סבלנות, כאן בונים

אנחנו כבר לקראת סיום עונת המלפפונים, כלומר עדיין יהיו רכישות ועסקאות אבל מועדונים מסודרים אמורים לעבוד בשלב הזה כבר במחנה אימונים ולגבש את הקבוצה.

גילוי נאות, אני אוהד מכבי חיפה. גילוי נאות שני, הקבוצה שאני הכי שונא בארץ זאת הפועל ת"א ולכן בעניין הבא אני מחשיב את עצמי כאובייקטיבי. מה שקורה בהפועל ת"א זו למעשה חוויה מוכרת לכל חובבי משחק המנג'ר האהוב על כולנו. משוגעי המנג'ר שבינינו לא פותחים עונה עם ריאל או צ'לסי עם תקציבים בלתי מוגבלים. להיפך, לכל חולה מנג'ר אמיתי יש סיפור על איך הוא זכה בגביע אלופות עם סיבאספור, שטוטגרט קיקרס או רוזנבורג. נשבע לכם שפעם לקחתי 3 גביעי אלופות רצופים עם קטאניה לא לפני שהעליתי אותה 2 ליגות.

אז הפועל ת"א של השנה לא דומה לקטאניה, שהיא מועדון קטן ודל אמצעים. עם קטאניה אתה צריך להסתדר עם החתמות חינם וגילוי כישרונות זולים מקסיקנים או נורבגים שיסכימו לחתום אצלך. הפועל ת"א של השנה יותר דומה להרטה ברלין, ניוקאסל או בטיס – מועדונים כאלה שיש להם קהל אוהדים ענק, תקציב די טוב יחסית לליגה שלהן, מועדון ששחקנים טובים כן רוצים לבוא אליו וכך אתה יכול להביא לידי ביטוי את המנג'ר שבך. לבנות סגל בצלמך או בדמותך.

אז היות ואני מחשיב את עצמי כסר ארליך לענייני מנג'ר, מה צריכה הפועל ת"א לעשות בשביל להצליח? ממש כמו במשחק. בעונה הראשונה נותנים למנג'ר אלמוני יד חופשית לייצר שיטה למועדון, מחתימים מלא שחקנים עם סיכוי סביר להיהפך לשחקנים טובים ויוצרים מטרה ריאלית שלא תיצור לחץ שיביא לקריסה.

לגבי המאמן אני חושב שהפועל עשתה צעד סביר והביאה מישהו אלמוני שהכי חשוב שהוא לא מבין עברית. לגבי החתמת השחקנים, הפועל החתימה הרבה שחקנים עם פוטנציאל. המטרה של הפועל תהיה למצוא 5-6 שחקנים מובילים שיהוו בסיס למועדון. הרוש, גוטליב, אבו עביד, אלטמן, הצעירים מהנוער ספורי ויחזקאל, וכמובן השחקנים הזרים, יכולים לפרוץ ולהיות שחקנים משמעותיים.

לגבי העניין השלישי, שלדעתי הוא הכי משמעותי במציאות בניגוד למשחק המנג'ר, זה הציפיות והקהל. הפועל ובעיקר הקהל שלה, צריכים להבין את התהליך הטוב שקורה היום במועדון, לדחוף קדימה, להבין כי פלייאוף עליון העונה יחשב כהישג, להסתפק במשחק לחימה ולא לאבד את הצפון אם גם השנה יפסידו בדרבי. לחץ יתר מהקהל להישגים יכול להוביל לכישלון הבנייה ואולי אף להפיכה לסוג של בית"ר ירושלים – מועדון שאף אחד לא רוצה לגעת בו.

בתור אוהד חיפה וחבר לאוהדי מכבי ת"א, אין לי בעיה שהפועל תיכשל. בתור חובב כדורגל ישראלי צריך את הפועל ת"א ובית"ר חזקות .

Print Friendly, PDF & Email

3 תגובות

  1. יש הבדל מהותי בין מנג'ר לקבוצה אמיתי, במנג'ר תמיד אפשר בכל שלב להבין שהשחקנים שקנית פח, להפסיק את המשחק ולהתחיל אותו מהתחלה. בהפועל תל אביב…. בעצם גם בהפועל תל אביב אפשר.
    אבל עכשיו ברצינות, יצא לי להציץ אתמול בשידור החוזר של המשחק של הפועל תל אביב מול שקר כלשהו ברלין הגרמנית, וכל מה שחשבתי עליהם במהלך חלון העברות האחרון יתברר כנכון. אתה קונה המון שחקנים, כמה ישראלים שמישהו סיפר לנו שהם מאוד מוכשרים וכמה זרים שהמו"מ היה מאוד קשה כי הם ממש מבוקשים למרות שאף אחד לא הכיר את השם שלהם לפני שהוא נרשם בעיתון ומספר על ההתחזקות המרשימה שלך וכו' וכו'. בפועל אתה בעצמך לא יודע מה רמת השחקנים והם מתבררים כאלמונים גם על המגרש. הצלחה אחת או שתיים בבחירת השחקנים לא באמת תביא לבניית קבוצה. הפועל תל אביב נראתה זוועה, שחקנים שנראו בעיקר מפוחדים. מקווה בשבילם ובשביל הליגה שזה רק בגלל שהם עוד לא מתואמים. רק צריך לזכור שאחרי כל הרכש המטורף עדיין אין להם לא בלמים ולא חלוץ (ויסלח לי דודו ביטון).

    • גם אם אף שחקן לא יהיה טוב עדיין זורם שם הרבה כסף ויש אנשים עם כוונות טוב ושוב הרבה כסף.
      מכבי ת"א של היום לא נבנתה ביום אחד ולכן אני חושב שהפועל ת"א צריכה ס-ב-ל-נ-ו-ת.
      אני מסכים איתך וגם שמח להגיד שהפועל נראתה חרא אתמול ואמן וזה יילך ויהיה עוד יותר גרוע.
      אני רק חושב שאם האוהדים יהיו סבלניים וייתנו רוח גבית ורמת הציפיות תהיה בהתאם יש סיכוי למועדון, בלי זה הם באמת יהפכו לעוד בית"ר ירושלים

    • אבישי קלימי

      יצא לך לבדוק עם דודו ביטון אם הוא סולח לך?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח