השינוי שחל במנצ'סטר יונייטד

//נכתב על ידי רועי אורן

לפני תחילת העונה באנגליה אמרו הפרשנים שאחת הקבוצות מהעיר מנצ'סטר תזכה בתואר האליפות, זאת בשל העובדה שאת שתי הקבוצות מאמנים שני המאמנים הטובים באירופה – הפורטוגלי ז'וזה מוריניו והספרדי פפ גווארדיולה. כיום, ממוקמות שתי הקבוצות במקומות השישי והחמישי בהתאמה, כאשר שתיהן לא ניצחו בשני המחזורים האחרונים.

בעוד גווארדיולה העלה עשרה הרכבים שונים מאז תחילת העונה, נראה שמוריניו מצא פחות יותר את ההרכב הקבוע שלו. על-פניו נראה שיונייטד מסתמכת יותר ויותר על כושרו של החלוץ השבדי זלאטן איברהימוביץ', נראה שבמשחקים האחרונים ההגנה מתייצבת וגם הקישור מתחיל לקבל צורה. למשל, אם בתחילת העונה שיחק מוריניו עם שני קשרי מרכז שדה וחלוץ נסוג (דבר אשר יצר לא-פעם בור במרכז המגרש), במחזורים האחרונים מוותר מוריניו על שחקן התקפי לטובת קשר מרכז שדה אשר מאזן את מרכז המגרש לצד שחקני הכנפיים. שיטה זו מאפשרת למשל, לפול פוגבה להתרכז רק במשימות התקפיות, וליצור מצבים לעצמו ולשחקני ההתקפה (דבר אשר לא התאפשר בשיטה הקודמת שבה נאלץ פוגבה לתמרן בין משימות הגנתיות, למשימות התקפיות).

השינוי של מנצ'סטר יונייטד
Credit to "Manchester United" Facebook page

הסיבה שבגינה יונייטד לא מנצלת את האיזון בקישור כדי להבקיע יותר שערים, נעוצה בכך ששחקני ההתקפה שלה מחמיצים המון ליד שער היריב. הנתונים מראים שאחוז ניצול המצבים של היונייטד הינו 31%. כלומר, מתוך שלושה מצבים אליהם מגיעים שחקני ההתקפה, רק כדור אחד ייכנס לתוך שער היריב. עם נתונים כאלה קשה מאוד להיות בחבורת הצמרת. לשם השוואה, קבוצות שמנצלות מצבי הבקעה נמצאות בחלק העליון של הטבלה (למשל, ליברפול וטוטנהאם אשר מגרדות את ה-60%).

לקראת סגירת חלון ההעברות יונייטד צריכה להתחזק בשלוש עמדות עיקריות: בלם, חלוץ מחונן שיכבוש יותר שערים, וקשר אחורי אשר יחבר את מרכז השדה. חיזוק נכון בעמדות אלו ייתן אפשרות להתמודד על הכרטיס לליגת האלופות.

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח