על כל הקוֹפה

לפנות בוקר נפתחה אליפות דרום אמריקה ה-44 בצ'ילה וזאת הזדמנות מצוינת לתת את הזווית הנשית שלי על ידי השוואה מתבקשת בין הנבחרות לבין טיפוסי הגברים הקיימים:

הרומנטיקן – צ'ילה

צ'ילה מעולם לא זכתה בטורניר הקופה אמריקה אבל, כמו הגבר הרומנטיקן, גם צ'ילה משקיעה ומחזרת ומציגה בפנינו כדורגל משובח. הפעם היא גם תפנק אותנו עם הקהל הביתי הצבעוני שלה.

במונדיאל האחרון נבחרת צ'ילה הראתה את הכישרון שיש לה, עם הופעות מרשימות שהסתיימו בשמינית הגמר, בהדחה שוברת לב בפנדלים נגד המארחת ברזיל ולדעתי, אם אלכסיס סאנצ'ז ימשיך את העונה הנפלאה שלו מארסנל וארתורו וידאל, יגיע לטורניר רק עם כדורגל בראש, הנבחרת שלהם תוכל להגיע עד לגמר.

הסקסי – ארגנטינה

ארגנטינה מחפשת תואר משמעותי ראשון מאז 1993. הכדורגל שלהם במונדיאל האחרון כבש אותי עם הגנה משובחת, קישור יעיל והתקפה קטלנית. למרות שאני מאמינה שקון אגאורו יהיה מלך השערים של הטורניר, מסי מבחינתי הופך את המשחק לדבר הכי סקסי ומושך. מאמינה שבטורניר הזה ילכו עד הסוף.

הריבאונדר – ונצואלה ופרו   

שתי נבחרות שהגיעו בטורניר הקודם עד לחצי גמר. כיאה לריבאונדר טיפוסי, הן ניצלו את ההזנחה של הנבחרות הגדולות על מנת לקדם את עצמן. הפעם המצב שונה ואני מאמינה שנראה אותן רק בשלב הבתים.

המפתיע – קולומביה  

קולומביה, בניצוחו של חאמס רודריגז, הייתה הנבחרת המפתיעה של המונדיאל בברזיל. לדעתי, גם בטורניר הנוכחי הם ימשיכו בקו החיובי. 'מים שקטים חודרים עמוק' וההפתעה שאני מצפה לה תגיע מכיוונו של פלקאו. החלוץ, שעבר עונה קשה החל מפציעה שגרמה לו להפסיד את המונדיאל ועד לעונה כושלת אישית במנצ'סטר אהובתי, שמר את כל התחמושת לקופה אמריקה ויוביל, ביחד עם חאמס, את נבחרתו לשלבים הגבוהים.

הצפוי – מקסיקו

למרות שמקסיקו נבחרת שבדרך כלל מצליחה בטורנירים, אותי, אישית היא לא מושכת או מעניינת. אני חושבת שלנבחרת המקסיקנית תהיה בטורניר הזה דרך צפויה וידועה מראשעלייה משלב הבתים והגעה אפילו עד לחצי הגמר אך זה יקרה רק הודות להגרלות נוחות.

האדיש – פרגוואי

אמנם כמעט ונגעו בגביע בטורניר הקודם, אבל הפעם נפגשים עם מסי וחבריו כבר במפגש הראשון, דבר שיכול לגרום ללחץ מסוים. לדעתי זאת נבחרת אשר לא משקיעה מספיק, שאננה ולא מאמינה בעצמה, אין באמת מי שיכול לסחוב אותם מעבר לשלב רבע הגמר.

הנחמד – ג'מייקה

זוהי ההופעה הראשונה של "נערי הרגאיי" בקופה אמריקה. קשה לי לא להיזכר בפיטר קרגיל ז"ל שהיה מעמודי התווך של נבחרתו ואחד משחקני ההגנה המדהימים שזכיתי לראות פה בארץ. אני חושבת שאין להם את ה-killer instinct שיש לנבחרות הדרום האמריקאיות האמיתיות. לא רואה אותם מתקדמים שלב בטורניר זה.

ההרפתקן – אקוודור

ההרפתקה הקודמת של הנבחרת הייתה במונדיאל האחרון, שם סיימה כבר בשלב הבתים. לדעתי הסיכוי היחיד שלה להמשיך בהרפתקה בטורניר הזה, היא דרך המקום השלישי הטוב ביותר, וגם זה יקרה רק במקרה שצמד הולנסים שלה (אנר ואנטוניו) יתעלו על עצמם. בכל מקרה, שם זה ייגמר.

הנרקסיסט – ברזיל

למרות ההשפלה שחטפה בביתה, במונדיאל האחרון, ברזיל, כמו ברזיל, תמיד משדרת עוצמה, ביטחון ו-ווינריות. הרבה מהתחושות האלה נעלמו לאחר שניימאר נפצע בטורניר האחרון, לכן הפעם עם ניימאר בכושר הבקעה מדהים, שוב נבחרת ברזיל מגיעה עם שאיפות גבוהות. לדעתי ההגנה שוב תהיה בעוכריה כשתגיע לפגוש נבחרות גדולות בשלבים המאוחרים.

הביישן – בוליביה

ההופעה האחרונה שלהם בקופה אמריקה, לא השאירה רושם גדול. בדומה לנבחרות גדולות אחרות בטורניר הנוכחי, גם הפעם היא לא תשאיר חותם על הטורניר.

הפלרטטן – אורוגוואי

האלופה הנוכחית היא הנבחרת המעוטרת ביותר של הקופה אמריקה (עם 15 זכיות) וכמו הפלרטטן המצוי, גם לה אחוזי ההצלחה וכיבוש גבוהים…

אמנם לואיס סוארז יחמיץ את הטורניר (עקב פלרטוט יתר עם ג'יורג'יו קייליני במונדיאל האחרון) אבל זוהי נבחרת שבנויה משחקנים מוכשרים ועולים בכדורגל העולמי.

לדעתי יעלו מהבית המוקדם ויגיעו לשלבים המתקדמים בטורניר.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח