יותר מידי, מהר מידי

// מאת ניר חיון

זה עבר חלק. כן היה המון רעש בתקשורת, כן הייתה מיני פאניקה בקרב אוהדי בית"ר ירושלים, כן כלבי השמירה שלו עשו את העבודה והגנו עליו בחירוף נפש – אבל זה עבר חלק. עזיבתו של טביב עברה בצורה מאוד חלקה. אולי מידי?

גילי נאות, אני אוהד את הפועל תל אביב. כן כן, משתתפים בצערי, מצחיק. אבל יכולתי ממש להזדהות עם אוהדי בית"ר הקיץ. התסכול מסוף הקדנציה שלו והדרך שבה הוא "שורף את המועדון", חוסר היכולת להכיל את העובדה שהתקשורת מגנה עליו, הדם שעולה לראש כששואלים אתכם "מה אתם רוצים ממנו? בנה לכם קבוצה נהדרת".
בהפועל זה נגמר רע. רע מאוד. פירוק נוראי של הקבוצה, מכירת כל שחקן שווה ערך, היעלמותם של מעל ל-120 מיליון שקלים מקופת הקבוצה (לכאורה) – ואז, ההגעה של המשיח! אמיר כבירי. כן, אף אחד לא באמת הכיר אותו, או ידע מי זה. ולא באמת חקרו לעומק ובדקו עד כמה הוא מסוגל כלכלית להשקיע במועדון. רק ידעו שהוא אוסף אומנות. איך זה נגמר? סביר להניח שאפשר למצוא אותו עכשיו מוכר תמונות מדלת לדלת על מנת להחזיר את ההשקעה הלא מובנת הזו בקבוצה (מנדיונדו, זוכרים?)

הפועל תל אביב
הפועל תל אביב. קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל תל אביב

אבל הפעם בבית"ר משהו עבר חלק מידי. הגיע משיח (ממש מוקדם מהצפוי), שילם לטביב 20 ומשהו מיליון שקל (על מה? קבוצת נוער אין, שווי השחקנים בקבוצה לא מתקרב לסכום הזה, ספונסרים אין, מנויים אין, מיתוג הקבוצה שלילי, השסע בין הקהל תהומי, חובות המועדון מוערכים בכ-8 מיליון שקלים בערך. על מה 20 מיליון שקלים?), הביא רכש נוצץ בצורה יוצאת מן הכלל (מבחינת שמות) בקנה מידה מקומי. ואף אחד לא שואל שאלות.

מי זה אותו חוגג? מקריאה פשוטה אפשר לראות שמדובר באיש מאוד מוכשר בעיסוקיו, אבל לא ברור האם עיסוקיו יכולים לתחזק כלכלית קבוצת כדורגל בצמרת ליגת העל. לעמוד בחוזים גבוהים כמו אלו של בוזגלו, לוי, צעירי, טב"ח הבלם, זאת בנוסף לאלו הקיימים של עידן ורד, סילבסטרה, קונטה ועוד.

כמי שהכדורגל הישראלי חשוב לו – הלוואי שהאיחוד בין חוגג לבית"ר יצליח ויניב פירות. הלוואי שהכדורגל יהיה אטרקטיבי, שהניהול יהיה שפוי, שימצאו עוד נאבקת לקרב הדו-ראשי בין מכבי להפועל באר שבע, אבל משהו מאוד מסריח בקלות בה זה נעשה. איפה בדק הבית שאמורה לעשות ההתאחדות ובקרת התקציבים? מה הם תנאי הקבלה למועדון של מנהלי קבוצות הכדורגל? יכול להיות שלא בחנו אותו לעומק? יכול להיות שמזלזלים בבדיקות הנאותות בדרך לתפקיד הזה? לא הגיוני. הרי הם אלו שהביאו את הספונסרית החדשה לליגת העל – ליגת ג'פאניקה, שאחד מבעליה מחזיק בקבוצת כדורגל בליגת העל ונמצא כבר מעל לחודש במעצר.



אם כך, למה התקשורת לא עשתה את הבדיקות הללו? כלב השמירה של הדמוקרטיה? למה לא בודקים לעומק את טיבו של חוגג האלמוני? אולי בגלל שהוא לא כל כך אלמוני? אולי בגלל שכל גוף תקשורת שמסקר את ענף הספורט לוחש, בלי שאף אחד ישמע, את העובדה שהם מכירים את האדם בדרך כזו או אחרת? בין אם זה עורך של גוף תקשורת הספורט הגדול בארץ, או עובדים בפודקאסטים עצמאיים וחסרי אינטרסים.

אני מאחל לכדורגל הישראלי שמשה חוגג לא יסיים כמו אמיר כבירי וימכור מטבעות וירטואלים מדלת לדלת על מנת לכסות על החובות ועל הכספים שהוא מבזבז. מאחל להם שחוגג באמת מסוגל לעמוד בתפקיד הזה, מנטלית ותקציבית, והכי אני מאחל – שנזכה לבקרה תקציבית והתאחדות לכדורגל שבאמת אכפת לה מהכדורגל הישראלי, ושלא יוצאת ל-"הרפתקאות" שיכולות לחרב קבוצות צמרת בישראל.
אבל כל עוד זה לא יקרה, נותר לחכות ולקוות שהתקשורת תהפוך ליותר ראויה.

משה חוגג, ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק של משה חוגג
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח