נורת אזהרה צהובה

על פניו הכל בסדר. מכבי תל אביב השלימה שלשום את המחזור השני כשבמאזנה 6 נקודות, שוער חדש ונוצץ הגיע למלא את השורות, המטרה באירופה הושגה מעל ומעבר ואפילו נאחס הסיבוב הראשון בבאר שבע נשבר לאחר נצחון חוץ בשיניים. אז למה בעצם אני כל כך מודאג?

נתחיל מהיכולת. אם ננתח את משחקי הקבוצה עד עכשיו, והיו כבר לא מעט בשביל לקבוע, נבין שמלבד 20 דקות במחצית השניה בדרבי הטוטו ועוד 10 דקות קטלניות במשחק החוץ בפלזן, מכבי עדיין לא משחקת טוב. היא לא שולטת בכדור כפי שהתרגלנו ממנה, היא לא תומכת בהתקפה עם מספיק שחקנים והיא לא מצליחה ליצור מספיק מצבי הבקעה במשחק.

נמשיך עם העובדה כי אף קבוצה ישראלית מעולם לא זכתה באליפות בעונה שבה היא השתתפה בליגת האלופות, ואפשר בהחלט להבין למה. מבט על ערן זהבי שלשום בטדי בסביבות הדקה ה-60 אמר הכל, מכבי של סוף אוגוסט היא קבוצה מותשת. עד עתה הקבוצה שיחקה כבר 11 משחקים רשמיים, חלקם משחקי הזדמנות אחרונה מתישים (כולל הארכה ופנדלים באלוף האלופים), יוקאנוביץ האמנם מנסה לייצר רוטציה, אבל כבר עכשיו ברור שלמכבי יהיה קשה מאוד לשמור על רמת מתח מנטלי ועל כשירות פיזית מקסימלית בעונה כל כך ארוכה.

תצרפו לכך את העובדה, שאותי מדאיגה, שלמכבי יש סגל ארוך מאוד שהחל מחודש דצמבר, עת צפויה הקבוצה לסיים את תפקידה באירופה, יהפוך להיות ארוך מדי לקבוצה שכבר לא משחקת שני משחקים בשבוע. סימן ההיכר של הקבוצה תחת ההכוונה של ג'ורדי קרויף הוא בשקט תקשורתי, 0 הדלפות וחדר הלבשה בריא ומפרגן, אך המרקם יכול מאוד להיפגע כששישה שחקנים כל שבוע אינם בסגל. במיוחד אם כל שבוע אלו אותם שישה.

בנוסף, זה יהיה פשע שלא לדבר על התלות הגדולה בערן זהבי. הבעיה היא לא בכך שהקפטן הצהוב הוא המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה, יש דוגמאות רבות לעליונות של כוכבים בליגות השונות. הבעיה היא שעושה רושם שגם הקבוצה מאמינה שרק מספר 7 מסוגל לכבוש שערים ולנצח משחקים – יוקאנוביץ מדבר על זה בכל ראיון, כל התרגילים במצבים הנייחים הולכים אליו והוא לא מקבל שניה מנוחה במסגרת הרוטציה או נזרק מיד למגרש כשהקבוצה נקלעת לפיגור, אפילו במשחק גביע טוטו חסר חשיבות.

אז נכון, יש נסיבות מקלות לא מעטות. היכולת מושפעת מהעייפות בשל פתיחת העונה האינטנסיבית, הרכש החדש המשתלב והמאמן שמאלתר בהתאם ליריבה, אותה מכבי הצליחה, רק לפני שנתיים, לזכות באליפות בהפרש של 16 נקודות למרות ריצה יפה באירופה ועודף שחקנים ששיחקו פחות בחצי השני של השנה וגם ערן זהבי, טפו טפו טפו, מצליח איכשהו לשמור על כושר שיא כבר שנתיים, אבל אתם יודעים איך זה. מי שראה לפני קצת יותר מחמש שנים הפסד ביתי לאחי נצרת, עדיין דואג למרות שהוא עוד שבועיים משחק נגד צ'לסי בסטמפורד ברידג'. וחוץ מזה, זה כדורגל, מי בכלל רוצה להפסיק לדאוג??

מכבי תל אביב - נורת אזהרה צהובה
קרדיט: דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. אני דווקא חושב הפוך,מכבי של השנה היא מכבי אחרת,מכבי יעילה,המכבי של השנים האחרונות ,אותה מכבי שאנחנו מכירים היא מכבי ששולטת במשחק ותוקפת רוב הזמן,אבל לא תמיד מרשימה או מבריקה,בגלל האיכויות של השחקנים שיש בקבוצה והמגוון של שחקנים טובים על הספסל אפשרו להם לשחק התקפי,3 מאמנים שונים היה במכבי ב3 שנים האחרונות וכולם חשבו התקפי.
    השנה הגיע מאמן חדש וכולם דיברו על העפלה לליגת האלופות,גם בצמד המשחקים מול פאלזן וגם בצמד המשחקים מול באזל מכבי הלכה אחורה ,לא שלטה במשחק ולא תקפה תמיד,אבל הייתה יעילה בכמה דרגות,מהכיסויים בהגנה ועד למהלכים בהתקפה,למזלנו יש לנו את ערן זהבי השחקן הכי יעיל שקיים בכדורגל הישראלי,עכשיו בטח תגידו שבאזל ופאלזן קבוצות טובות יותר ובגלל זה מכבי שיחקו הגנה ולא התקפה.אבל אז הגיע המשחק מול באר שבע ,המשחק היה לכאורה תחת שליטה של באר שבע היא יזמה היא תקפה,אבל מכבי הייתה יעילה יותר..שופינגין סגר בצד שמאל את מאור בוזגלו שלא עשה כמעט כלום..טייבי וטל בן החיים סגרו את ההגנה בצורה מצויינת,הקישור עשה את שלו ,בקיצור יעילים ואז במהלך אחד יעיל ערן זהבי שם את הגול.
    באותו משחק חשבתי שיוקנוביץ בכוונה נותן לבאר שבע ללחוץ כדי לראות האם הקבוצה שלו יכולה לעמוד בלחץ שהיא תקבל מהקבוצות בליגת האלופות.יוקנוביץ ידע שבאר שבע יבואו לשחק התקפי והעדיף לסגור אותם בצורה טובה בהגנה ולא לשחק פתוח והתקפי אלה לתת להם שטחים,מכבי יודעת שיש לי את השחקן הכי קילר שהיא יכולה לבקש והיא יודעת שאת ההזדמנות האחת שהוא צריך,הוא יקבל.
    עד עכשיו אני מאוד אוהב איך שיוקנוביץ מעביר את המשחקים גם מבחינת חילופים הוא כמעט תמיד פוגע.
    לסיכום,אני חושב שתהיה עונה מעניינת ולפי איך שהדברים נראים מכבי בדרך לאליפות רביעית ברציפות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח