הערב:  מכבי ת"א מארחת את באסקוניה, כדי להשאיר את העונה האירופית שלה בחיים

מכבי ת"א תארח הערב את באסקוניה הספרדי (21:05, היכל מנורה מבטחים) כשהיא עם הגב אל הקיר, לאחר ההפסד המרגיז (או יותר מדוייק, עוד הפסד מרגיז) שלה שלשום לאולימפיאקוס פיראוס,  שדרדר את הצהובים למאזן 8:11 שלילי.  המשמעות ברורה: הפסד הערב כמעט סותם את הגולל על סיכוייה להעפיל לפלייאוף.  במכבי ת"א ייעדר סנדי כהן (שגם כך בדרך כלל לא נמצא בסגל הקבוצה ליורוליג).  בבאסקוניה, בניגוד למשחק בסיבוב הקודם, בו נעדר ממנה הרכז, לוקה וילדוסה, הסגל הפעם מלא.

 

 

הכר את היריבה:

 

אלופת ספרד(צריך לאמר שהיא אלופה בגלל שיטת הטורניר של סיום העונה שנערך בספרד עקב הקורונה ובו האליפות הוכרעה בפיינל פור ולא בסדרות),  מהעיר ויטוריה בחבל הבאסקים, מגיעה במאזן 10:9 שלילי, לאחר שהובסה ביום שלישי מול פנרבחצ'ה.  שחקניה הבולטים הם הרכז האיטלקי לוקה וילדוסה, הגארד האמריקני,  פיייריה הנרי, הפורוורדים הליטאים, רוקאס גידראיטיס ותאדאס סדקרסקיס,  הגארד הסלובני, זוראן דראגיץ' ובנוסף מציגים הבאסקים קו קדמי גבוה, חזק ומגוון: האמריקני אלק פיטרס, האיטלקי אכילה פולונארה, הסנגלי הענק(2.21),  יוסופווה פאל והניגרי טונייה ג'קירי.

 

המאמן הותיק דושקו איבאנוביץ' מאמן את הקבוצה ויש האומרים שרק מפריע לה להיות טובה יותר…

 

מתוך אתר היורוליג


שיעור היסטוריה:

היסטוריית המפגשים בין הקבוצות שקולה לחלוטין ועומדת על 16:16. בעונה שעברה היורוליג עצר לפני שמכבי הספיקה לארח את באסקוניה.  בסיבוב הקודם ניצחה מכבי נצחון חשוב במשחק קשה וצמוד,  63:67. טיילר דורסי הוביל אז את קלעי מכבי,  עם 15 נקודות.  אות'לו האנטר הוסיף 12 וכריס ג'ונס 10.

 

מכבי-באסקוניה
מכבי חוגגת את הנצחון על באסקוניה בסיבוב הקודם. מתוך אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

לשמור על קשת השלוש : כולם קולעים מבחוץ בבאסקוניה ,כולל רב שחקני הפנים (פיטרס ופולונארה עם מעל 40 אחוזים עונתיים).  הצהובים יהיו חייבים לשמור חזק על כל מי שנמצא בחוץ כדי שלא יזרוק בחופשיות.

לתקוף את הגארדים: כמו במשחק הקודם, הקו הקדמי של באסקוניה עבה, חזק וגבוה.  הגארדים לא שומרים גדולים וחובה לחדור עליהם, גם כדי להתיש אותם וגם כדי להוציא את הגבוהים של באסקוניה מאזור הצבע.

-ריבאונד. נתון מאוד קריטי במשחקי מכבי ת"א העונה.  במשחקים שהיא מפסידה בקטגוריה הזאת(כמו שהיה בשני משחקי הבית האחרונים שלה, נגד זניט ואולימפיאקוס ), היא גם מפסידה במשחק.

 

 

ולתחזית:

כשמכבי עם הגב אל הקיר העונה, היא כן מצליחה לנצח ואחרי ההפסד ליוונים היא בהחלט במצב כזה.  יהיה קשה, כרגיל ומכבי תנצח בהפרש של 5-7 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

 

מכבי-באסקוניה
תמונה מתוך אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח