הערב ביורוליג: מכבי ת"א במשחק הזדמנות אחרונה להציל את העונה במינכן

מכבי ת"א תשחק הערב ב אאודי דום במינכן (21:30) מול באיירן מינכן, הפתעת העונה ביורוליג בלי כל ספק.

הגרמנים צועדים במאזן 10:15 חיובי ונראים נהדר כפי שאף אחד לא ציפה.  הצהובים, במאזן 13:10 שלילי, חייבים לנצח ובעקבות תוצאת המשחק בין הקבוצות בסיבוב הראשון (82:85 לבאיירן) גם בהפרש 4 ומעלה, כדי להשאיר את הסיכוי התיאורטי הקלוש להעפיל לפלייאוף.
לאור מה שקורה השנה ביורוליג אפשר לאמר שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה הקצרה של המפגשים בין הקבוצות, שבאיירן מגיעה כפייבוריטית מול מכבי.

הלוחם-בספאם לוגו

במכבי ייעדר יובל זוסמן, שנפצע ביום שבת נגד נהריה.  בנוסף סקוטי ווילבקין (פציעה באגודל),  אות'לו האנטר(חולה)  ועמרי כספי(מחלים מוירוס בטן)  בספק.  השלושה התאמנו באימון המסכם.

מילאנו מכבי
תמונה: ארמאני מילאנו

 

הכר את היריבה:

הקבוצה מבוואריה היא כאמור הפתעת העונה ביורוליג.  צריך לאמר שבחודש האחרון היא קצת פחות טובה מבחינת יכולת, אך עדיין מנצחת ברב משחקיה.

המאמן האיטלקי, אנדראה טרינקיירי, העניק לה סגנון משחק שקול ואחראי.  האדומים ממינכן נכנסים הרבה לצבע, מניעים כדור בהתקפות ארוכות, עם הרבה תרגילים ויוצרים זריקות טובות.  הקבוצה היא הכח העולה בכדורסל הגרמני מאז אמצע העשור הקודם.  מככבים בה העונה הפורוורד הסרבי, ולדימיר לוצ'יץ',  הרכז הבוסני, ניהאד ג'דוביץ',  הרכז האמריקאי הנהדר, ווייד בולדווין, הפורוורד הגרמני,הותיק, פול ציפסר, הגארד ג'יימס ווילר-באב, שומר נפלא שודאי יקבל את המשימה לעצור את ווילבקין, הסנטר הגרמני, לאון ראדושביץ' והסנטר האמריקאי, ששיחק בעונה שעברה במכבי ת"א, ג'יילן ריינולדס.  על האחרון ראוי להתעכב, מכיוון שאצל הצהובים לא הרשים במיוחד ואילו אצל טרינקיירי הוא פשוט פורח ומעמיד ממוצעים של 14 נקודות וכששה ריבאונדים.  ללא ספק אחד ממצטייני העונה ביורוליג.

בנוסף, מאז המפגש הקודם בין הקבוצות הצטרפו לבווארים שני שחקנים המוכרים למכבי היטב: שחקן הפנים הותיק, ג'יימס גיסט והגארד די ג'יי סילי, ששיחק בצהוב בעונת 2016/17.

תמונה: אתר היורוליג

 

שיעור היסטוריה:

  ההיסטוריה בין הקבוצות כמובן קצרה, בגלל שבאיירן קבוצה צעירה וחדשה יחסית ביורוליג (הופיעה לראשונה ב 2013/14). המאזן הוא 2:5 לצהובים, א-ב-ל באיירן היא זו שניצחה בשני המפגשים האחרונים.

בסיבוב הקודם ניצחו הבווארים בת"א 82:85(אז זו עוד היתה נחשבת כהפתעה) בהצגה ענקית של לוצ'יץ',  שקלע 26 נקודות ובעונה שעברה, במפגש הקודם בין הקבוצות בגרמניה, ניצחו הגרמנים במינכן 68:80, במה שהיה לדעת כותב שורות אלה משחקה הגרוע ביותר של מכבי בעונה שעברה ביורוליג .

באיירן מכבי
לוצ'יץ' נותן הצגה במשחק בסיבוב הראשון. מתוך אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

-חוזרים לרוץ: בשני משחקי החוץ האחרונים, מול פנרבחצ'ה ומילאנו, האינטרס הצהוב היה להאט את המשחק.  הפעם המצב הפוך.  באיירן קבוצה שמשחקת לאט ומבוקר, עם משחק מאוד אגרסיבי והרבה עבירות.  הצהובים חייבים לרוץ כי בקצב איטי הגרמנים ישלטו.

-שלוש או להתראות: באיירן קבוצה שנועלת את הצבע ומפוצצת.  לכן הצהובים יזרקו הרבה מבחוץ.  יקלעו ב- 40 אחוז ומעלה- ויש סיכוי לנצח . יחטיאו- אין סיכוי.

– חיפוי וירידה בהגנה : המפתח השלישי הוא הגנתי.  באיירן מינכן זורקת הכי מעט ביורוליג לשלוש.  היא כן מוצאת מצויין את שחקני הפנים שלה במקרה שהתרגילים שלה יכפו חילופים אוטומטיים.  לכן על הצהובים להמנע מכך.  להיות אגרסיביים ולפרק את החסימה-כן.  להחליף-כמה שפחות.

ולתחזית:

אז כאמור, בפעם הראשונה בהיסטוריית המפגשים בין הקבוצות מגיעה באיירן כפייבוריטית מול מכבי.  הצהובים, מנגד חייבים נצחון ועדיף בהפרש של 4 נקודות ומעלה (בגלל התוצאה במפגש הקודם)  כדי להשאיר סיכוי קטן להגיע לפלייאוף.  מכבי השנה, במשחקים עם הגב לקיר, כאלה שאין מהם דרך חזרה, מנצחת.  ההימור שלי שזה יקרה גם הפעם. בהנחה שווילבקין והאנטר כשירים,כמובן, נצחון צהוב ב 5-7 נקודות, אבל אולי זה האוהד שבי מדבר ואולי בגלל שלא כל יום פורים, אבל היום דווקא כן…

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א 

 

באיירן מכבי
תמונה: האתר הרשמי של מכבי ת"א
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח