טיפים להתנהלות נכונה עם העברות בפנטזי

עוד מעט הפרמייר ליג תחזור לחיינו ואיתה גם משחק הפנטזי פרמייר ליג המוכר והאהוב. בינתיים אנחנו, שחקני הפנטזי, עומלים על בניית הקבוצה שתשמש אותנו במהלך העונה. אלא שהטור הזה לא הולך לעסוק בבניית הקבוצה אלא בהעברות בזמן העונה, כנראה החלק הכי טריקי במשחק הפנטזי.

Credit to "Fantasy Premier League" Facebook page
גם פפ חושב איך להכניס את דה בריינה, אובה וסלאח יחדCredit to "Fantasy Premier League" Facebook page

 

אם אתם קוראים את הטור הזה אני מניח שאתם שחקני פנטזי, ובכל זאת אני אזכיר את חוקי ההעברות:

לפני כל מחזור אתה תקבל העברה חופשית אחת שתוכל להשתמש בה, אתה יכול גם לא להשתמש בה ואז במחזור הבא תקבל שתי העברות. אם גם אז לא תרצה להשתמש בהעברות שלך לא תתווסף לך העברה חדשה לחלון שלאחר מכן אלא ישארו לך שתיים שזהו המספר המקסימלי של העברות חופשיות שיכולות להיות לך. אתה יכול לעשות יותר העברות ממספר ההעברות החופשיות שיש לך אבל על כל העברה נוספת יופחתו לך ארבע נקודות למחזור הקרוב. לדוגמא, אם יש לי העברה חופשית אחת ואני אבצע שלוש באותו חלון יופחתו לי שמונה נקודות.

יש גם שני צ'יפים הקשורים לעניין ההעברות:

הווילדקארד הוא צ'יפ אשר מקבלים בתחילת העונה ואם משתמשים בו בחצי העונה הראשונה מקבלים אחד נוסף אחרי חצי עונה. הווילדקארד הוא מאוד פשוט והוא מאפשר אינסוף העברות בלי עונש של הפחתת נקודות.

הפרי היט מאוד דומה לווילדקארד, רק עם שני הבדלים: מקבלים אחד כזה בעונה (בניגוד לשני ווילד קארדים), והעברות אשר מתבצעות בפרי היט הן זמניות וחוזרות להרכב המקורי אחרי מחזור אחד. במילים אחרות, נגיד שבמחזור 16 היה לי הרכב X, ובין מחזור 16 ל-17 הפעלתי פרי היטי ושיניתי את ההרכב ל-Y, למחזור 18 ההרכב שלי יהיה כבר X.

כמו שאתם רואים אנחנו מקבלים יחסית מעט העברות ולכן השימוש בהן צריך להיות מחושב ונכון. בעקבות כך חשבתי על מספר טיפים אשר יעזרו לכם לבצע העברות חכמות ונכונות.

 

תסמכו על השחקנים שלכם, אל תהיו נמהרים

יש לכם שחקן שאתם מאמינים שאמור לתת לכם הרבה נקודות העונה? תותח פנטזי כמו סלאח/דה בריינה/אובמיאנג? יפה, אז יש סיבה שאתם סומכים עליהם. הם כנראה יביאו את הנקודות שלהם, אז גם אם הם נותנים 2-3 בלאנקים אחרי שהבאתם אותם זו לא סיבה להעיף אותם. את הנקודות שלהם הם יביאו מתישהו, חבל לוותר עליהם מהר ולראות אותם אחר כך חוגגים מחוץ לקבוצה שלכם.

אל תהיו מקובעים

מהצד השני כדאי לא להשאיר סוסים מתים בקבוצה. יש משהו מפחיד בלהוציא כוכבי פנטזי מהקבוצה בידיעה שאת הנקודות הם יביאו מתישהו, אבל צריך לשים לב מתי החשש מוצדק ומתי אתם סתם שמרנים. דוגמא קלאסית לכך היא סלאח, שחקן שמתאפיין בתקופות שקט ארוכות ולאחריהן תקופות של קצב נקודות פסיכי ולכן זה נורא מפחיד להוציא אותו (אני לדוגמה, החזקתי לאורך כל תקופת השקט שלו בעונה שעברה וזאת הייתה טעות.), אם יש שחקן שאחרי 6-7 מחזורים לא באמת עושה כלום זה סימן שאולי הגיע הזמן להמשיך הלאה.

 

Salah סלאח
סלאח בתקופת יובש, קווים לדמותו
Credit to "Fantasy Premier League" Facebook page

 

תשתמשו בהעברות שבאמת משדרגות אתכם

כלל מאוד חשוב הוא לא להשתמש בהעברה שאתם לא חושבים שיש לה פוטנציאל להביא לכם יותר נקודות ממצבכם הקודם. לדוגמא, נניח ואני רוצה למכור את סנט מקסימין כי הוא מאכזב אותי, מה שאני צריך לשאול את עצמי זה האם יש כרגע קשר ב-5.5 שבהכרח יביא לי יותר נקודות ממנו? לא בטוח שהתשובה היא כן. לפעמים אנחנו כל כך כועסים על שחקנים שמאכזבים אותנו שאנחנו רוצים לראות אותם בחוץ יותר מאשר לראות שחקן אחר בפנים, אבל לפעמים זה סתם בזבוז של ההעברה שלא שווה את זה. כפי שאומרת קלישאת הכדורגל הידועה: אל תעבירו כדי להגיד העברנו.

אל תגעו בשחקנים חמים

במהלך העונה יהיה איזה שחקן שייכנס לרצף משוגע של שערים ובישולים, ברגע הזה כל מה ששחקני הפנטזי יכולים זה להכניס אותו להרכב, לתת לו את סרט הקפטן ולהנות מהחיים. אלא שתמיד יכונן בנו החשש הזה, החשש שהרצף הזה יגמר מתישהו. ובכן, יש לי שני דברים לומר לכם בעניין: דבר ראשון, הרצף הזה ייגמר אם תרצו או לא תרצו. דבר שני, לא שווה לנסות לצאת נביא ולהוציא אותו באמצע הרצף מתוך חשש שהוא עוד שנייה נגמר, זה קורה בעיקר כשהשחקן נכנס ללו"ז של משחקים קשים. לדוגמה, למנצ'סטר סיטי יש בין המחזור ה-23 ל-28 מפגשים מול ליברפול, טוטנהאם, ארסנל ויונייטד, אך אם יש שחקן סיטי שמגיע למחזורים האלה בכושר מטורף לא הייתי ממליץ להוציא אותו, כי השחקנים החמים מביאים נקודות נגד כל קבוצה.

 

אל תיבהלו משינויים במחירים, בטח לא בהתחלה

שינוי המחירים היא אחת המכניקות המעניינות בפנטזי. למי שלא יודע, השחקנים צוברים ומאבדים מהערך שלהם לפני כמות האנשים שקנו ומכרו אותם. יש לנו נטייה לראות בשינויים האלה אירוע דרמטי שמחייב אותנו לשנות את האסטרטגיה באופן מיידי ולהתנהל בפאניקה. חשוב תמיד לזכור כשאתם נכנסים למצב כזה האם אתם עכשיו עושים העברה טובה או שהבהלה שולטת בכם? לפעמים אנחנו עושים העברות מטומטמות מהפחד משינוי מחירים. על אחת כמה וכמה בתחילת העונה, כשיש המון שחקנים "לא חכמים" שקופצים על מי שכבש במשחק האחרון ונוטשים את אלה שלא, דבר שיוצר שינויים הזויים במחירים במחזורים הראשונים. אל תדאגו, בסוף המחירים האלה יתיישרו.

איך בכל זאת נמנעים מכך שאיזו עליית מחיר של שחקן שאתם רוצים לקנות לא תדפוק אתכם? בקלות: שומרים כסף בצד כל הזמן למקרים כאלו. נגיד 0.5 מיליון שאומנם ירד מבניית הקבוצה הראשונית אבל יכול להציל לכם את האסטרגיה אחר כך.

Most transferred in
Credit to "Fantasy Premier League" Facebook page

 

יש עמדות שלא שוות שתבזבזו עליהן חילוף

אין מה לעשות, במשחק יש מעט חילופים ולכן כל חילוף הוא מאוד חשוב. יש עמדות שאם זה לא בווילד קארד, לא שווה לגעת בהן. כל עוד אין לכם שוער באמת מזעזע שלא מצליח להביא נקודות אל תגעו בשוער, השינוי בנקודות שחילוף יתן לכם הוא מינורי ביחס לעמדות אחרות. גם על שחקנים שיושבים אצלכם בספסל לא שווה לבזבז העברה, הם בסך הכל די זניחים בקבוצה.

 

תשתמשו בווילדקארד רק כשבאמת צריך

עם כמה שאני חוזר ואומר שהעברות חופשיות הן יקרות וחשובות, הווילד קארד הרבה יותר חשוב והבחירה מתי להשתמש בו היא קריטית. תשתמשו בו רק כשאתם חושבים שהקבוצה שלכם צריכה שינוי כיוון דרסטי: אם יש לכם יותר מדי סוסים מתים (יותר מדי זה 5-6, כן?) או שאתם רוצים לשנות את המבנה הכללי של הקבוצה: מערך, מספר שחקני פרימיום בכל חוליה וכדומה. אל תשתמשו בווילדקארד אם אתם רוצים לעשות הרבה העברות אבל לא לשנות את המבנה של הקבוצה או שאתם פשוט לא במצב כל כך גרוע, לפעמים שווה לחטוף עונש של -8 ואפילו -12 רק כדי לשמור את הווילדקארד לזמן שבאמת תצטרכו אותו.

כפי שאתם בוודאי מבינים, אלה לא חוקים חקוקים בסלע שצריך להקשיב להם לא משנה מה. התנהלות נכונה בחלון הרבה פעמים תלויה בחוש הניווט הפנימי שלכם שיתחדד לאורך העונה, אלה רק טיפים שיעזרו לצאת מנקודה טובה יותר לעונה.

עוד לא הצטרפתם לליגה שלנו? עכשיו זה הזמן!

באנר הזווית פנטזי

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. מה הקוד להצטרפות ללידה שלכם?
    הקוד הישן אינו תקין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח