מסקנות מצרפת נגד הולנד בגביע האומות

// מאת יבגני רובינסקי

הרבה נאמר על הדור הצרפתי הנוכחי, אבל לאחר צפייה נוספת במשחקה של צרפת נגד הולנד בגביע האומות, אין ספק שמדובר בדור יוצא דופן (לא שהיה קשה להבחין בגדולתו לאחר הזכייה בגביע העולם).

נבחרת צרפת 2018
Credit to Équipe de France de Football facebook page

נתחיל בזה שאיזה כיף להיות דידייה דשאן. השחקנים ממושמעים, כל אחד יודע את מקומו ואיך אפשר שלא להבחין בעומקו של הסגל הצרפתי האיכותי והמרשים?

המערך הצרפתי
דבר שבלט לי לעין הוא השינויים במערך הצרפתי, בכל פעם שהולנד ניסתה לתקוף אותה. בכל התקפה, צרפת ישר הסתדרה במערך של  4-4-2 כך שגריזמן או אמבפה הצטרפו לחוליית הקישור או 4-1-3-2 כשקאנטה מעט מאחורי קו הקישור הכולל את פוגבה, מטווידי, גריזמן/ אמבפה. בשני המערכים תמיד נשארו 2 חלוצים (גי'רו וגריזמן/ אמבפה) שהפריעו לבלמים ההולנדים בהנעת הכדור. אין ספק שהצרפתים מתמקדים בכך בהובלתו של דשאן אשר יודע בדיוק מה לדרוש מחניכיו. לאחר שגריזמן הוחלף באנזונזי, פוגבה תפס את המקום של אחד מצמד החלוצים אשר יוצאים להפריע לבלמים כאשר ההולנדים ניסו לצאת להתקפה מסודרת.

גריזמן
גריזמן הוא לא השחקן המושלם, אבל דשאן נותן לו חופש פעולה מוחלט וסומך עליו בצורה אבסולוטית. גריזמן משחק כשחקן החופשי במערך הצרפתי החולש על כל המקומות המגרש. דבר זה מוביל להמון חילופי מקום בינו לבין אמבפה מה שמקשה על הגנת היריבה.



קאנטה, פוגבה ומטווידי
על קאנטה נאמר כבר הכל, אבל שוב ראינו את האיכויות שלו. אין ספור חילוצי כדור ומשחק אחראי ללא הרפתקאות מיותרות מחפים בצורה מושלמת על חבריו, והכי חשוב, הוא תמיד נשאר צנוע ועושה את העבודה השחורה. נכס לכל קבוצה.
לעומתו, פוגבה בנבחרת הוא שחקן שונה לגמרי מאשר בקבוצות שלו. בנבחרת פוגבה הופך להיות מנהיג אחראי. כשקאנטה לצידו, פוגבה לא חושש מהחלק האחורי שלו ולא מפסיק לדחוף את הכדור קדימה.
איתם בקישור נמצא מטווידי שהוא שחקן מעט מטעה. במבט ראשוני הוא לא נראה השחקן הכי טכני ואפילו נראה מעט מגושם, אבל דשאן יודע בדיוק איך להשתמש בו. המון עבודת הגנה ואין סוף תמיכה בהתקפה שבאה לידי ביטוי בבישול השער הראשון.

מגנים
פבאר והרננדס, שבכלל לא היו בתוכנית ההרכב הראשון לפני המונדיאל, לקחו את ההזדמנות בשתי ידיים ועד כה ממש לא מאכזבים. לצד עבודה הגנתית, איכותית ונקייה, השניים לא מפסיקים לתקוף. היו רגעים בהם אמבפה עבר לשחק בכנף שמאל וראינו שפבאר ממש שיחק כימני ההתקפי הקיצוני. תראו מה ביטחון עושה לשחקן שעד לפני כמה חודשים כלל לא ידעו מיהו. בנוסף להם, מנדי, אשר נכנס כמחליף ובישל לג'ירו את השער השני בצורה מדויקת, מחדד עד כמה העומק הצרפתי מרשים ואיכותי.

ג'ירו

ג'ירו, נבחרת צרפת
Credit to UEFA Nations League facbook page

דשאן מוציא את המיטב מגי'רו ומשתמש בו בצורה מצוינת במערך הצרפתי. נכון, גי'רו לא מגדולי החלוצים והסקוררים, אבל לצרפת הנוכחית הוא מתאים כמו כפפה ליד. גי'רו עושה המון. הנוכחות שלו בסביבת הבלמים מסיטה את תשומת לבם, דבר המפנה שטחים עבור גריזמן ואמבפה ובניגוד למה שאחרים חושבים, הוא כובש לא מעט (32 כיבושים ב-83 הופעות).

הולנד
השער של הולנד לא הגיע ממשחק מסודר, אלא מכדור חמש לא טוב ששחקן הולנדי הגיע אליו ראשון, נוסיף לזה שלשבריר שנייה הגנת צרפת לא הייתה מרוכזת ומסודרת וכך נוצרה מיני מתפרצת שהסתיימה בשער. לאורך כל המשחק ראינו שהולנד מתקשה להגיע לרחבת הצרפתים ומתקשה לפתח משחק מסודר. קשה לי לראות את הדור הזה של הולנד מגיע להישגים. למעט מספר שחקנים, הדור לא מספיק טוב ואיכותי ולהולנדים יש עוד הרבה עבודה.

לסיכום, דשאן עושה עבודה טובה ללא ספק. בנוסף, רואים שדשאן מאוד קשור לשחקניו ומקנה להם המון שקט ושלווה, מחבק אותם ובהחלט משמש להם כדמות אב. אם הצרפתים ימשיכו לשדרג את עצמם ממשחק למשחק (כמו שקורה כבר היום), יש למה לצפות מהנבחרת הצרפתית, ואני לא אתפלא אם צרפת תעשה רצף זכיות הכולל מונדיאל, יורו ואפילו מונדיאל נוסף. לצרפתים יש דור סופר מוכשר ואיכותי עם מאמן שיודע מה הוא עושה והכי חשוב – שהשחקנים איתו.

שתהיה לכולם שנה טובה!

נבחרת צרפת, מונדיאל 2018
Credit to Équipe de France de Football facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח