כדורגל: סוף המשחק

לפני מספר ימים יצא הסרט "הנוקמים: סוף המשחק"' שאמור להיות הסרט שמסכם של היקום הקולנועי של מארוול. בתור חובב מארוול וחובב כדורגל במקביל, לא יכולתי שלא לשים לב לקווים מקשרים בין הדמויות מהסרטים לבין דמויות מעולם הכדורגל. הרשימה לפניכם, זהירות ספויילרים.

 

איירון מן – סרחיו ראמוס

איירון מן הוא טוני סטארק, יזם מיליארדר שהמציא חליפה רובוטית שמאפשרת לו לעוף, לירות לייזרים מהידיים ובאופן כללי להיות גיבור על. סטארק הוא ממש לא מי שהייתם מדמיינים כמנהיג: הוא שחצן, רברבן, לעיתים עצלן ובעל אופי מאוד בעייתי, אך הוא מתפקד בכל זאת כמנהיג הבלתי מעורער של חוברת הנוקמים. גם סרחיו ראמוס לא נראה כמו המנהיג הקלאסי: כולנו מכירים את האגרסיביות שלו, חוסר האחריות שלו בתאקלים והנטייה שלו להיגרר לטראש טוק. ובכל זאת, הבלם הספרדי מתפקד כמנהיג הבלתי מעורער של ריאל מדריד ב-3 זכיות רצופות בליגת האלופות. מה גם ששניהם לובשים אדום-צהוב.

ramos
Credit to the Facebook page of Sergio Ramos


הענק הירוק – לואיס סוארז

הענק הירוק הוא ברוס באנר, מדען, שבגלל תאונה באחד הניסויים שלו, בכל פעם שהוא כועס הוא הופך לענק ירוק (כפי שניתן להבין משמו) חזק ואתלטי בצורה בלתי רגילה, אך גם חסר שליטה במעשים שלו. גם ללואיס סוארז אין מראה של כדורגלן על: הוא קצת שמנמן, קצת מגושם וכשהוא לא בזון זה נראה שהקשר בינו לבין כדורגל הוא מקרי לחלוטין. אך כאשר הוא נכנס לזון הוא הופך למכונת שערים קטלנית וכמעט בלתי ניתנת לעצירה, זה כמובן מגיע במחיר של איבוד שליטה, ואתם יכולים לשאול על זה את הכתף של ג'ורג'יו קייליני.

קפטן אמריקה – סטיבן ג'רארד

קפטן אמריקה הוא סטיב רוג'רס, אזרח אמריקאי שלא קיבלו אותו לצבא האמריקאי בגלל שהוא רזה מדי וחלש מדי. אלא שאז, הוא השתתף בניסוי והפך לקפטן אמריקה – חייל על. הקפטן הוא המנהיגות ההפוכה לאיירון מן: כזו שמושתתת על ערכים וכבוד, אבל עם אישיות יותר משעממת. גם ג'רארד הגשים את חלומו כשעלה לראשונה על הדשא באנפילד, גם הוא הנהיג בצורה ערכית ומכובדת כדמות ייצוגית של ליברפול, וגם הוא קצת משעמם.

 

ת'ור – זלאטן איברהימוביץ'

הגיע מסקנדינביה, בעל שיער ארוך וגוף לא אנושי, מדבר בצורה שאפשר לחשוב שהיא גאונית, אבל גם מטומטמת, לא חוסך בביקורת כלפי אחרים (אבל קצת פחות כלפי עצמו), כל פעם שקשה הוא בורח למקומות שיותר קל בהם (ת'ור חזרה לאסגארד, זלאטן לליגות פחות תחרותיות כמו צרפת וארצות הברית) ולכולם ברור דבר אחד: אם הם היו טיפה יותר רציניים, טיפה יותר ממוקדים במטרה, אז הם היו בלתי ניתנים לעצירה.

zlatan
Credit to the Facebook page of Zlatan Ibrahimovic


לוקי – ניימאר

לוקי גדל בין האלים באסגארד, אלא שבשלב מסויים הוא הבין שזה לא באמת הבית שלו והתחיל לחפש כיוון אחר ומאז, הוא לא מפסיק לעשות צרות לכולם. גם ניימאר שיחק בברצלונה עם כמה מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה, גם הוא החליט שלא מתאים לו להיות אחד בין רבים בבירת קטלוניה, עבר לפריז ומאז כולם או שונאים או אוהבים אותו (בעיקר שונאים). שניהם תעלולנים ברמה הגבוהה ביותר, שניהם הרגישו שהם בצל של מישהו אחר, לשניהם יש אחות פרובלמטית ושניהם זייפו את המוות שלהם יותר מדי פעמים.

שומרי הגלקסיה – לסטר 2016

שומרי הגלקסיה, סרט בכיכובם של כמה גיבורים שבחיים לא שמעתם עליהם, עם נבל שלא שמעתם עליו וסאונדטראק כיפי במיוחד, ובכל זאת זה נחשב לאחד הסרטים היותר מוצלחים של מארוול. די ברור למה הם אותה לסטר, שכנגד כל הסיכויים זכתה באליפות. אם אתם רוצים כמה השוואות עומק אז ג'יימי וארדי הוא סטארלורד ובייבי גרוט הוא לגמרי קאנטה. גם ההמשך לא הצליח להשתוות להצלחה המקורית.

 

ת'אנוס – פפ גווארדיולה

אני יודע שחלקכם ירימו גבה בנוגע להשוואה הזאת, אבל תחשבו על זה שנייה. המטרות של ת'אנוס הן טובות בסך הכל- הוא רוצה להציל את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר. רק שהדרך שבא הוא עושה את זה גורמת להרבה הרס. גם המטרות של פפ גווארדיולה הן טובות בסך הכול- הוא רוצה להפיץ כמה שיותר כדורגל התקפי, שמח וחיובי. רק שגם פפ עושה את זה דרך מנצ'סטר סיטי, מועדון שמתקדם על העברת שחקנים ממדינה למדינה, רכישה והרס של מועדונים קטנים ובאופן כללי, החרבת הכדורגל. שניהם קירחים, שניהם ביצעו דברים בעלי משמעות במקביל (אצל ת'אנוס זה אבנים, אצל פפ זה תארים) ואת שניהם ייתכן וזה מאוחר מדי מכדי לעצור.

פפ גווארדיולה, מנצ'סטר סיטי
Credit to Manchester City facebook page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח