סיכום שנת 2016 – יניב בר חן

שנת 2016 התברכה בסיפורי סינדרלות מסביב לגלובוס במגוון ענפי ספורט ומיליוני אוהדים שאינם זוכים בדרך כלל לעדנה ולטעם המתוק של הניצחון זכו לרגעי אושר כשהם מביטים בגאון מעמדה שאינה מוכרת להם על יריביהם ומתמוגגים מההצלחה. לפי ויקיפדיה מוסר ההשכל של סיפור סינדרלה הוא "היכולת להתמיד בתקווה, באהבת-אדם ובאמונה שאינה אומרת נואש עתידה להנחיל לסובל על לא עוול בכפו את הגמול המלא והשלם בהגיע העת" ואכן הגמול הגיע בשנת 2016 מלוא החופן לכל מיני סובלים מסורתיים. לכבוד חג החנוכה נדליק הערב נר רביעי ונקדיש לכל סינדרלה את אחד הנרות:

הדלקת השמש לכבוד לסטר – השועלים הכחולים לא ידעו את נפשם מרוב שמחה כשלאחר 132 שנה מאז היווסדם זכו לראשונה באליפות הליגה הראשונה באנגליה ויצרו סנסציה מטורפת בערך כמו הפיכת דלעת לכרכרה. כדי להבין את גודל ההישג, שתי עונות קודם לכן הצליחה לסטר לחזור לפרמייר ליג לאחר 10 שנות היעדרות ושנה קודם לכן הצליחה להינצל מהירידה לקראת סוף העונה בזכות ריצה מטורפת של 7 נצחונות מתוך 9 המשחקים האחרונים. את עונת האליפות לסטר פתחה כפייבוריטית לירידה ועם יחס הימורים של 1:5000 לזכייה באליפות. ראניירי בתפקיד גנדלף הלבן עם קסמים על הקווים ובחדר ההלבשה הצליח להוביל את קספר שמייכל בתפקיד הבן של אגדה אחרת, מורגן הקפטן, מחרז וג'יימי ורדי המוציאים לפועל לקבוצה שהוכיחה שחלומות מתגשמים.

Credit to Leicester City Football Facebook page
Credit to Leicester City Football Facebook page

נר ראשון לכבוד הפועל ב"ש – התמונה העולה מ-40 שנה האחרונות מאז האליפות הקודמת כוללת אצטדיון מיושן, ניהול כושל, רכבת של מאמנים וקהל תובעני ותוקפני עם הבלחה של גביע המדינה איפשהו בשנת 1997. בשנים האחרונות הגיעה הסינדרלה אלונה ברקת ולאחר שספגה עלבונות ומפחי נפש בשנים הראשונות מצאה את נוסחת הקסם שכללה נסיך לב אדום שחזר מהגולה, סביבו חבורת לוחמים וכשרונות, מאמן וצוות מקצועי שאינם חוששים משום אתגר והיכל שמתאים לתהילה. מול הקבוצה הדרומית ניצבה האלופה העשירה והגאה משלוש השנים האחרונות עם הכוכב הישראלי הכי רעב מאז ירון ברלד בגולסטאר וקרב הענקים שהתפתח הוביל לפוטו פיניש שנחתם רק במחזור האחרון, כיאה לאגדות, עם צלחת אדומה שהונפה בטרנר.

הפועל-באר-שבע-אינטר
Credit to "Hapoel Beer Sheva FC" Facebook page

נר שני לכבוד אנדי מארי – הטניסאי הסקוטי שכבר מגיל צעיר סומן כהבטחה הגדולה ביותר של הטניס הבריטי הצליח להתברג בשנים האחרונות בחמישייה הראשונה בעולם, אולם נחל לא מעט אכזבות עם הפסדים בשלבי הגמר בטורנירי גראנד סלאם וסבב לטיטאנים פדרר, ג'וקוביץ' ונדאל ותואר ה"לוזר" מיהר לדבוק בו. כמו שאר האנדרדוגים, השנה ללא ספק הייתה פורצת גבולות מבחינת מארי כשלקראת חודש נובמבר טיפס לראשונה לראש הדירוג העולמי ושבועיים לאחר מכן אף הבטיח את מקומו הראשון עד לסוף שנת 2016 כשניצח בטורניר גמר הסבב, מול הקהל הביתי בלונדון, את יריבו הסרבי ג'וקוביץ' תוך קביעת שיא של 24 נצחונות רצופים וסיום שנה חלומית הכוללת 9 תארים ו-78 נצחונות בסה"כ.

אנדי מארי
Credit to Andy Murray Facebook page

נר שלישי לכבוד נבחרת פורטוגל – היורו בפריז עמד בצל הפיגועים הגואים בצרפת ובאירופה ומבחינת המארגנים ואוהדי הנבחרות כולם קיוו לדרמות על הדשא בלבד. פורטוגל, שהוצבה בראש בית 6 כנבחרת מהדרג הראשון, סיימה את שלב הבתים בסימן 3 עם שלוש תוצאות תיקו, שלישית בביתה ושלישית מבין הנבחרות במקום השלישי שהספיק להעפלה לשמינית הגמר, משעמם מאוד, אך מרגיש כמו תבלין פיקנטי למתכון ההפתעה שבדרך. הנבחרת הפורטוגלית פילסה בשיניים את דרכה עד לגמר כשהיא חולפת בדרך על-פני קרואטיה (בהארכה), פולין (בפנדלים) ווילס במפגש סופרסטארס ראש בראש רונאלדו-בייל כשרונאלדו מסיים עם שער ובישול. בגמר פורטוגל פגשה את צרפת המארחת הפייבוריטית שהדיחה קודם לכן את גרמניה אלופת העולם. כדי להיות אנדרדוג מובהק עוד יותר, רונאלדו הפך לדמות טרגית כשנאלץ לנטוש את המגרש עקב פציעה כבר בדקה ה-25. צרפת תקפה בגלים את שערה של פורטוגל כפי שנחילי עש תקפו את יושבי האצטדיון, אך לא הצליחה לכבוש ושתי הקבוצות ניגשו להארכה. פורטוגל, שצברה ניסיון בטורניר בכיבוש שערים מעבר לדקה ה-90, זכתה לראשונה בתולדותיה בתואר אלופת אירופה לאחר שער של אדר בדקה ה-109.

הנפת גביע היורו 2016 - פורטוגל
Credit to Seleções de Portugal Facebook Page

נר רביעי לכבוד מכבי ראשל"צ – פעם הייתה תכנית בטלוויזיה שנקראה "רק בישראל" וכשמה רק בישראל קבוצה שסיימה את הליגה הסדירה במקום השישי במאזן שלילי 16:17, בזכות פלטפורמה שנועדה ליצור הזדמנות לקבוצות נוספות מלבד מכבי ת"א לזכות באליפות, היא הצליחה לעשות את הבלתי ייאמן בדרך לזכייה ראשונה בתולדותיה באליפות המדינה. בדרך לגמר אריק שיבק וראשל"צ טיאטאו מדרכם את מכבי חיפה ומכבי ת"א וניצבו בגמר מול האלופה המכהנת הפועל י-ם במגרשה הביתי. שון דאוסון, בתפקיד קפטן אמריקה, התעורר ברבע השלישי והחל במסע השמדה עם קליעות ל-4 ודאנקים מה-NBA ויחד עם דריל מונרו הדהימו את הארנה, הדהימו את העיר שידעה הישגי כדוריד בלבד ואת כל המדינה.

מכבי ראשון לציון כדורסל
קרדיט : צילום מיו טיוב

נשמטו בעריכה: סיאטל סאונדרס אלופת ה-MLS לראשונה בתולדותיה, קליבלנד קאבלירס אלופת ה-NBA לראשונה בתולדותיה ורוסטוב שסיימה שנייה ברוסיה והעפילה לראשונה בתולדותיה לליגת האלופות.

חג שמח!!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח