זה לא חוסר רצון, זה חוסר יכולת | על הפסדה של מכבי ת"א בוילרבאן


הרבה אוהדי מכבי ת"א האשימו אתמול את הקבוצה שהגיעה זחוחה, לאחר שהראתה במשחקים האחרונים שיפור מסוים ביכולת, אחרי שני נצחונות רצופים ביורוליג ותוך זלזול ביריבה, נועלת הטבלה ביורוליג. תרשו לי להגיד כאן בפה מלא שזה ממש לא בא ממקום של זלזול, אלא מקבוצה עם המון בעיות מקצועיות, שכרגע פשוט לא מספיק טובה.

וילרבאן-מכבי
התמונה באדיבות אסוול ליון-וילרבאן

 

וילרבאן קולעת העונה כ-15 נקודות יותר בניצחונות שלה מאשר בהפסדים. זה קורה בעיקר בזכות זה שקלעי השלוש שלה צולפים באחוזים טובים בהרבה בניצחונות לעומת ההפסדים. זה כנראה אומר שהיריבות נותנות לה הרבה יותר חופש לזרוק. אתמול זה ממש לא קרה. ספרופולוס למד את העניין הזה והצרפתים זרקו רק 13 שלשות כל המשחק וקלעו רק 3 מתוכן. זה לא היה אמור להספיק להם לנצחון.

אבל בכל זאת וילרבאן קלעה 30 נקודות ברבע הראשון בלבד. שיא עונתי שלה לרבע. 50 נקודות במחצית. שווה לשיא העונתי שלה במחצית. גם נגד ריאל מדריד קלעה וילרבאן 50 נקודות במחצית הראשונה. ריאל אז קלעה, אגב, 40, נקודה פחות ממה שקלעה מכבי אתמול במחצית. וילרבאן הגיעה מול ריאל בסופו של דבר ל 84 נקודות במשחק כולו. כן כן, גם בדיוק כמו נגד מכבי. אלא שריאל ניצחה אז, כי סיימה מחצית שנייה עם 51 נקודות ו 91 סך הכל. אלופת ישראל קלעה אתמול 81 בלבד. 40 נקודות במחצית השנייה. הצהובים לא הצליחו למצוא את הקצב בהתקפה, גם כשייצבו את ההגנה במחצית השנייה.

וילרבאן-מכבי
התמונה באדיבות אסוול ליון-וילרבאן

 

נגד ריאל מדריד, באותו משחק בו הגיעה גם ל 50 נקודות במחצית ול 84 במשחק היא קלעה 11/22 לשלוש במשחק כולו. 50 אחוז, מתוכן 8 במחצית הראשונה. נגד הצהובים וילרבאן פשוט הגיעה פעם אחר פעם עד לטבעת…

אחת הבעיות הגדולות ביותר של הצהובים אתמול היה, כמובן, מוסטפא פאל.  הצרפתי הענק עשה במחצית הראשונה ככל העולה על רוחו בהתקפה ולאורך כל המשחק הטיל צל ענק ומאיים בצבע, שהגביל את הגבוהים של מכבי ת"א והפחיד את הגארדים שחדרו מללכת עד הסוף.  דוגמה קלאסית היתה לקראת סוף המשחק, במצב של 81:84, כשווילבקין הקפיץ את השומר שלו ואז ראה נתיב פתוח לסל, כדי להקטין לנקודה ולנסות לבצע עברה. זה היה רעיון טוב, כי נותר הרבה זמן על השעון (15 שניות). אבל כשווילבקין חדר הגיע פאל לצבע, ווילבקין היסס, החליק ונוצר לו כדור ביניים עם פאל. איכשהו, ממצב של שחקן של 2.18 בג'אמפ בול מול שחקן של 1.91, יצא שהכדור נשאר של מכבי, דבר שנתן תחושה שבכל זאת יתרחש נס חנוכה, אבל למכבי לא הגיע אתמול שום נס.

וילרבאן-מכבי
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

הפתרון הצהוב היה צריך להיות להוציא את פאל החוצה מהצבע (בנדר בעמדה חמש לפרקים, למשל, או לתת להאנטר לקבל בחוץ ולנסות לחדור עליו מדי פעם), כדי לרווח. הצהובים לא עשו את זה. אופצייה שנייה היתה לתקוף אותו בכח ובאגרסיביות (עם ז'יז'יץ', לו יש מאסה לכך) יחד עם אגרסיביות מולו בהגנה. גם זה לא קרה. חוסר התגובה של ספרופולוס לדברים האלה ייאמר מאוד לגנותו.

מה שמכבי כן עשתה בהתקפה היה להשתולל מחוץ לקשת. לא פחות משלושים זריקות של הצהובים. כשהן לא נכנסות (רק 9 כאלה נכנסו) זה נזק בשני צדי המגרש, כי הרבה זריקות כאלה הופכות למתפרצות קלות.

וילרבאן קבוצה מוגבלת. יש לה שלושה דברים בערך שהיא יודעת לעשות בהתקפה. אחד משמעותי, קליעה לשלוש, לא היה קיים אתמול וזה אומר שהיא ניצחה את הצהובים עם שני דברים בדיוק: בידוד שחקנים עם יתרון אתלטי והפיק אנד רול עם פאל. זו שערורייה.

מכבי בעצם בעטה בוולה בדלי שהחלה למלא עם הנצחון בשבוע שעבר בויטוריה. כעת היא במצב שהיא די חייבת לנצח את כל המשחקים שיש לה מחוץ למועדון העלית של אירופה (אנאדולו, ריאל, ברצלונה וצסק"א) כדי להגיע להצלבה. מי שמאמין שהיא תעשה את זה-שיקום!

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל. 

וילרבאן-מכבי
התמונה באדיבות אסוול ליון-וילרבאן
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח