סיכום משחק מכבי תל אביב – זניט 15.9.16

// מאת :כתב אורח

  • מערך – במסיבת עיתונאים שלפני המשחק אמר שוטא כי לא ישנה מערך, אבל בפועל עלה עם קישור מחוזק מתוך רצון להקשות על התקפות הרוסים בהתחשב להגנה החלשה שנחשפה במשחק מול ביתר ביום ראשון. שינוי המערך מ4:2:3:1 המאד התקפי, אבל פרוץ הגנתית עם מדוניאנין ונוסא במרכז הקישור וסקאריונה מתחת לחלוץ למערך של 4:3:3 כשאלברמן בקישור האחורי ולפניו איגיבור ומדוניאנין, כשסקאריונה התחיל וסיים את המשחק על הספסל (בהחלט החלטה מפתיעה של שוטא).
  • הרכב – בהגנה במקום טיבי הפצוע הוצב פיליפנקה לצידו של טב"ח 1 במרכז ההגנה (ולא דור פרץ שהיה חלש במשחק ביום ראשון וגם בדקות הבודדות ששיחק היום), דסה פתח בעמדת המגן הימני ובן הרוש הועדף בעמדת המגן השמאלי על פני ריקן. בקישור הקפטן אלברמן חזר להרכב רענן אחרי המנוחה בראשון והקשה על הרוסים עם חילוצי כדור והרחקות. בהתקפה קיארטנסון קיבל קרדיט כחלוץ 9 כשבאגפים בניון החליף את דור מיכה (שהיה חלש מול בית"ר) שיחק באגף שמאל והשקיע המון בחלק ההגנתי, טל בן חיים עבר לאגף ימין (שיחק מעולה בעמדה זאת מול איטליה) והיה מסוכן מאד היום עד שאיבד ריכוז.
  • 75 דקות בגן עדן – מכבי פתחה את המשחק עם מחויבות הגנתית כאשר כל השחקנים, כולל החלוץ קיראטנסון, ירדו להגן על השער בזמן שזניט שלחו הרבה שחקנים לכיוון הרחבה של מכבי, כאשר גם טל בן חיים 2 (בימין) ובניון (בשמאל) יורדים נמוך מאד כדי למנוע יתרון מהאגפים ולפעמים השלימו קו אחורי של 6 שחקנים. ההגנה היתה פיזית וראשונה לכל כדור וזניט הגיעה למספר מצומצם של הזדמנויות לא מסוכנות. מכבי התחילה את ההתקפות בהנעת כדור סבלנית, אבל לא יעילה, והמצבים שלה הגיבו מחטיפות כדור לאחר לחץ שלה שהגיע אחרי איבוד כדור בחלק הקדמי (מכבי לחצה גבוה רק אחרי איבוד כדור שלה, בהתקפות מסודרות של זניט מכבי ירדה נמוך וביצעה הגנה על שטח). מדוניאנין איים על השער של זניט מרחוק וניצל חוסר עירנות של זניט בהוצאת חוץ מהירה של טב"ח לבעיטה חדה לפינה הרחוקה וגול ראשון במשחק, ואחר כך קינח עם שער מכדור חופשי. איגיבור החל את המשחק עם מספר חילוצים, אבל איבד המון כדורים דבר שגרר תגובות של חלק מהקהל ובחצי השני נעלם, אלברמן חילץ והרחיק המון כדורים ואיתו קשה מאד לתקוף את האמצע של מכבי, בנוסף חילץ עבירה שהובילה לבעיטה החופשית של הגול השלישי. קיראטנסון כיסה הרבה שטחים והיה הרבה פעמים מאחורי הכדור, אבל לא קיבל מספיק כדורים מחבריו ואת הכדור היחיד שקיבל תרגם לשער הראשון שלו במכבי. בהחלט נראית החתמה טובה. טל בן חיים 2 בכושר, מספר פעולות שלו הובילו למצבים: 1 על 1 שהוביל לקורה, הוצאת חוץ מהירה בגול הראשון , סחיטת הכשלה שנתנה בעיטה חופשית (לא השער) וכמובן הבישול לקיראטנסון, לפני שהוחלף היה לא מדויק ואיבד הרבה כדורים ביציאה למתפרצות.
  • התפרקות – בניגוד לשנים הקודמות נראה שלקבוצה חסר כושר משחק. שוטא הכין את הקבוצה מעולה, אבל לא הגיב למשחק. כמו מול בית"ר, המאמן ממול משנה ומבצע שינויים, אבל שוטא נשאר קפוא ולא מגיב. בנוסף נראה שהוא לא שולט בשחקניו ולא הרגיע את דסה לאחר הצהוב הראשון ואת הקבוצה לאחר ספיגת השער השני וההרחקה. בן הרוש שפתח טוב והראה הרבה פיזיות, שוב איבד ריכוז וגרם לחור שהוביל לשער הראשון של זניט ומשם איבד ביטחון ובעצם לא היה קיים החל מהדקה ה75. לאחר השער הראשון של זניט החליף שוטא את בניון בדור מיכה, דבר שנראה כמו חילוף מהבית, ודווקא ברגעים שמכבי היתה צריכה מנהיג לא היה לה את השחקן שירגיע את השחקנים ואת המשחק על ידי החזקה בכדור. פתאום ההגנה שנראתה חזקה התפרקה וכל התקפה של זניט נגמרה במצב וודאי לכיבוש שער. דסה, שפתח טוב את המשחק, לא שלט בעצביו גרם בעיטה לא ישירה מקצה תיבת החמש והורחק בשני צהובים בחוסר אחריות. לאחר ההרחקה של דסה והשער השני של זניט, נכנס דור פרץ במקומו של טב"ח 2 כדי למלא את החור בעמדת המגן הימני, אבל דור פרץ לא תרם וגרם לשני חורים שאחד מהם תורגם לשער השויון של זניט. מכבי נכנסה להלם ולא ביצעה אף פעולה חיובית ובעצם נעלמה מהמגרש והתפרקה סופית. אלברמן שבמשך 70 דקות חסם את המרכז, לא הראה מנהיגות ועשה קסם ונעלם לאחר השער הראשון שמכבי ספגה, מקפטן הקבוצה מצופה יותר בדקות שכאלה. זניט לא חיכתה והבקיעה שני שערים כדי להפוך את התוצאה ולנצח בסיום דרמטי. מכבי סופגת הפסד כואב לאחר שהיתה ביתרון 3-0 בדקה ה 75, מעניין האם שוטא יצליח להרים את הקבוצה מהטראומה של סוף המשחק.

// מאת :כתב אורח – הכותב בחר להשאר בעילום שם

סיכום משחק מכבי תל אביב - זניט 15.9.16
Credit to : ФК Зенит official Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח