הערב ביורוליג: הסיכוי אבד סופית ואפילו לא נראה את פאו גאסול בתל אביב

מכבי ת"א תארח הערב (21:00, היכל מנורה מבטחים ביד אליהו), את מוליכת היורוליג, ברצלונה הספרדית, במסגרת המחזור ה-32 ביורוליג. לאחר שבאסקוניה ניצחה את מילאנו ביום שישי האחרון, אבד סופית גם הסיכוי התיאורטי הקלוש של מכבי להעפיל לפלייאוף, אבל הצהובים ומאמנם, יאניס ספרופולוס, כבר הצהירו שיילחמו בכל משחק, גם כדי לשפר את המאזן המאוד לא מחמיא (17:12 שלילי) וגם בשביל לגרום נחת ל 3,000 אוהדים, כמות צופים שההיכל לא ראה כבר 13 חודשים. מכבי מגיעה לאחר נצחון בקובנה על ז'לגיריס במחזור האחרון.

 לראשונה העונה, מכבי תכניס כ 150 אוהדים, ברובם בני נוער, אשר אינם מחוסנים, שיעברו בדיקת קורונה מהירה בשערי ההיכל. האוהדים רכשו את הבדיקות מראש וקיבלו זימון בהודעת סמס לנייד. הם יעברו בדיקת קורונה מהירה בקופות ההיכל מול שער 1. לאחר כ-15 דקות, מי שיימצאו "שלילי" יקבלו הודעה לנייד כי הוא/היא "ירוקים" ורשאים להיכנס למשחק. מי שיימצא, חלילה, "חיובי" יישלח לבצע בדיקת PCR (רגילה) ויקבל הודעת סמס כי עליו להיכנס לבידוד.

ברצלונה - מכבי
קרדיט תמונה F.C. Barcelona

 

הקטאלונים כאמור מסתכלים על כל היורוליג מלמעלה (מאזן 8:23 חיובי) וגם צירפו לאחרונה את אגדת הכדורסל, פאו גאסול, שגדל במועדון, אך הוא לא הגיע עם הקבוצה לתל אביב ולא ישחק הערב.

במכבי ייעדרו יובל זוסמן ואות'לו האנטר הפצועים. אצל ברצלונה קורי היגינס, הסובל מפציעה ברגל, ולא שיחק בשבוע שעבר נגד מילאנו בספק.

הכר את היריבה:

מדובר כמובן בשלוחה של מועדון הכדורגל הענק שמחזיק ומממן גם את קבוצת הכדורסל, כמו את יתר קבוצות הספורט בעיר. האולם הביתי של ברצלונה, הפלאו בלאוגרנה, נמצא במתחם של האח הגדול מהכדורגל, הקמפ נואו ובאולם זה משחקות קבוצות הכדורסל, הכדורעף, הכדוריד וגם ההוקי גלגיליות (כן,כן…) של המועדון.

הקבוצה זכתה ב 18 אליפויות ספרד (שנייה רק לריאל מדריד) וב 24 גביעי מלך. בנוסף לברצלונה 2 זכיות ביורוליג (2003,2010) ועוד חמישה הפסדים בגמר, 2 זכיות בגביע ספורטה ו 2 זכיות בגביע קוראץ'.

הקבוצה הנוכחית מלאה, כמובן בכוכבים כשאת גאסול כבר הזכרנו, אך הוא כאן רק על תקן שם ענק מהעבר. הכוכבים הבולטים בקו הקדמי הם ניקולה מירוטיץ', כמובן, ברנדון דייויס,  פייר אוריולה והלטבי רולאנדס סמיתס.

הקו האחורי של הכחולים-סגולים כשרוני לא פחות וכולל את קורי היגינס, ניק קלאתס, אדם האנגה, לאו וסטרמן, אלכס אברינס וקייל קוריץ'

ברצלונה מגיעה בכושר מצויין, עם חמישה ניצחונות רצופים ביורוליג.

פאו גאסול
חזר הביתה. פאו גאסול. מתוך האתר הרשמי של ברצלונה

 

שיעור היסטוריה:

כשניים מהמועדונים הותיקים ביורוליג, ההיסטוריה מלאה במפגשים מרתקים בין הקבוצות. זכור במיוחד חצי גמר הפיינל פור של 1991, שגלש לתוך יום הזכרון ועורר אז מחלוקת רבה האם היו צריכים לשחק או לא. מכבי הובסה אז 101:67. בעונה שעברה בתל אביב ניצחה מכבי 85:92, עם 19 נקודות של דורסי ועוד 18 של ווילבקין ובסיבוב הקודם ניצחה מכבי נצחון גדול בברצלונה, 67:68 במשחק מותח. ברצלונה, אגב, ניצחה לאחרונה בתל אביב בנובמבר 2016.

מכבי ברצלונה
מכבי מנצחת את ברצלונה בעונה שעברה. מתוך אתר היורוליג

 

מפתחות לנצחון של מכבי ת"א:

– לסגור לריבאונד: ברצלונה היא קבוצת ריבאונד התקפה מצויינת ורק בשבוע שעבר שברה שיא עונתי של 19 ריבאונדים בהתקפה נגד אלבה ברלין. אם מכבי רוצה לנצח, היא חייבת לשמור על ריבאונד ההגנה שלה.

-הפעם לקלוע: בנצחון בברצלונה מכבי קלעה רק 3/15 לשלוש ועדיין ניצחה. איך? כי בהיעדרו של ברנדון דייוויס, הצהובים קיבלו יתרון בצבע והלכו חזק פנימה, להאנטר, לז'יז'יץ' וגם לבנדר, באחד ממשחקיו הטובים יותר העונה. הפעם דייוויס נמצא ומכבי לא תחגוג ככה בצבע, מה שאומר שכשיהיו זריקות מבחוץ, היא תהיה חייבת לקלוע כדי לנצח.

-הפעם לא לרוץ: בניגוד למגמה במשחקים האחרונים, בה במשחק העומד הצהובים לא הצליחו וכשרצו-יצרו מומנטום, הפעם ובדומה לנצחון בברצלונה, מכבי חייבת ליצור מצב שכ-75 נקודות יספיקו לנצחון. הגנה חזקה ומשחק איטי הם המפתחות. את ברצלונה הצהובים לא יכולים לנצח בריצה.

מכבי חוגגת
תמונה: אתר היורוליג

 

ולתחזית:

ברצלונה משחקת על דירוג, מכבי רק על הכבוד. ברצלונה כמובן טובה יותר ומכבי כבר ניצחה השנה את השור הקטאלוני. לא רואה את זה קורה שוב. נצחון לברצלונה ב 6-8 נקודות.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל.

עוז בלייזר, סקוטי ווילבקין
קרדיט תמונה F.C. Barcelona
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח