ממשיכה לחשוב קדימה – על הארכות החוזה של שחקני מכבי תל אביב

בחודש יולי 2018, בתוך שלושה ימים, התבשרו אוהדי מכבי תל אביב על סדרת החתמות והארכות חוזה של שחקני הבית של המועדון שחזרו מהשאלות. סדרה זאת כללה חמש החתמות – יונתן כהן, מתן חוזז, דן גלזר, שחר פיבן ורוסלן ברסקי. כולם הוחתמו בחוזה אחיד שעתיד היה להסתיים בסוף עונת 21/22.

השבוע, בעיתוי לא אקראי, הודיעה מכבי תל אביב על הארכות חוזה של שלושה שחקנים, שניים מהם שחקני בית, יונתן כהן (אחד השחקנים המובילים בקבוצה, בן 24), אילון אלמוג (פוטנציאל אדיר ועדיין חייל בן 20), אשר חוזם בקבוצה הוארך והועמד על חמש שנים נוספות, קרי עד סיום עונת 23/24 ושחקן נוסף, מאור קנדיל, שחוזהו הוארך בשנה נוספת. זאת למעשה הייתה שירת הברבור של מנכ"ל הקבוצה היוצא בן מנספורד.

יונתן כהן, במכבי עד 2025

שלוש הודעות אלה, אשר נחתו תוך 24 שעות על אוהדי הקבוצה, ואשר לפי דיווחים שונים נחתמו לאחר משא ומתן קצר (כהן וקנדיל) וארוך יותר (אלמוג) חושפות טפח קטן מהצורה בה עובד המועדון הכי גדול וחזק בארץ כיום (ולא רק הוא, חייבים לפרגן גם למכבי חיפה שביצעה תהליך דומה עם שניים משחקניה הצעירים והמבטיחים אף היא). יחד עם זאת, משאירה את אוהדי הקבוצה עם סימן שאלה אחד לפחות.

שדרוג חוזה תמורת הארכתו הינה פעולה מבורכת כשמדובר בשחקן עם עתיד, אשר המועדון חפץ ביקרו ובקשירת עתיד השחקן במועדון, יחד עם השארת סעיף שחרור מוגדר מחוץ לחוזה, משאיר פתח גם לגריפת סכום העברה נאה בעתיד במקרה בו תגיע הצעה אטרקטיבית על השחקן מקבוצה בחו"ל.

יונתן כהן הינו שחקן התקפי מהמובילים בליגה, חזק, בעל יכולת בעיטה בשתי הרגליים, בועט בעיטות נייחות איכותיות ואשר התעקש שלא לצאת להשאלה נוספת בעונה שעברה ובכך סלל את דרכו להרכב בסופו של דבר בעבודה קשה והעמיד מספרים אדירים בסוף העונה הקודמת. אין ספק שקשירת עתידו בקבוצה היא בבחינת WIN WIN ברור.

 

אילון אלמוג עמד כפסע מלעבור להיות שחקן בית"ר ירושלים בתחילת העונה (חוגג הסכים לשלם 1.5 מיליון דולר עבור חצי מכרטיסו) אך מכבי חזרה בה ברגע האחרון וטוב שכך. במעט ההזדמנויות שקיבל, הוכיח אלמוג כי הוא ניחן ביכולות גבוהות, חזק, כושר פריצה ודריבל מצוין ומעל הכל מדובר בשחקן בן 20 שעתידו הארוך לפניו.

הארכת החוזה של מאור קנדיל שונה שמהשתיים הקודמות שכן אינה לחמש שנים, אלא הארכה בשנה נוספת בלבד (עד סוף עונת 21/22), אך מראה כי המועדון לומד מטעויות שהובילו למצוקת עמדת המגן הימני כפי שהתבטאה בתחילת השנה עם סחיבת נושא החתמת אלי דסה, עד הגעתו המאוחרת של ג'רלדש.

בסיכומו של דבר, נראה כי בן מנספורד, עבד עד יומו האחרון בקבוצה על המשך חיזוק תוכנית ה 100% מכבי אותה הוביל בשנתיים שהיה איתנו.

סימן השאלה הגדול שצף כרגע, ואיתו אקנח את הטור שלי, הוא אולי המדאיג ביותר מבחינתי, כי אין לי ספק שהשחקן המוערך ביותר מבין החמישה איתם התחלתי את הטור, דן גלזר, לא חתם על חוזה חדש השבוע.

דן גלזר, ומה עם הארכת החוזה שלו?

.

המשמעות יכולה להיות כפולה: הראשונה, שהמשא ומתן לא הבשיל עדיין לחתימה, מסיבות שונות (סעיף יציאה מוגדר?), השנייה קצת יותר מדאיגה היא שהשחקן לא מעוניין בהארכת חוזהו (למרות הקושי בקבלת הערכה זו).

עם זאת, קשה לי להאמין שסוגיה זאת לא תפתר, כך שאני צופה להודעה כזאת בתקופה הקרובה. כך עובד המועדון החזק בארץ!

יונתן כהן מכבי תל אביב
קרדיט לדין מיארה מסוד צלמים
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח