הערב ביורוליג: מכבי תל אביב מסיימת את העונה האירופית בסנט פטרסבורג

עונת יורוליג לא פשוטה ובהחלט מאכזבת תסתיים הערב בסנט פטרסבורג( 20:00, יובילייני ספורטס פאלאס)   ברוסיה, כאשר מכבי תל אביב תתארח אצל זניט. בעוד לצהובים, שמזמן איבדו סיכוי להעפיל לפלייאוף וצועדים במאזן 19:14 שלילי, המשחק לא חשוב, לרוסים הוא קריטי והם חייבים לנצח על מנת להעפיל לפלייאוף ועל מנת שעונת יורוליג מאוד מוצלחת שלהם רב הזמן לבעיטה אדירה בדלי.

במכבי ייעדרו אות'לו האנטר, יובל זוסמן ועמרי כספי הפצועים וכן אנג'לו קלויארו, שאשתו ילדה בן ביום שלישי האחרון ונשאר עם משפחתו בארץ . בזניט מכבי תפגוש את האקס, טאריק בלאק, ששיחק בקבוצה בשתי העונות הקודמות.

מכבי-זניט
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

הכר את היריבה:

הקבוצה של צ'אבי פאסקוול שיחקה רב העונה כדורסל פשוט נהדר, אך לקראת הסוף החלה לאבד גובה, כשהפסידה בשמונה מתוך 12 המשחקים האחרונים שלה וכעת היא במקום ה בלבד, עם מאזן של  14:18 חיובי. לזניט חסר משחק מהמחזור השישי, מול פנאתינייקוס, אותו היא תשלים ב 12.4. עונה נהדרת שלה עלולה, כאמור, לרדת לטמיון.

בנוסף לבלאק, שהזכרנו, השחקנים הבולטים בזניט הם הרכז הסלובני, קווין פאנגוס, הגארדים האמריקאיים קיי. סי.  ריברס,  בילי בארון ואוסטין הולינס,  הפורוורדים האמריקאיים,  וויל תומאס ואלכס פוייטרס,  הפורוורד הפולני מתיוש פוניטקה והסנטר הליטאי, ארתוראס גודאיטיס.  המקומיים הבולטים הם הפורוורד אנדריי ז'ובקוב , הגארד דניס זכארוב והגארד הותיק, ויטאלי פרידזון, שלא מרבה לשחק ביורוליג.

פוייטרס
אחד השחקנים הבולטים בזניט, פוייטרס.
קרדיט תמונה: אתר היורוליג

 

שיעור היסטוריה:

היסטוריה קצרה של 1:1, בה כל קבוצה ניצחה במגרש של היריבה. בעונה שעברה ניצחה מכבי בסנט פטרסבורג 71:82 ואילו העונה בסיבוב הראשון, זניט יצאה כשידה על העליונה וניצחה 72:78.

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– לבוא בשביל לשחק. פשוט נכון? לצהובים אין על מה לשחק ולזניט המשחק חיוני. אז בשביל לנצח, הצהובים צריכים קודם כל לרצות לנצח.

– להיות אגרסיביים עם הגארדים של זניט. כמו במפתח הכי חשוב למשחק הקודם, הצהובים צריכים להרביץ למובילי הכדור של זניט, שלא מרגישים נח בסיטואציה הזאת. כשהיריבה שלה באה לפוצץ, זניט בדרך כלל הפסידה.

– להכתיב קצב ולרוץ. זניט אוהבת משחק עומד ומסודר. הצהובים טובים בהרבה העונה במשחק ריצה. הקצב יקבע את זהות המנצחת.

ווילבקין
קרדיט תמונה : אתר היורוליג

 

ולתחזית:

חשבון פשוט. זניט חייבת לנצח, מכבי ממש לא ובהרכב חסר מאוד. ניצחון קל לרוסים ב 10-12 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל.

כריס ג'ונס
קרדיט לתמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח