מתרגלים הנאת כדור – סיכום מחזור 22 בליגת העל

מכבי חיפה ויעקב שחר בראשה החליטו לבצע מהלך ריענון מקצועי וניהולי בשנה הזאת. אם בגזרה הניהולית עם כניסתו של אסף בן דב לעמדת המנכ"ל אפשר לסמן ניצחון ענק, הרי שאת המהלך המקצועי עוד מוקדם מדי לנתח. נכון שאת העונה הזאת ניתן להגדיר ככישלון ואולי בחירת המאמן לא הצליחה, אך המהלך עצמו היה נכון. הבאתו של תור קרלסן כמנהל מקצועי וההליכה אחורה, גם אם במעט, של יעקב שחר היא הכרחית עבור חזרתה של הקבוצה לצמרת ליגת העל. כעת, לאחר פיטוריו של מולנסטיין שהיו די הכרחיים אסור ליעקב שחר לקחת שוב את המושכות מידיו של תור. אמנם גם תור לא חף מטעויות וזה בסדר ולגיטימי לטעות, אך הבאת תור העמידה שוב את כל הקהל הירוק הנפלא מאחורי הקבוצה ולראיה מספר הצופים הבלתי נתפס בכל משחק בית והנהירה אחרי הקבוצה למשחקי החוץ. האוהדים מאמינים בתור ובבחירות שלו והם היו ועדיין מוכנים לקבל את העונה הפחות טובה הזו על מנת לקבל קבוצה שתוכל לרוץ לאליפות בשנים הבאות. תור קיבץ במכבי חיפה סגל נהדר בעל פוטנציאל אמיתי להתפוצץ על הליגה. הקהל של מכבי חיפה מבין כדורגל ומוכיח שנה אחר שנה שהוא לא רק קהל של הצלחות כפי שנהגו לכנות אותו. יעקב שחר חייב לקחת נשימה עמוקה, לנסוע לשבוע לאשראם של הביטלס ברישיקש ( 50 רופי בכניסה לשומר ומשחה נגד יתושים זה כל מה שצריך) ולחזור כשגם הוא מבין שרק תור חייב להיות זה שיביא את השמות האופציונליים לאימון מכבי חיפה בעונה הבאה. שיבחרו ביחד (כמו שבחרו את תור ביחד), אבל שתור יהיה האחראי לשמות כי אם לא כך יהיה, ייווצר משבר אמון חמור בין הקהל הנפלא למועדון.
אם שואלים אותי (אני יודע שלא, אבל מה אכפת לי להציע), הייתי בוחר שוב במאמן זר. היצע המאמנים הישראלים הוא דל, רמתם לרוב נמוכה והם מאמנים בשיטת דלתות מסתובבות והדבר הגרוע ביותר הוא שהם חברים של עיתונאים.

ואז הם החתימו את גיא לוזון…

יוזמה מבורכת
Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page

יאללה כדורגל.

  1. המקום השישי – המאבק על הכניסה לפלייאוף העליון מתחמם ומצטמצם בו זמנית. בית"ר ירושלים וסכנין אחרי נצחונות נהדרים נראות כבר די בטוחות בשישיה הראשונה, מה עוד שמצפות לה במחזור הקרוב הפועל ת"א ואשדוד. לא קל, אבל גם לא הכי קשה. למעשה נותרנו עם קריית שמונה שכרגע מחממת את המקום השישי ועם מכבי חיפה שכרגע מתחממת מתחת לפוך כי לא יודעים מי מעביר אימונים. ק"ש נמצאת בתקופה קצת פחות טובה לאחרונה עם שלושה הפסדים רצופים ומשחק סופר קשה נגד המושבה הפורטוגזית שהוקמה במכבי ת"א. מכבי חיפה נמצאת בתקופה נוראית עם שמונה נקודות בלבד שצברה בתשעת מחזורי הסיבוב השני. למרות זאת, פיטורי מולנסטיין וסדר המשחקים שנותרו לה עד הפלייאוף נותנים לה את התקווה שהיא תצליח להשתחל לשישייה הראשונה.
    ואולי בכלל הפועל חיפה תעקוף את שתיהן?
  2. הפועל חיפה – שלא תטעו, למרות הניצחון המאוד מרשים (מבחינת תוצאה) בדרבי, הכרישים מנמל חיפה לא סיפקו משחק באמת איכותי. הם פשוט שיחקו מאוד נכון נגד הירוקים. הסתגרות מאוד טובה מאחור, לחץ מצוין על מובילי הכדור ויציאה למתפרצות קטלניות. האם לדני גולן ויואב כץ יש באמת סיכוי להיכנס לפליאוף העליון ולהגיע להישג הכי טוב שלהם בשנים האחרונות? מצד אחד לא כי נותרו להם משחקים נגד ב"ש, פ"ת, ק"ש ומת"א. מצד שני כן, כי ראינו בדרבי בדיוק איך היא הולכת לשחק את משחקיה עד סוף העונה, אך לצערה השלישייה הראשונה בליגה יודעת ומצליחה לפרוץ הגנות מתוגברות. אם האדומים ישימו את יהבם על גביע המדינה, שם הם נמצאים בעמדה מצוינת לעלות לחצי הגמר, יש סיכוי לא רע בכלל שנראה כרישים שוחים בתוך גביע מלא בשמפניה.
    דרבי חיפאי 3-0
    Credit to "Maccabi Haifa FC" Facebook page
  3. אייל משומר – בואו נודה על האמת. אחרי יותר מחצי שנה בלי משחק ובכלל בלי קשר הרי מדובר במשמיד היונים מספר 1 בארץ, אף אחד לא האמין שבחצי שעה של משחק הוא יצליח לספק שתי הגבהות מדויקות שיהפכו לשערים. אני נשבע שיש סיכוי שאראלה ממפעל הפיס תתקשר אלי, אחרי שהיא התפטרה, כשאין לי מנוי של חברת ההימורים הממשלתית.
    ובכל זאת, הבלתי ייאמן קרה. כדאי להרים את הלסתות שנפלו כי לפנינו שבוע גשום וזה אומר שיהיו הצפות, אז שלא ייכנס לכם לגוף כל הרפש שיצא על מכבי חיפה מצד מקורביו וחבריו של המשומר. אמנם ההגבהות שלך היו ברמה, אבל כל מה שקרה אחר כך גורם לי להוסיף את המילה "תת".

    אייל משומר הפועל תל אביב
    Credit to "Hapoel Tel Aviv FC" Facebook page
  4. דור פרץ – יש לי משהו עם דור פרץ. זה לא ברמה של גידי קניוק, אבל די קרוב לשם. אני מאוד אוהב את סגנון המשחק שלו, השקט הנפשי, הביטחון, הטיפול בכדור, מהירות המחשבה, אינטיליגנציה גבוהה. שחקן שאני מאוד אוהב לראות על מגרשי הכדורגל, לכן לא אתבייש לומר ששמחתי מכך שעזב את ספסלי קריית שלום ועבר לדשא בצד האדום של חיפה. לא באמת ברור לי מה שוטא רצה מדור פרץ ואיך הוא הצליח להעלים אותו כמעט לחלוטין מהרוטציה, אך בדרבי של חיפה שוב ראיתי אותו מביא לידי ביטוי את אותן תכונות בהן התאהבתי. ההחלטה של דור פרץ להגיע לכרישים תתברר כאחת ההחלטות הטובות לדעתי שעשו הן בהפועל חיפה, הן במכבי ת"א והכי טובה לדור פרץ. ברוך שובך דור.
    תזכור שגם אם אין מים חמים במלתחות, גם כשצריך להביא כריכים מהבית, עדיף לשחק מאשר להסתכל על אחרים משחקים. לפרטים אתה מוזמן לפנות לתומר חמד. אח"י נצרת פינת ברייטון.

    דור פרץ מכבי תל אביב
    קרדיט : דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב
  5. קושיות המחזור
    # ב"ש ופנדלים זה זיווג יותר גרוע משימי תבורי ויהודית באומן?
    # האם ראינו את הפעם הראשונה וגם האחרונה בה הפועל רעננה עולה בהרכב התקפי?
    # יש מישהו שעבר במכבי חיפה ולא הבקיע או בישל במחזור הזה?
    # נכון זה נראה כאילו כפ"ס ממש רוצים לרדת ליגה?
    # ומה תגידו על שרון מימר?
    # כמה נגמר מת"א נגד פ"ת? עקב אילוצים לא יכולתי לצפות במשחק.
    # באיזו עמדה ייני עלה? מגן שמאלי? בלם? חלוץ?!
    # והאם ייני הוא היחיד בעולם שלא מתאים לעמדה במגרש אלא העמדה מתאימה את עצמה
    אליו?
שרן ייני ויטסה
Credit to Vitesse Facebook Page