יבלטו בהיעדרם דגלי פלסטין וקריאות אנטישמיות: באסקוניה מארחת את מכבי תל אביב ביורוליג

אחרי הנצחון הדחוק על הכוכב האדום, הפסד ליגה צמוד בחולון וניצחון ליגה שבו איבדה יתרון גדול מול נס ציונה ושוב נגררה למשחק צמוד, מכבי ת"א מגיעה למבחן כח קשה מאוד, בהיכל פרננדו בואסה בויטוריה, אצל באסקוניה(22:00, שעון ישראל).

האולם בויטוריה ידוע באוירה קשה כלפי הקבוצה מישראל, שכללה תמיד דגלי פלסטין, קריאות אנטישמיות ולעתים גם צלבי קרס.  היעדר הקהל במשחק הזה מאוד יעזור לצהובים.

במכבי ת"א יהיה לראשונה העונה סגל מלא, לאחר שגם יובל זוסמן חזר השבוע ושיחק בליגה מול חולון ונס ציונה.

הצהובים במאזן 8:4 שלילי וחייבים נצחון במשחק מהסוג הזה, מול יריבה שכרגע נחשבת עדיפה על הנייר, בבית שלה, כדי להחזיר חלק מההפסדים לקבוצות שנחשבו נחותות ממנה על הנייר.

באסקוניה-מכבי
המפגש בין הקבוצות בעונה שעברה. קרדיט לאתר היורוליג

 

הכר את היריבה:

הקבוצה מהעיר ויטוריה בחבל הבאסקים, שמוכרת לנו גם בשמות העבר שלה טאו ויטוריה, קאחה לבוראל ויטוריה ולבוראל קוצ'ה,  מחזיקה במאזן 5:6 חיובי.  יש לה ארבעה ניצחונות יורוליג רצופים על היווניות, אולימפיאקוס ופנאתינייקוס ועל הטורקיות, פנרבחצ'ה ובמחזור האחרון אפס אנאדולו, אותה הביסו הבאסקים בתוצאה מרשימה, 59:77, עם הצגת הגנה חזקה מאוד.

לבאסקוניה סגל רחב ומאוזן מאוד, בו בכל יום נתון יש שחקן אחר שיכול לככב.  אף שחקן בבאסקוניה לא מגיע ל 13 נקודות בממוצע, בקבוצה שקולעת 80 נקודות בממוצע.  קלעיה המובילים הם הסנטר האמריקני, אלק פיטרס, הפורוורד הליטאי, רוקאס גידראיטיס, הרכז האיטלקי, לוקה וילדוסה, שנמצא בספק למשחק והגארד האמריקני, פייריה הנרי . שחקנים בולטים נוספים הם הפורוורד/סנטר האיטלקי, אצ'ילה פולונארה,  הסנטר הניגרי, טונייה ג'קירי ,הגארד/פורוורד הסלובני, זוראן דראגיץ' והסנטר הסנגלי הענק (2.21), יוסופה פול.

את הקבוצה מאמן הקרואטי הותיק דושקו איבאנוביץ',  בקדנציה שלישית בקבוצה ובסך הכל 13 עונות במצטבר כמאמן באסקוניה.

באסקוניה
קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

 

באסקוניה קבוצה מגוונת מאוד, עם קליעה נהדרת לשלוש, כשגם חלק משחקני הפנים שלה קולעים מבחוץ(פטרס ופולונארה קולעים 50 ו 45 אחוזים מחוץ לקשת בהתאמה).  היא יכולה להתפוצץ בערב נתון ולנצח משחק דרך ההתקפה, אך גם דרך ההגנה, כפי שהוכח במשחק האחרון.  באסקוניה אחת מקבוצות ההגנה הטובות ביורוליג וסופגת 74 נקודות למשחק בלבד(לעומת 79 של הצהובים).

באסקוניה
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

שיעור היסטוריה:

הקבוצות נפגשו בפעם הראשונה ב 1998/9. באותה עונה ניצחו הצהובים פעמיים, כשבמשחק הבית הם ניצחו בלא פחות מ-40 נקודות הפרש.  המאזן הכולל בין הקבוצות עומד על 15:16 לבאסקוניה.  על אדמת ספרד המאזן הוא 6:9 למארחת.  אשתקד בפרננדו בואסה ארינה הצהובים נתנו אולי את משחקם הטוב ביותר בעונת היורוליג,  עם הצגה ענקית וניצחון 83:113. סקוטי ווילבקין עם 20 ואלייז'ה בראיינט עם 19 הובילו ששה שחקנים שקלעו בספרות כפולות.

באסקוניה-מכבי
קרדיט לתמונה: אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– לרוץ מהר, לרוץ מהר, לפני שייגמר: מכבי חייבת להעלות את הסקור שלה כדי לנצח.  לכן עליה לכפות קצב מהיר, שזה אומר לרוץ קדימה למתפרצות בכל הזדמנות וגם בהתקפות המסודרות לקצר את ההתקפה ולא לחכות לסוף שעון.

-להניע כדור: נגזרת של הסעיף הקודם.  בהתקפות המסודרות לדאוג שהכדור יעבור כמה שיותר ידיים בהנעת כדור מהירה, שתיצור זריקות טובות ולא שהכדור יתקע בידיים של שחקן אחד (אהם, ווילבקין, אהם).

– לתקוף את הגארדים של היריבה: שחקני הפנים של היריבה חזקים וגבוהים.  מכבי לא תוכל לשחק פנימה ביעילות גדולה מדי.  הגארדים של באסקוניה, לעומת זאת, לא שומרים גדולים. הגארדים של מכבי חייבים לחדור עליהם ולתקוף אותם בכל הזדמנות.

– כרגיל, שלוש או להתראות: מכבי ת"א קולעת בנצחונות למעלה מ 40 אחוזים מחוץ לקשת.  בהפסדים זה יורד ל 35 אחוזים בקירוב.  מול קבוצה גבוהה וחזקה שיהיה קשה לשחק נגדה פנימה, צריכים לקלוע מבחוץ.  כפועל יוצא של המפתחות הקודמים,  הנעת כדור מהירה, תקיפה של הגארדים ומשחק מהיר יוליד זריקות פנויות וטובות יותר לשלוש.  עכשיו יישאר לווילבקין, בראיינט, דורסי(שבאלופת ישראל משוועים לחזרה שלו לכושר קליעה מתחילת העונה בערך),  דיברתולומיאו ושות' לקלוע אותן.

ולתחזית:

בכושרן הנוכחי של הקבוצות קשה להיות אופטימיים.  הצהובים יילחמו כהרגלם והמשחק יהיה צמוד, אבל באסקוניה תנצח בהפרש של 5-8 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

וילדוסה נגד ווילבקין
ווילבקין מול וילדוסה בעונה שעברה. קרדיט תמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח