ניצחון בנקודות – סיכום שלב הבתים במונדיאל

סיכום שלב הבתים, בנקודות:

    • VAR – דיברתי עליו כבר בפוסט הקודם שלי והתרומה שלו ברורה. ה-VAR עושה צדק בהרבה מקרים, אבל במקרים הגבוליים, במקום להוריד את האחריות מהשופט, הוא רק מגדיל אותה. כי במהלך המשחק השופט יכול לקבל החלטה מהירה ולהמשיך כי זה מה שראה. אבל עכשיו אין לו תירוצים, הוא צריך לבחון טוב את המקרה ולקבל החלטה מושכלת לפי החוק, כזו שאי אפשר להתחמק ממנה.



    • הכישלון של גרמניה – למרות הכישלון אין צורך לעשות מהפכות בגרמניה. היה כאן צירוף של כמה נסיבות שאת חלקן היה ניתן לתקן ולהגיע רחוק יותר. בסה"כ השיטה עובדת, הכדורגל בריא וכו'. בסקירה של מונדיאל 2006 ציינתי קצת שגרמניה החדשה והמרעננת איבדה גם את הרוע והקילר אינסטינקט. היא תמשיך להצליח בטורנירים הבאים בצורה כזו או אחרת. שני דברים שכן צריכים להדאיג בגרמניה – מחסור בחלוצי 9, והעובדה שחלק גדול מהשחקנים שלה מגיעים מבאיירן, קבוצה שמשחקת ב-90% מהעונה בהילוך שני.גרמניה מודחת
    • מי שעלתה על חשבונה היא שבדיה, זו שבלי זלאטן כבר עברה בדרכה את הולנד, איטליה ועכשיו את אלופת העולם. אני לא יודע אם הבעיה הייתה בזלאטן עצמו, גם עוד 5 שחקנים נוספים ותיקים פרשו אחרי יורו 2016 הכושל, אבל זוהי תסמונת הכוכב הגדול הידועה שגורמת לכולם להוריד מעצמם ולקוות שהוא יעשה ניסים, מה שמביא אותי ל…
    • ארגנטינה כמובן, שבעיניים אובייקטיביות מקבלים סגל טוב (מלבד הקישור) שכרגע מאבד את עצמו לגמרי ומחכה שמסי יעשה קסמים ועם סף שבירה נמוך מאוד. איכשהו, למרות שסיימו כמעפילה הגרועה ביותר (4 נק' ו-2- בהפרש שערים), הם הצליחו לעבור שלב, בעיקר בגלל ש"בית המוות" שסומן מראש, לא היה כזה בית מוות. איסלנד הראתה שוב את המגבלות ההתקפיות שלה בעוד שניגריה שוב הראתה נאיביות. הבתים של גרמניה ושל ברזיל היו הרבה יותר קשים. אז האם זה אומר שארגנטינה תעצור מול צרפת? מי יודע בגלל שתכלס…
    • מסי ומודריץ
      Credit to "FIFA World Cup" Facebook page
    • עדיין לא ראינו את צרפת במלוא כוחה. כרגע היא שיחקה די בהילוך שני ועשתה את המינימום כדי לעלות שלב. בכלל אנחנו מקבלים מצב מוזר שבנוסף לצרפתים, נבחרות חזקות נוספות כמו בלגיה, אנגליה ואורוגוואי עדיין לא ערכו ניסוי כלים ראשון אמיתי. האם זה יהווה עבורן יתרון בשמינית או חיסרון מול נבחרות שנמצאות שכבר הזיעו ונלחמו ועברו תהליך של שיפור וכוונון כמו ברזיל שכרגע עדיין נראית כמו המועמדת מספר 1?
    • ההדחה של סנגל כואבת, היא אחת הנבחרות שיותר אוהבים לאהוב, עם אוהדים מסורים, מאמן מגניב, אנדרדוג מובהק עם כדורגל לא רע בכלל. אבל לי אין בעיה עם הדרך שבה היא הודחה בשל צבירת יותר כרטיסים צהובים. כל שוברי השוויון הרלוונטיים צריכים להיות בקשר לטורניר הנוכחי, לא למוקדמות ולא לדירוגים. אם בסופו של דבר את הפרס נותנים לזו שרשמה את אותם הישגים עם פחות עבירות שמצריכות שליפת כרטיס, אז למה לא?
    • ההפסד של סנגל קבע שאין אף אפריקאית בשלבי הנוקאאוט לראשונה מאז 82'. אירופה חזרה כצפוי ל-10 נציגות ובנוסף קיבלנו 5 נבחרות מיבשות אמריקה (ב-2014 היו 8), כך שלמרות שלב בתים מטורף ומותח בלי ארוחות חינם, אין כמעט עולות מפתיעות לשמינית חוץ מיפן, שממשיכה את הקמפיין האסייתי המוצלח. לא הייתי אומר שזה כישלון אפריקאי, ראינו כדורגל טוב לפרקים מכמה נבחרות אפריקאיות, אבל גם אם זה לא כישלון, זאת לא ההתקדמות שקיווינו לה כולם לפני 20 שנה.



  • שלב הבתים היה מדהים, דרמטי וצבעוני. אבל זה לא מבטיח לנו שום דבר לגבי ההמשך. גם שלב הבתים ב-2014 היה לא פחות טוב ואף עם יותר שערים, ובמקביל קיבלנו נוקאאוט די מרדים. הלחץ עולה, ההגנות מתכווצות ולוקחים פחות סיכונים. יכול להיות שגם יהיה נוקאאוט נהדר, אבל הנקודה העיקרית היא שזה טורניר חדש לגמרי, אך נבחרת לא מרשימה בצורה בלתי רגילה ואנחנו מדברים בסה"כ על 90 דקות שבהן הכל יכול לקרות.
  • ניימאר, ברזיל
    Credit to "FIFA World Cup" Facebook page
  • במיוחד אחרי החלוקה לצדדים שכביכול עשויה לתת דרך "קלה יותר" לנבחרות כמו אנגליה וספרד להגיע לפחות לחצי הגמר. האם קל יותר לשחק מול קרואטיה מאשר ארגנטינה? האם שבדיה במונדיאל הזה היא אגוז יותר קל לפיצוח מאשר גרמניה? מישהו חושב שלקבל את קולומביה בשמינית הגמר זה פרס? ועדיין, צריך כאן סוס שחור אמיתי, שיעשה כמו פורטוגל ב-2006 ועם הרבה נוקשות, אופי ונחישות ילך קדימה משחק אחר משחק. כרגע אני מהמר על שבדיה כסוס השחור שתגיע לפחות לחצי גמר. להרחבה נוספת על הימורי ראו סעיף 11.
  • מה שכן צריך לעודד לפני השמינית, זה שבד"כ במונדיאלים המשחק הכי טוב בטורניר, או אחד הטובים, מגיע בשמינית הגמר. רומניה-ארגנטינה ב-94', ארגנטינה-אנגליה ב-98', שבדיה-סנגל ב-2002, צרפת-ספרד ב-2006, גרמניה-אנגליה ב-2010 ובלגיה-ארה"ב ב-2014. זה כנראה קורה בגלל שאנחנו במאני טיים, אבל מצד שני נבחרות עדיין מרשות לעצמן לשחק קצת יותר חופשי מאשר בשלבי הנוקאאוט המתקדמים יותר.
  • פורטוגל מרוקו רונאלדו
    Credit to "FIFA World Cup" Facebook page
  • הימור – בפוסט הקודם הימרתי על סדר העולות לשמינית הגמר, פגעתי ב-5 מתוך 16 מבחינת מיקום, כך שלא הייתי רץ למלא טופס. ובכל זאת, עולות: צרפת, למרות שנשמע שארגנטינה תעשה כמו ב-90' ותעקוץ, מתי שהוא הבלופ הזה צריך להתפוצץ. פורטוגל תנצח את התאומה הדרום אמריקאית שלה בפנדלים, ספרד כי למרות חולשתה, המארחת חלשה יותר. קרואטיה כי הגיע הזמן שהדור הזה יגיע לפחות לרבע הגמר, ברזיל כי מקסיקו לא עוברת שמינית גמר כשזה לא על אדמתה, בלגיה כי ליפן צריך להיגמר המזל, קולומביה כי אנגליה ונוקאאוט לא בדיוק שילוב מנצח ושוודיה שיותר טובה בקרב בין שתי המדינות שקופצות לראש בארץ עיר כשמגיעים לאות ש'.
  • השחקן ה-12: אשתי, אתמול לראשונה מזה שבועיים לא היו משחקים, ביליתי את היום עם אשתי. דווקא בחורה נחמדה.
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח