ווילדקארד במחזור השלישי, עצה מגן עדן או מהגיהנום?

אחרי פתיחה קשה מאוד לעונה, עם תסכול הולך וגובר משחקנים שעל פניו המספרים שלהם יותר ממדהימים אך התפוקה שלהם מזערית בטור הנקודות, התחלתי לשקול ברצינות להקשיב לפעמוני הפאניקה ותמרורי האזהרה של "העונה שלך מתחילה ללכת לעזאזל" ולהפעיל את הווילדקארד הראשון שלי מוקדם מהרגיל. נכון לכרגע, יש שני קולות מנוגדים בתוך הראש שלי, כל אחד מהם עם טיעונים מאוד הגיוניים להפעלת כפתור הריסטארט או לשמירתו לזמן מאוחר יותר.

אז במקום לשתף אתכם במסקנה הסופית, החלטתי לקחת אתכם לטיול קצר במוח שלי. הטור הזה יתאר את המחשבות שהניעו אותי להחלטה הזו בזמן אמת. לצורך הכיף, נקרא למחשבות לכיוון ההחלפה ה"שטן", כי הוא מדרדר אותי לשרוף את אחד הצ'יפים החשובים במשחק, בזמן שלמחשבות לכיוון אי ההחלפה נקרא ה"מלאך", כי הוא שומר עליי מהחלטות פזיזות. לכם נשאר רק לדמיין את שניהם יושבים לי על הכתפיים ואוכלים לי את הראש בכפית.

מה המומחים עושים?

מלאך: אלוף העונה שעברה, בן קרבטרי, חיכה עד מחזור 6 כדי להחליף את כל הקבוצה שלו, מה שאפשר לו לאסוף מספיק נתונים על השחקנים שהוא הכניס לקבוצה שלו. בכלל, הוא טוען שהוא הפעיל את הצ'יפ רק כי הרגיש צורך להוסיף כמה שחקנים מאוד יקרים שהוא לא יכל להביא בעזרת חילוף או שניים. יותר מזה, הקונצנזוס העונה הוא להפעיל את הצ'יפ באזור המחזור ה6, בו משתנה לטובה לו"ז המשחקים של ארסנל, אברטון ומנצ'סטר סיטי לטווח הארוך, יחד עם טוטנהאם לטווח קצר יותר.

שטן: אוקיי, אז אלוף השנה שעברה חיכה עד מחזור 6, נו מה?? אתה יודע מתי הוא הלך "ALL IN" והפעיל את זה השנה? במחזור השני!! יותר מזה, בשנה שעברה לא היה לו צ'יפ שמאפשר להחליף את כל הקבוצה למחזור אחד במקרה הצורך, שנותן שקט נפשי למקרה שרוצים כמה שחקנים למחזור מסוים. חוץ מזה, העונה שעברה לא התחילה בצורה כל כך משוגעת, עם שחקנים חדשים בליגה שלא היו צריכים יותר מדי זמן כדי להתאקלם. ואם עד עכשיו רק 5% השתמשו בצ'יפ הווילדקארד, ההערכות מדברות על עוד 15% שישתמשו בו במהלך פגרת הנבחרות. מבטיח לך שביניהם יהיו כמה וכמה אלופים לשעבר.

Money money money

שטן: אם יש תקופה מושלמת להגדיל את התקציב, אלו הם המחזורים הראשונים. קודם כל, במחזורים הראשונים משחקים הכי הרבה שחקנים, כי אחוז הפרישה מהמשחק הוא עדיין נמוך. יותר אנשים=תנודות מחיר גדולות יותר=הזדמנות ל"רכב" מוקדם על גלי ההעברות ולהרוויח ים כסף במחזורים שיבואו אחרי הפגרה. חוץ מזה, מעבר לכסף, זו הזדמנות מעולה להקפיא לרגע את השתוללות המחירים בשוק ולהביא שחקנים שאח"כ עלולים להיות מחוץ להישג ידך.

מלאך: אין לך מה לרדוף אחרי מחירים. השחקן עם השווי הכי גבוה לקבוצה שלו בעונה שעברה סיים מחוץ ל-500,000 הראשונים בעולם, ממש לא מספר להתגאות בו. חוץ מזה, הקפאת מחירים גורמת לכך שלא תרוויח ולא תפסיד ערך כל עוד הצ'יפ פועל, לא הדבר הכי חכם לעשות בשבוע בו המחירים נוטים להשתגע.

נסגר חלון ההעברות, חיסון מ"וירוס" פיפא

שטן: נראה לך שתהיה הזדמנות יותר טובה להביא את השחקנים החדשים בליגה, כמה מחזורים לפני שכולם ירדפו אחריהם? בזמן ששחקנים אחרים יקבלו כוכבים שהגיעו "על הראש" של שחקנים בקבוצות שלהם, אתה תוכל להיות הראשון שמביא את כל ההחתמות החמות של הליגה. חוץ מזה, ווילדקארד בזמן פגרת הנבחרות הוא כמו חיסון לשפעת לפני החורף. בזמן ששחקנים יאלצו לבצע חילופים בגלל "וירוס פיפא" הידוע לשמצה, שפוגע תמיד בשחקן שאתה הכי בונה עליו, אתה תהיה מוכן לכל תרחיש ולכל פציעה מסיימת עונה.

מלאך: תזכיר לי מי מבטיח לך ששחקן חדש יתאקלם מהר מאוד בקבוצה שלו? צ'מברליין יכול להיות הברקה בליברפול ומצד שני יכול להיות שלא ישחק בעשרה המחזורים הקרובים. תן קצת זמן לשחקנים להסתגל לקבוצות החדשות, קח עוד קצת זמן לראות איך ההחתמות החדשות ישפיעו על ההרכבים והמערכים של הקבוצות, חכה קצת ששחקנים יוכיחו לך שהם שווים את חולצת ההרכב בקבוצה שלך כי החלטות פזיזות הן אלה שהביאו אותך לשקול צעדים דרסטיים מלכתחילה.

אז מה הן האלטרנטיבות?

מלאך: בוא נתחיל מזה שנכון לכרגע, אתה מעט חסר מזל. כבר כתבת קודם על הסטטיסטיקה של הארי קיין שגרמה לך לשים אותו כקפטן בשבוע שעבר. עצם העובדה שהוא סיים שלושה מחזורים עם כאלה נתונים וללא שערים או בישולים קשורה, ככל הנראה, לכוח עליון כזה או אחר (או כמו שהמלאך בכה באוזניי, אין דבר שעומד בפני קללת חודש אוגוסט) ולא לבחירה לא נכונה שלך. קח נשימה עמוקה, תראה מי השחקן שהכי חשוב לך להחליף ולך צעד צעד הלו הלו מה השטן מתערב פה באמצ…..

שטן: חייב רגע לקחת פה את המושכות, על איזה צעד צעד אתה מדבר? דה בריינה וקיין לא פוגעים כבר שלושה שבועות, שחקנים שזו השנה הראשונה שלהם מסתכלים עלייך מלמעלה וצוחקים, ערך הקבוצה שלך מדרדר מרגע לדודלי ואתה יושב פה וכותב לאנשים מחשבות במקום לפעול! יאללה, תתאפס על עצמך בן אדם ולך להציל את העונה שלך!!

*

*

*

מלאך: הוא הלך? יופי! אל תקשיב לקול הזה, הוא לא יודע על מה הוא מדבר. תזכור את מה שריו אומר כל הזמן, פנטזי זה מרתון ולא ספרינט. זה אמנם מרגיש קשה עכשיו, אבל המרחק מהפסגה לא כל כך גדול, שום דבר ששני מחזורים עם פגיעות טובות לא יפתור. שיט הוא חוזר, לא אמרתי לך כלום, לא הייתי פה, הצילווווו!!!

אז אחרי פיצול האישיות הקשה שעברתי, הצלחתי בסופו של דבר לקחת החלטה.

מה שזה לא יהיה, אני בטוח שהגיע הזמן שלי להפוך את הקארמה של העונה הזו ולהתחיל להוכיח שאני עדיין אותו שחקן שסיים במקום ה-40,000 בעולם בעונה שעברה. מקווה מאוד שבלבלתי אתכם בכל מה שקשור לווילדקארד הראשון, כי זה באמת לא מהלך שאמורים לעשות בקלות בעיני. מה החלטתי? תצטרכו לחכות לחצי שעה אחרי הדד ליין של המחזור הרביעי כדי לגלות 🙂

הארי קיין
Credit to "Harry Kane" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח