הפועל חיפה – החזרה הביתה

גילוי נאות, אני אוהד של הירוקים מגיל 0. היות ובצוות הבלוגרים באתר הזווית ישנם מספר לא קטן של אוהדי מכבי חיפה, עורכי האתר הזכירו לי כי את קריירת המשחק שלי עשיתי אצל הכרישים מקריית חיים ולכן ביקשו שאנתח את הצד האדום של העיר. אז קודם נעשה קצת סדר:

הצטרפו: אנס דאבור, יוסי דורה, חנן ממן, עאהד עזאם, עלי חטיב, ברונו פיניירו, תומר סויסה, אלי אלבז (חזר מהשאלה), מיקי יאזו, ניב סרדל (חזר מהשאלה).

עזבו: חמדי סליחי, אור אוסטוינד, רועי שוקרני, עומר ורד, אבו ריא, סטיבן כהן, יובל שבתאי.

מה עדיין חסר לקבוצה:  שוער איכותי – לא מדובר על כרגע על חיזוק בעמדה הזאת אבל קובאר פשוט שוער לא מספיק יציב שסופג הרבה שערים מוזרים. נראה שגם העונה בגביע הטוטו הוא שומר על רמה יציבה של ספיגת שערים מוזרים. אם ניב אנטמן לא יספיק הם יצטרכו שוער שייתן בטחון. העמדה הזאת לא סיפקה בטחון בעונה שעברה וזה הקרין על כל משחק ההגנה.

מגן ימני – מדברים על אלעד גבאי, בשנה שעברה שיחקו ריקטס הקנדי ועומר ורד. לא בטוח שלירן סרדל מתאים להיות מגן ימני לקבוצה שרוצה להישאר בליגת העל.

קשר יצירתי התקפי – יש נתון מדהים מהשנה שעברה. הפועל חיפה הבקיעה 25 שערים בכל העונה (מקום אחרון בליגה). 90% מהשערים הובקעו ע"י לאלה, קוראץ וסליחי, ועוד 4 שערים על ידי הבלמים. הקישור לא תרם שערים! חנן ממן, עלי חטיב או אחד מהשחקנים הצעירים יצטרכו לתרום שערים. דובר על חזרה של קלונאס, הזר המוכשר והבעייתי מבחינת משמעת, רוב האוהדים דווקא בעד להחזיר את השחקן וטוענים שהוא יוכל לסייע לקבוצה.

לאיזה שחקן כדאי לשים לב: ניב אנטמן ותומר סוויסה מעניינים אותי. אני מעריך שהרבה יהיה תלוי באנטמן כי קובאר פשוט לא מספיק טוב. סוויסה הוא סקורר שצריך לקבל שקט והוא יבקיע. אחרי בא"ש ובית"ר אני חושב שהוא במקום שיש לו את השקט להבקיע. אבל השחקן שאותי הכי מעניין הוא עלי חטיב. אחד השחקנים היותר כשרוניים שראיתי בישראל. רגל שמאלית אדירה במסירות ובעיקר באיומים על השער ויכולת הבקעה, נתן עונה מצוינת בליגה הלאומית עם 10 שערים. בינתיים בגביע הטוטו עולה כמחליף, אבל אם ייכנס לכושר משחק יכול להוביל את הקבוצה.

הימור על מקום: הפועל חיפה ניצלה מירידת ליגה במחזור האחרון בזכות זה שאשדוד ופ"ת פשוט רצו יותר והראו נחישות מדהימה לרדת ליגה. לאדומים היה את יחס השערים הגרוע בליגה, כאשר הם מבקיעים רק 25 שערים ב-33 משחקים (מקום אחרון בליגה). הפועל תהיה חייבת לשנות את נתוני הכיבושים שלה, סה"כ לאלה נתן תפוקה טובה והפועל צריכה שאחד מהחלוצים תומר סויסה, אבו ניל או קוראץ יצליחו להבקיע יותר ולהיות משמעותיים. בנוסף, בסגל הקבוצה המון שחקני בית שחזרו הביתה (לדעתי הכי הרבה בליגה) ועל זה צריך לתת למועדון קרדיט. טל בנין, גם הוא אדום מלידה, ממשיך עונה שניה, מה שבעיני אמור להיות יתרון, למרות שיואב כץ תמיד נוהג לפטר את המאמן בעונתו השנייה…

להפועל חיפה יש סגל יחסית רחב הכולל הרבה אפשריות התקפיות והרבה מגנים וקשרים. רוב שחקני הסגל הם צעירים שצריכים לפרוץ ולממש את הפוטנציאל הטמון בהם. בשנה שעברה הפועל פתחה את העונה בצורה גרועה מה שגרר אותה לתחתית. השנה, על מנת לא להיגרר לתחתית, היא תהיה חייבת להילחם לא לאבד נקודות במחזורי הפתיחה. חיפה תתחיל את העונה מול עכו ותמשיך למכבי פ"ת ובית"ר ירושלים. עם פתיחה טובה ושוער שייתן ביטחון להגנה אפשר לדבר על מקומות 6-8. אם בעיית השוער לא תיפתר, מהר מאוד לא יהיו מים במקלחות בקריית חיים, בנין יפוטר במחזור 12, פיצות יגיעו ללא תוספות ואפילו ללא התבלין של הפיצה והפועל תילחם בתחתית.

הפועל חיפה 2015-2016
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של הפועל חיפה

 

Print Friendly, PDF & Email

תגובה אחת

  1. כל עוד כץ במועדון כלום לא שווה ואין באמת עתיד מחלקת הנוער הטובה בארץ כבר מתה והשיקום יהיה ארוך אם בכלל . ושהתקשורת התלאביבית תמשיך לבכות על גילי עוד שחקן ממוצא שיכול לצאת מקריית חיים . עם 600 מיליון בחמש שנים הפועל חיפה הייתה ברבע גמר האלופות וכבר היה יוצא פה מסי ישראלי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח