להמשיך את המומנטום: מכבי תל אביב מגיעה לוילרבאן. 

מכבי תל אביב תשחק הערב (21:45 שעון ישראל)  באולם בוילרבאן מול אסוול ליון-וילרבאן. הצרפתים סוגרים את טבלת היורוליג, עם מאזן 9:3 שלילי, בעוד הצהובים מגיעים לאחר שני נצחונות רצופים ביורוליג ( מאזן 8:5 שלילי סך הכל), בבית על הכוכב האדום ובחוץ מול באסקוניה ובמומנטום חיובי, גם בעקבות הנצחון המשכנע (73:98) בשמינית גמר גביע המדינה מול הפועל חיפה.

כעת בפתחו של שבוע כפול, בו שני משחקים, כשביום שישי תשחק אלופת ישראל משחק קשה מאוד בפלאו בלאוגראנה, אצל מובילת היורוליג ברצלונה, הצהובים יודעים שהם חייבים לנצח כדי לשמור על התנופה ולהמשיך במירוץ לעבר מקום בשמינייה הראשונה.

 

הכר את היריבה:

מדובר, למעשה בקבוצה המאוחדת של וילרבאן וליון, שנתמכת גם על ידי קבוצת הכדורגל של אולימפיק ליון. הבעלים של הקבוצה הוא לא אחר מאשר אגדת הכדורסל טוני פארקר והמאמן הוא אחיו הצעיר, טי. ג'יי פארקר. הקבוצה, כאמור כרגע אחרונה ביורוליג, עם מאזן 12:3 שלילי ועם משחק אחד חסר. הישג השיא של הקבוצה הוא מעמד הפיינל פור של המסגרת שקדמה ביורוליג הנוכחית וזה היורוליג של פיב"א, בעונת 1996/7.

המועדון הוא מועדון הכדורסל המעוטר ביותר בצרפת, עם 19 אליפויות צרפת ותשעה גביעים.

בעבר, בעונת 2001/2, השאילה מכבי ת"א לוילרבאן את מי שהיה אז שחקנה והיום הוא מנהלה המקצועי, ניקולה וויצ'יץ'.

אמנם לצרפתים יש רק שלושה ניצחונות העונה, אך הם הושגו מול קבוצות כמו ברצלונה, באסקוניה ופנאתינייקוס ובנוסף הם הצליחו לתת פייט עד הסוף לקבוצות כמו ריאל מדריד ואפס אנאדולו, כך שהצהובים יצטרכו להזהר משאננות ומחוסר ריכוז.

וילרבאן
קרדיט: אתר היורוליג

מי שמוליך את הצרפתים בנקודות (12.1) ובאסיסטים (5) הוא נוריס קול, שכמובן שיחק בעבר במכבי ת"א ואפילו נתפס פעם שר את התקווה.  שחקנים בולטים נוספים הם הסנטר הגבוה (2.18) והאתלטי, מוסטפא פאל, הקלעי דיוויד לייטי, הגארד האמריקאי, אלריק פרימן, שחקן הפנים הצרפתי, גרשון יאבוסלה ובן ארצו, הפורוורד שרלס קהודי.

שיעור היסטוריה:
המאזן הכולל בין הקבוצות עומד על 2:5 למכבי ת"א.
מאז קיימת היורוליג, משנת 2000, נפגשו הקבוצות שלוש פעמים בלבד, כאשר הצהובים ניצחו בכולן. בעונה שעברה לא הספקנו להגיע למשחק בצרפת, עקב עצירת הליגה בגלל הקורונה.  במשחק ביד אליהו פירקו הצהובים את יריבתם 62:93.

במשחק האחרון שנערך בין הקבוצות בצרפת, בעונת 2004/5, ניצחו הצהובים 80:85, כשאנת'וני פארקר הצטיין בערב נהדר של 33 נקודות ומדד של 47.

מכבי-וילרבאן
המשחק בין הקבוצות בעונה שעברה. קרדיט לתמונה : אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– הגנההההההה: הצרפתים קולעים בממוצע 73 נקודות בלבד ביורוליג, מקום 17 מתוך 18 הקבוצות. בשלושת הנצחונות שלהם ממוצע הקליעה היה 15 נקודות יותר מכך. המסקנה ברורה: על הצהובים למנוע מהצרפתים לעבור 80 נקודות, הווה אומר שמירה חזקה על קו השלוש ומניעה מהקלעים המעולים שיש לוילרבאן להיות חופשיים.  מי שעשה זאת נגדם עד כה גם ניצח אותם.

החלק השני בעניין הוא לסגור לריבאונד ההגנה.  האתלטיות הגבוהה של השחקנים הצרפתיים גורמת להם ללכת חזק לריבאונד התקפה.

– להפעיל את הגבוהים: הקרב בקוים הקדמיים של הקבוצות בין פאל, אמינה נואה ואיסמעיל באקו, מול אות'לו האנטר ואנטה ז'יז'יץ' יכול להכריע במידה רבה את גורל המשחק הזה. הענק הקרואטי של מכבי ת"א חייב לחזור לעצמו במשחק הזה ובשביל זה הוא יצטרך לקבל כדורים והרבה.

ולנסיה - מכבי ת"א
מכבי תצטרך להפעיל אותו: ז'יז'יץ'
קרדיט לתמונה : Valencia Basketball Club

למנוע את המתפרצת: וילרבאן קבוצה סופר-אתלטית. הצהובים צריכים לרדת מהר להגנה אחרי החטאה. מתפרצת מהירה היא אחת הדרכים הבולטות של הצרפתים לצבור נקודות.

ולתחזית:

בסופו של יום, מכבי ת"א קבוצה טובה יותר וחייבת לנצח במשחק. לכן היא תעשה זאת, אבל קל זה בודאי לא יהיה. נצחון למכבי ת"א בהפרש של עד חמש נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

באסקוניה-מכבי
תמונה באדיבות באסקוניה ויטוריה
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח