבינים מה קרה. התחלנו את המשחק ממש טוב וספגנו 2 גולים בתחילת המחצית השנייה. הגול הראשון היה מכה רצינית, לא הבנו למה כי המשחק היה לנו בידיים. גול אחד, שניים והמשכנו לדחוף קדימה, היו לנו הזדמנויות ואז ספגנו את השלישי.

אז כעת, לאחר שלושה מחזורים ושאלות רבות על המשך הדרך של היונייטד, ישנו אפיק אחד בקבוצה שדווקא נראה מבטיח מאוד בהשוואה לכל שאר האספקטים: לוק שואו. לעומת ויליאן, שואו הצעיר עבר פציעות קשות בדרך שגרמו לו לקחת כמה צעדים לאחור. אם לא די בכך, גם ביקורת מ-2 מאמני עבר בדמות פוטצ'ינו ו-ואן חאל, וביקורת לא קלה ופומבית מצד מאמנו הנוכחי, מוריניו, שלא עזרה להתקדמות שלו.

בקיץ האחרון ספג שואו הרבה ביקורת על משקלו וצצו מספר תמונות ברחבי הרשת שמראות אותו עם כרס שלא מתאימה לכדורגלן מקצועי. מתישהו, מאז הפצת התמונות ועד תחילת קדם העונה, האסימון אצלו כנראה נפל. הוא חזר לאימונים מוקדם מכל השאר, השיל ממשקלו העודף ונכנס לכושר משחק. משחקי קדם עונה לא טובים גרמו לו לעבוד קשה עוד יותר, ועד שהתחילה הליגה הוא נשאר האופציה היחידה של מאמנו לעמדת המגן שמאלי. אשלי יאנג עוד לא היה מוכן לחזור לאחר חופשה מאוחרת בגלל השתתפותו במונדיאל ורכש שהיה צפוי להגיע על חשבונו של שואו לא הגיע.

שואו, בן 23, מתחיל את שנתו החמישית באולד טראפורד ונראה כמי שמתחיל לקחת את ההזדמנות בשתי הידיים ולהציג את הפוטנציאל שכולם דיברו עליו. לאחר שהציג יכולת מצוינת באגף השמאלי ושער בכורה בקבוצה בניצחון מול לסטר במחזור הראשון של הליגה, ממשיך שואו לקבל אמון ממוריניו. יאנג חזר מהמנוחה להרכב, אבל לא על חשבון שואו, אלא לעמדת המגן הימני.

במחזור שני הראה שואו התקדמות ולמרות ספיגת 3 שערים מצד היונייטד, הוא המשיך ביכולתו הטובה ואת דקות הסיום שיחק למרות פציעה שספג במהלך המשחק.

במשחקו השלישי העונה הוא היה המצטיין של יונייטד ביום די עגום של הקבוצה. הוא נגע הכי הרבה פעמים בכדור (90), השלים הכי הרבה מסירות (49), מסר 3 מסירות מפתח, השלים הכי הרבה דריבלים (3), 4 ניצחונות בקרבות אוויר, 2 הרחקות, 2 חסימות ובעיטה אחת לשער. בסוף המשחק הגיע אליו לתוך המגרש מוריניו לעודד אותו אישית למרות ההפסד והעובדה ששיחק בסוף המשחק עם התכווצויות שרירים.

לוק שואו
Via Premier League facebook page

לאחר המשחק מוריניו אמר על שואו: ראיתי שללוק שואו היו התכווצויות שרירים כשהיינו בפיגור 3-0, אבל הוא עדיין חיפש לשנות את התוצאה. הוא הראה את הכבוד שמגיע לאוהדים.

מוריניו האמין במגן שלו שנראה מפוקס מאוד מאז תחילת העונה וקיבל ממנו חזרה על הדשא, כמו ויליאן בזמנו. אז נכון שוויליאן הוא שחקן התקפה שהשפיע יותר, אבל היכולת ששניהם הראו על המגרש בתקופות הקשות ביותר של מוריניו, והתשובות שהם ענו לכל המבקרים, מראים שהם פה כדי להלחם על המגרש ולהשאיר את כל מה שהם יכולים על הדשא למען האוהדים, הקבוצה והמאמן.

ומה לגבי המשך כהונתו של מוריניו כמנג'ר יונייטד? אולי זאת אכן שירת הברבור שלו. בינתיים אפשר לראות מה אמונה של המאמן הזה יכולה לעשות לשחקן. איך גם שחקן שכבר היה מועמד בכיר למכירה בתחילת הקיץ ונשאר בסופו של דבר יכול להיות הניצוץ של קבוצה שלמה. לא אופתע אם נגלה שיש לו תרגיל או שניים בשרוול.

בסוף העונה שואו מסיים את החוזה שלו ביונייטד, וכעת מתחילות לצוץ שמועות ברחבי התקשורת האנגלית על מגעים להארכת חוזה. לאחר 3 משחקים מצויינים, שואו כנראה קנה את עולמו למרות שהיה עד לפני חודש עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה. האם הוא יצליח להחזיר על האמון בו? את זה נגלה עוד בהמשך, אך כעת נראה שהוא כמו עוף החול, והצליח להחיות מחדש את קריירת המשחק שלו, עם עתיד הנראה ורוד מתמיד, וכל זה ברגע שמוריניו הכי זקוק לקצת אמונה.

מוריניו
Via Premier League Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח