ילדי הפלא של מדריד

נראה שלאוהדי ריאל מדריד, שקבוצתם פתחה את העונה בצורה לא טובה בלשון המעטה, חזרו התקוות יחד עם בואו של זינאדין זידאן כוכב העבר והמדרידיסטה הגדול.
זידאן הספיק ב-2 משחקיו הראשונים (הפוסט נכתב לפני המשחק נגד בטיס) כמאמן הבלאנקוס להוציא מקבוצתו עשרה שערים ולספוג שער אחד במשחקים בהם ריאל מדריד חזרה לשחק כדורגל יפה, שמח, התקפי ומהיר.
בפני זידאן עומד כעת "כאב ראש" במובן החיובי, הוא ככל הנראה יחויב לבחור בין שני ילדי פלא צעירים עם עתיד מבטיח – האחד ספרדי בן 23 מולנסיה – פרנסיסקו אלארקון המכונה "איסקו", והשני המבוגר בשנה, מאנביגאדו שבקולומביה – חאמס רודריגס המוכר בשמו הפרטי.

הראשון הגיע בעונת 2013/14 לאחר שהצוות המדרידאי זיהה את הפוטנציאל הטמון בו עוד כששיחק על כר הדשא שבמלאגה. איסקו שיחק במדי ה"בוקרונס" 69 משחקים בהם כבש 14 שערים ב-2 עונות והגיע לבלאנקוס תמורת כ-30 מיליון אירו, השני הגיע עונה אחת לאחר מכן מיד לאחר מונדיאל בו סיים ככובש המצטיין של הטורניר ופרץ לתודעה של כל אוהבי הכדורגל, הקולומביאני הצהיר בראיון לאחר הטורניר שחלומו תמיד היה לשחק במדים הלבנים של מדריד, מכאן הדרך שלו לברנבאו נסללה ופלורנטינו הנחית אותו בברנבאו תמורת סכום מטורף של 81 מיליון אירו. שני היהלומים האלו משחקים באותה עמדה, שניהם חשובים מאוד לקבוצתם ושניהם הפכו ל"חביבי הברנבאו" וזכו לאהבת הקהל, אך קיים מקום בהרכב רק לאחד מהם.

כרגע נראה שזידאן נותן את העדיפות לאיסקו ויש שאומרים שזה מכיוון שהספרדי מזכיר לו את עצמו בצורת המשחק שלו. לשני הצעירים יש הרבה תכונות דומות והרבה שונות, לשניהם דריבל מצוין, לשניהם משחק ראש דומה, לשניהם ראיית משחק פנומנלית ומסירות מרהיבות ולשניהם יש יכולת נהדרת בבעיטות לעבר השער. עם זאת, השוני ביניהם בא לידי ביטוי בצורת המשחק. איסקו בולט במשחק המאופק והחכם שלו, הוא רואה את המשחק כמה מהלכים קדימה ויודע בדיוק מתי הזמן הנכון ללחוץ את היריב ולהתקיף במהירות ועושה הגנה לא רעה בכלל. גם על חאמס לא פסחה הגאונות הטאקטית. הקולומביאני ידוע ברצון הבלתי נגמר שלו לצאת קדימה לעומק ולהתקיף – לבעוט, למסור, לכדרר או להגביה, כל האמצעים מבחינתו כשרים להגיע לשער ולספק הנאה למדרידיסטאס בכל העולם. הקולומביאני, בנוסף, הביא יחד איתו למדריד את האווירה הקלילה והשמחה מדרום אמריקה.

לא ניתן לומר ששניהם שחקנים מושלמים, המאפיין השלילי המשותף לשניהם הוא חוסר יציבות. השניים יכולים לספק משחק מאכזב ולצאת בחילוף בדקה ה-60 ובמשחק נתון יכולים להיות גיבורי המשחק ולגרוף מחמאות מכל הכיוונים. מפני שהמאפיין האחרון הוא קריטי עבור הקבוצה מבירת ספרד, קודם כל ריאל חייבת לשמור על שניהם אצלה ולא לחרוץ את גורלו של אף אחד מהם, אך מצד שני אם אחד מהם ישחק והשני יבזבז את זמנו על הספסל זה עלול להיות עצוב מאוד, כי בהחלט מדובר בשני כישרונות צעירים מדהימים שאיבוד אחד מהם יהיה אסון. לטעמי, הכי נכון מבחינת זידאן יהיה לעשות רוטציה בין שניהם, לכל אחד מהם יש מה לתת והבלאנקוס חייבים לנצל את היכולת של שניהם. קל להצהיר כבר מעכשיו כי לשניהם עתיד מזהיר והם צפויים לכבוש עד הרבה פסגות במהלך הקריירה שלהם, תחרות בין שניהם יכולה לשפר כל אחד מהם, ידוע שתחרות יכולה להיות טובה לשני הצדדים ובמקרה הזה יש צד שלישי שיקצור את הפירות מתחרות כזו במידה הרבה ביותר – ריאל מדריד.

Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח