מכתב פרידה מיוסי

יוסי שלום,

לאור אירועי הימים האחרונים בבית"ר, הייתי רוצה לבקש ממך דבר אחד. תפרוש.

יוסי בניון נבחרת ישראל
קרדיט לעמוד הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל בישראל

תפרוש כי הגיע הזמן, בגיל 37 לאחר שהחלפת בשנים האחרונות קבוצות כמו גרביים – מכבי חיפה, מכבי ת"א ובית"ר ירושלים וקיבלת בכולן יחס מזלזל – בין אם זה שריקות בוז מהקופים הירוקים אליהם חזרת לאחר קריירה אדירה באירופה, יחס מזלזל מהשדרה המקצועית בבית"ר במדיה הפכת לאחרון השחקנים על הספסל או אפילו המבוכה האישית כאשר החמצת פנדל מכריע במדים הצהובים בהפסד בגמר הגביע לתרנגולים מבני יהודה והפכת לסיפור טרגי.

עצוב לי שאוהדים רבים ואפילו אנשי מקצוע ומאמנים מזלזלים במעמדך בעולם הכדורגל הישראלי, לאחר ששיחקת על הבמות הגדולות ביותר בכדורגל העולמי – כיכבת בספרד במגרשים הגדולים ביותר בעולם, כבשת שלושער בכל מסגרת אפשרית במדי ליברפול, הכנעת את הברנבאו והספקת לעבור במגוון קבוצות לונדוניות איכותיות כמו ווסטהאם, ארסנל וצ'לסי במדיה אפילו הנפת את גביע הליגה האירופית. שכחו מהר מאוד לאן הגעת בקריירה ואיזה פסגות וגבולות פרצת. לא אשכח שכשמכבי תל אביב אירחה את צ'לסי בישראל בקמפיין האלופות האחרון, אוהדים אנגלים הגיעו במיוחד לביתך וביקשו תמונה וחתימה. שם הבנתי שאתה באמת סמל בקנה מידה אנגלי ואירופי ואין ספק שזכינו לכבוד ענק כשחזרת לשחק בישראל. האמנתי שכל אוהדי הכדורגל במדינה חושבים כמוני.

יוסי בניון מכבי חיפה
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של מכבי חיפה

אני זוכר איזכורים רבים שלך בסדרות ילדים כמו השמינייה והפיג'מות שסייעו ותרמו לכך שהפכת להיות הסמל הגדול ביותר של הכדורגל הישראלי בעיניי, שבזכותו התחלתי להיות אוהד כדורגל בכלל וישראלי בפרט. שמתגאה בהישגים שלך מעבר לים בפני המשפחה והחברים במשך שנים.

אני יכול לצפות עוד פעמים רבות בסרטון שנערך עליך ב"עובדה" כשעברת כנער לאקדמייה של אייאקס ולהתמוגג כל פעם מחדש. הקריירה שלך התחילה בצורה נפלאה ומרגשת בעיניי, והייתי רוצה שהיא גם תסתיים בצורה הטובה ביותר.

אז מה עכשיו? תארגן איזה משחק פרישה נחמד, עם כוכבים כמו פרננדו טורס, סטיבן ג'רארד וחואן מאטה שנמצאים איתך בקשר עד היום (לפחות על פי הרשתות החברתיות) יחד עם כמה סמלים ישראלים ששיחקו איתך במדים הכחולים לבנים כדוגמת רביבו וברקוביץ'. שיהיה פאן לאוהדים באצטדיון ולמיליוני הצופים ברחבי בעולם. כי אתה אגדת הילדות שלי יוסי. התחלת כאגדה, והייתי שמח שגם תסיים כאגדה.

רק תפרוש. בבקשה תפרוש כמו גדול

בניון מכבי תל אביב
Credit to "Maccabi Tel Aviv FC" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח