נשארו בתמונה | על הנצחון של מכבי ת"א על באסקוניה

מכבי ת"א הוציאה מהשבוע הכפול הזה נצחון אחד.  מצד אחד, לא מספיק כדי לשפר משמעותית את הסיכוי להגיע לפלייאוף.  מצד שני השאירה את הסיכוי בחיים, כי הפסד אתמול היה יוצר בור עמוק מדי.

בשעה טובה, אחרי 19 משחקים,  ראינו את יאניס ספרופולוס מנסה לחשוב מחוץ לקופסה ולהמציא פתרונות יצירתיים לבעיות הקיימות בקבוצה שלו.  כך ראינו חמישייה עם ג'ונס ודיברתולומיאו יחד, דבר שלא ראינו השנה גם בליגה.  ראינו הרכבים עם שלושה גארדים וראינו דקות רבות ללא ווילבקין על הפרקט, שגרמו הפעם למשחק שוטף יותר.  אל תבינו אותי לא נכון, מכבי תצטרך את ווילבקין בהמשך, בודאי נגד הקבוצות החזקות יותר.

 

בינתיים,בלעדיו ובלעדי דורסי, הצהובים עדיין הגיעו ל 91 נקודות, עם ארבעה שחקנים שקלעו בדאבל פיגרס, אך אף אחד לא יותר מ-14. זה הראה על קבוצה מאוזנת ומגוונת.  הבעייה שכרגע זה לא קורה במספיק משחקים ובטח לא מול הקבוצות מהחלק העליון יותר של היורוליג.

קלויארו
קרדיט תמונה : אתר היורוליג

 

מי שהגיע לעבודה ובשעה טובה לעונת המשחקים 2020/2021 הוא יובל זוסמן, שלא רק שהראה הגנה משופרת, שהזכירה את מה שהוא נתן לפני הפציעה, אלא הראה סוף סוף בטחון בהתקפה, עם 11 נקודות כולל כמה סלים חשובים מאוד ובעיקר שלשת קלאץ' גדולה, בסוף שעון, שהוא עוד מקפיץ את השומר שלו.

אות'לו האנטד ואלייז'ה בראיינט הם נכסים.  לא במקרה את שניהם החתימה מכבי בקיץ שעבר מתחת לרדאר, בלי שאיש שמע על זה דבר עד היום שהם חתמו בקבוצה.  במכבי פחדו אז מאוד שאם ייודע, מישהו יטרפד את זה.  הראשון מביא ים של נסיון וחכמת משחק שאי אפשר ללמד.  את השני הביאו הצהובים רגע לפני שהוא פורץ לבמה הגדולה (שיחק באילת לפני מכבי) בשאיפה שפריצה כזאת תתרחש והוא יראה שהוא שחקן הראוי ליורוליג וכך אכן קורה.  בראיינט מראה סט יכולות מרשים מאוד והוא היחיד בצהוב שיודע לתקוף נכון במתפרצות ובמגרש פתוח והיחיד שבברירת המחדל שלו הולך חזק לטבעת.

מכבי-באסקוניה
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

האמת שהחולשה של באסקוניה מפתיעה אותי.  ראינו ביום שלישי וחמישי שתי קבוצות, שהראשונה (אולימפיאקוס) מוציאה הרבה יותר מסך שחקניה והשנייה (באסקוניה)- הרבה פחות.  שחקנים כמו וילדוסה,  פיטרס, פולונארה והנרי הם שחקנים שבשמחה הייתי לוקח למכבי במקום ג'ונס, קלויארו, בנדר ודורסי, אבל קבוצה אין שם.  כנראה שאת הסיבה ללמה אולימפיאקוס שווה יותר מהפוטנציאל שלה ובאסקוניה פחות תצטרכו לחפש במאמנים שלהן.

ואפרופו מאמנים, דושקו איבנוביץ' ממש מנסה לעשות הכל כדי להיראות כמו ערפד מסרטי אימה ישנים?

 

מה צריך לקרות כדי שהנצחון הזה גם יהיה שווה משהו, כלומר שבעזרתו מכבי תגיע לפלייאוף?  קודם כל בשורה התחתונה יצטרך לקרות הרבה.  הצהובים עדיין במצב לא מזהיר,  בלשון המעטה.  הם יצטרכו לפחות שמונה או תשעה נצחונות ב- 14 המשחקים שנותרו ובשביל זה יאניס יצטרך לחשוב מחוץ לקופסה, דורסי יצטרך לתת יותר ממשחק טוב בחודש(עוד משחק קטסטרופלי שלו אתמול, שבו הוא מגדיר תפקיד חדש של קלעי שלא קולע),  ווילבקין יצטרך למצוא את הדרך להיות טוב ביחד עם הקבוצה ולא על חשבונה (למעשה ספרופולוס הוא זה שיצטרך למצוא את הדרך…) ואנטה ז'יז'יץ' יצטרך להראות למה מכבי רדפה אחריו כל כך הרבה.

הרבה מאוד דברים שיצטרכו לקרות ולא בטוח שיקרו כבר השנה…  אבל דבר אחד בטוח.  הצהובים יילחמו עד הסוף ועל כל משחק.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

 

מכבי-באסקוניה
קרדיט תמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. כתבה יפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח