מתרגלים הנאת כדור – סיכום המחזור ה–25 בליגת העל

נדמה לי שכתבתי עד כה על הפרשנים הרבה יותר מאשר על כל קבוצה אחרת. לצערי, לרוב אלו היו דברי ביקורת על רמת הפרשנות שלהם. אני חוזר על זה שוב כי בשבת האחרונה נשבר השיא מבחינתי. שייע פייגנבויים במהלך המחצית הראשונה של המשחק בין הפועל ת"א לבני יהודה החליט לשבח את אייל משומר (מגיע לו), אך לא פספס את ההזדמנות לעקוץ את מכבי חיפה (מגיע לה). הבעיה הייתה ששייע, שכנראה לא ממש צופה באדיקות במשחקי מכבי חיפה (ואי אפשר להאשים אותו), לא הבין איך מכבי חיפה שחררה את משומר ומחליפה ללא הפסקה מגנים ימניים. כאילו לא הספיקה האמירה הלא ממש חכמה הזאת (קגלמאכר שיחק יותר מ90% מהמשחקים כמגן ימני), שייע החליט להעמיק את הבור וטען שיש מישהו בשם ואסקס או ואצ'קס או ואצקס ששיחק כמגן ימני במשחקים רבים (קוראים לו ואצק והוא שיחק 20 דקות במשחק אחד כשחקן יחיד על כל קו ימין). אז שייע הפגין בורות, חוסר ידיעה, חוסר מקצוענות וזלזול בשחקן ובצופים. פחות או יותר מה שאנחנו מצפים לקבל מהפרשן שלנו, לא? לא!
החלטתי שאיני יכול עוד, אינני שבוי מלחמה בחאלב הנצורה. השתקתי את הקול מהטלוויזיה והתחברתי לפלייליסטים שלי בסאונדקלאוד. לומר לכם את האמת, נהניתי. המוזיקה הייתה נפלאה ואפילו המשחק הפך להיות מהנה יותר, כאילו המוזיקה שלי ניגנה גם באוזני השחקנים.
זה לא שאין פרשנים טובים, כולם יודעים מי הוא. אז די לזלזול בצופה, הוא משלם על זה כסף! על שייע!
יש לי רעיון מהפכני עבור קברניטי ספורט 1, תנו לי לבחור את צוות השידור האנגלי גם למשחקים של ליגת העל. תודה.

יאללה כדורגל.

  1. אנטואן קונט – המגן הימני הצרפתי, שהגיע לבית"ר בהשאלה מקבוצת ריימס, נראה נפלא. מחצית ראשונה מלאה במהירות מסחררת, דיוק במסירות, הגבהות חדות, הצטרפות תמידית להתקפה וגם בהגנה הוא לא עומד עם מחבט בייסבול ומחכה לשחקני היריבה. למרות הירידה ביכולת במחצית השנייה, אין ספק שאלי טביב הצליח שוב להביא לכאן שחקן ברמה יותר גבוהה מהזר הממוצע. בכלל, עושה רושם שלמרות שבית"ר ירושלים ממוקמת רק במקום הרביעי (ויכולה גם ליפול לחמישי) היא תהיה הקבוצה שתשפיע בצורה המשמעותית ביותר על מאבק האליפות בין מת"א לב"ש.
    אנטואן קונט
    קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
  2. הפועל ת"א – אני לא בטוח שהסגל של האדומים פחות טוב מזה של שאר יריבותיה לתחתית, אך לצערה המצב שלה גרוע יותר. זה לא בגלל שיש שתי נקודות פחות מהמקום שנשאר בליגה, אלא בעיקר בגלל שהיא קבוצה חדשה, לא מתואמת, מלאה בשחקנים חסרי ניסיון, שאף פעם לא נאבקו נגד ירידה. תמיד אומרים שכדי להינצל מירידה הרבה יותר חשובה רוח הלחימה מאשר איכות הכדורגל. להפועל תל אביב אין באמת איכות בכדורגל, אבל היא יוצאת למלחמה עם ידין פצוע ורייכרט שעלול להיות מורחק בכל רגע, גם כשהוא רואה את המשחק בבית. ונכון שמשומר הוא שחקן נשמה אמיתי, אבל אני זוכר כמה רגעי אמת בהם הוא קרס (תרתי משמע).
  3. שובל גוזלן – כמה יפים החיים מחוץ למכבי חיפה. שובל גוזלן כנראה לא יהיה החלוץ שכולם ציפו שיהיה אחרי שהבקיע בנוער לפי כמות החורים ברשת. זה לא אומר שאין לו מקום בליגת העל. שובל הוא חלוץ רחבה שחי על טעויות הגנה והגבהות נכונות למשחק הראש הטוב מאוד שלו. האם ההצלחה היחסית שלו בהפועל רעננה וק"ש אומרת יותר על מכבי חיפה או על שובל גוזלן? כנראה כמו תמיד, האמת נמצאת אי שם באמצע. שובל גוזלן צריך אולי לוותר על מכבי חיפה, לעבוד, להשתפר, להבקיע ואז לתת למכבי חיפה לרדוף אחריו.
    כמו שלמדתי לא פעם בחיים, לפעמים צריך לשחרר כדי להמשיך הלאה למקום טוב יותר עבורי. גם עבורך שובל, גם עבורך.

    עוף גוזל(ן)
    גוזלן. בחיפה היה לו קשה יותר Credit to "Shoval Gozlan" Facebook page
  4. בני סכנין, קריית שמונה, מכבי חיפה – משלוש תצא אחת. סכנין שצריכה תיקו תשיג אותו, ק"ש תשיג ניצחון על כפ"ס ומכבי חיפה שזקוקה לניצחון רב שערים על רעננה תשיג ניצחון בלי הרבה שערים. אם אתם חושבים שעלייה לפלייאוף העליון תהפוך את העונה שלה לטובה יותר אז טעות בידכם. העונה הזאת היא כישלון עבור המועדון מהכרמל. לפחות יהיה מחזור סיום מותח ואני מקווה שכל המשחקים יהיו באותה השעה.

קושיות המחזור:
# האם רובן מיקאל שהגיע בשנייה האחרונה של החלון יהיה זה שיביא את האליפות לת"א?
# אני לא יודע למה, אבל גיא מלמד מזכיר לי את תומר חמד לפני היציאה לאירופה. עוד מישהו?
# יכול להיות שהשער של מליקסון הוא השער הכי חשוב עד עתה העונה?
# ראיתם שבן בסט ירד מהמגרש לספסל? בלי לקלל ולהתעצבן! התבגר.
# הקלטתם את השער של כפ"ס? השער הבא בליגה הלאומית.
# האם ההחלטה הכי טובה בקריירה של שחקנים היא לבוא למכבי חיפה ואז לעזוב?
# חוץ מאלון תורג'מן. הוא כבר יצא מעמדת נבדל?
# כל קבוצות החוץ ניצחו. אין כמו בבית?

מחזור 26 בליגת העל
קרדיט לדף הפייסבוק של "מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL"
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח