הסיפורים והשמועות מאחורי הקרב המרכזי ב-WWE

עולם ה-WWE תמיד משך לא מעט כותרות, אבל נדמה כי לאחרונה מתרחשים שם ארועים יוצאי דופן אפילו בסטנדרטים אליהם הורגלנו. לקראת האירוע השני בחשיבותו בשנה, ה-Summerslam, אנסה לפרוס מעט על הנעשה והנבנה ב-WWE ונבדוק את מצב הקרבות על התארים השונים בדיוויזיות השונות. בטור הזה נבחן את המצב של התואר המרכזי של הארגון – האליפות האוניברסלית.
לפני שנכנס לעומק העניין חשוב לציין, אני אכתוב ואשתמש בחופשיות במושגים מעולם ההתאבקות, לכן אל תרגישו שלא בנוח. אם תהיה התעניינות ורצון לכתבה המפרטת יותר על עולם ההתאבקות, מבנה הארגון והתכניות, והמתאבקים השונים – מוזמנים להגיב ואדאג לכך; עד אז – קריאה מהנה.

"סאמרסלאם" 2018
יהיה שמח – "סאמרסלאם" 2018. Credit to "SummerSlam 2018" Wikipedia page.

ובכן, התואר האוניברסלי. סיפור מסובך להחריד מתרחש, הפרטים מאחורי הקלעים שהובילו למצב הזה לא ברורים כלל, ועוד פחות ברור מה הכיוון בעתיד. למרות שאת זה ניתן להעריך בזהירות. הסיפור של ברוק לסנר ותואר האליפות האוניברסלית היה אמור להסתיים לפני כמה חודשים בבמה הגדולה מכולן – ראסלמאניה. כלל הדיווחים הסכימו שרומאן ריינס היה אמור לנצח בקרב בין השניים ושלסנר היה מעוניין יותר בהפסקה מהתאבקות לטובת מעבר לאוקטגון, לקרב מדווח מול המנצח בין דניאל קרומייר לסטיפה מיוצ'יץ'.

ברוק לסנר
גורם ללא מעט כאב ראש – לסנר. Credit to "www.wwe.com" – Official "WWE" Website

למעשה, הדיווחים על התוצאה המתוכננת הזו החלו לפני למעלה משנה, כשעוד לפני ראסלמאניה 2017 דיווח דייב מלצר כי הקרב המרכזי המתוכנן לראסלמאניה 34 יהיה ריינס מול לסנר, והפעם ריינס אמור לנצח (משאלת לבו של וינס מקמהאן, נשיא ה-WWE) – ואיך אומרים? "יאללה, בלאגן"; במילים אחרות, התוכנית "להכתיר" את ריינס כאלוף ולתת לו את כל הקרדיט עבור ניצחון על לסנר – כל זה תוכנן ונבנה במשך כמעט שנה, עם ניצחונות בלתי פוסקים של לסנר על כל מתמודד שעלה מולו, ואף שמירה על הפינשרים של לסנר (ה-F5) ושל ריינס (ה-Spear) ככאלה שעבורם צריך רק אחד כדי לסיים קרב, בעוד שפינשרים של מתאבקים אחרים לא נשמרו באותה ההתלהבות.



יותר משנה של תכנון ובנייה – ואז, ביום של הראסלמאניה, משהו השתנה. תוצאת הקרב שונתה ממש ברגע האחרון – הוחלט שלסנר ינצח בקרב בצורה אמפתית, צצו דיווחים על עסקה חדשה ומוזרה שנחתמה בין לסנר לבין ה-WWE, ועד היום איש לא יודע את פרטיה. לסנר, מצדו, לא הראה שום סימנים של ירידה ברצון לחזור לקרב ב-UFC, הצטלם עם דנה וואייט, ובכלל שמו הוזכר ללא הרף בארגון ה-MMA. לבסוף הוא גם הופיע באירוע ה-UFC האחרון אחרי שקרומייר ניצח את מיוצ'יץ', ובעצם קרא עליו תיגר לקרב. כל זה מתרחש בזמן שלסנר עדיין מחזיק בתואר המרכזי של ה-WWE, ולא מופיע אפילו פעם אחת בארגון מאז אירוע הענק בערב הסעודית ב-27 באפריל. הדיווחים הרווחים גורסים כי וינס מקמהאן החליט ליצור סיפור על אלוף שמסרב להגן על התואר שלו, מצפצף על הארגון והאוהדים, ומעוניין בכלל להילחם במקום אחר (UFC) – רק כי הוא לא מוצא עניין באף יריב ב-WWE. חובה לציין שהסיפור הזה תפס כותרות בדיוק כמו שוינס רצה, כי האוהדים רותחים מזעם על לסנר ועל המצב המתדרדר של החגורה המרכזית של הארגון.

ופה אנחנו נכנסים ל"סאמרסלאם". לסנר אכן מתוכנן להגן על התואר שלו, מול כרגע מול רומאן ריינס. הרבה אוהדים היו מאוד לא מרוצים השבוע, לאחר שריינס ניצח את לשלי. במשך שנים האוהדים שונאים כל הקשור בריינס ובדמותו. כבר הייתה תמימות דעים בקרב האוהדים – הם אמנם לא רצו את ריינס כאלוף בראסלמאניה, אבל השלימו עם העובדה הזו, מתוך מחשבת "בואו נסיים את כל הסיפור הזה, ונראה מתי אפשר להוריד ממנו את החגורה".

ברוק לסנר, רומאן ריינס
הופך למחזה שכיח – לסנר נגד ריינס. Credit to "www.wwe.com" – Official "WWE" Website

אבל דווקא הניצחון של לסנר על ריינס באפריל הציב את האחרון באור מגוחך, כשבפעם המי-יודע-כמה הוא לא הצליח לעשות את העבודה המוטלת עליו, ועוד אחרי הכנה של כשנה (ובעצם, יותר משלוש שנים, אם נחזור לקרב המקורי בין ריינס ללסנר, שגם בו וינס "קיבל רגליים קרות" ברגע האחרון ושלח את סת' רולינס להציל את תגובת הקהל בסיום ראסלמאניה 31).
בכל מקרה, זהו המצב כרגע בסצנת האליפות האוניברסלית. לסנר הוא האלוף, כך או כך הוא צפוי לאבד את החגורה ב"סאמרסלאם", או בסמוך אליו, ולעשות הפסקה זמנית מהאבקות כדי להילחם בדניאל קרומייר ב-UFC (קרב ענק שיכניס ללסנר סכום כסף עצום ללא קשר לזהות המנצח. לי אישית קשה מאוד לראות את לסנר בגילו מצליח להפתיע עם ניצחון על קרומייר).

אלמנט אחרון שצריך לציין בהקשר לסיפור של האליפות האוניברסלית הוא ברון סטרומן המחזיק במזוודת ה-"MiTB", מה שאומר שהוא יכול לקבל קרב אליפות בכל רגע שירצה (לפי הסיפור כמובן). ההעדפה של וינס מקמהאן היא, ללא צל של ספק, ניצחון של ריינס, שלא ילווה במקהלת בוז צורם. המכשול העיקרי הוא העובדה שה"סאמרסלאם" מתקיים השנה (בפעם האחרונה, לפי ההסכם) במרכז בארקלי בניו יורק (וכך גם ה-"RAW" שאחריו), והקהל של ניו יורק ידוע כ-Smart Crowd – וקשה לי מאוד לראות אותם תומכים בריינס בכל צורה. לפי ההגדרה, זהו הקהל שכתוב לו על המצח שהוא יעיף את ריינס מהבניין בסיום האירוע. בבוז צורם, כמובן.

רומאן ריינס
האם הפעם יטעם את ההצלחה? ריינס. Credit to "www.wwe.com" – Official "WWE" Website

בפעמיים הקודמות שמקמהאן התקרב לרגע האמת של "Pull the Lever" על ניצחון של ריינס מול לסנר, הייתה התנגדות עזה מצד האוהדים, ובפעמיים האלו וינס מקמהאן "קיבל רגליים קרות" ברגע האחרון. בפעם הראשונה, כאמור, הוא שלח למערכה את סת' רולינס, ובפעם השנייה, לפני כמה חודשים – הוא פשוט שינה את הסיום של הקרב ולסנר ניצח באופן "נקי". אם לקחת בחשבון גם את העובדה שברוק לסנר מתוכנן להופיע לא רק באירוע ה"סאמרסלאם" אלא גם בערב שאחרי, ב-"RAW" (בצורה דיי מפתיעה, יש לציין), מתקבלת תמונה תמוהה מעט. מה שכח האלוף היוצא, שעוזב את הארגון לכמה חודשים טובים לפחות, בשביל להילחם באוקטגון, בתוכנית "RAW" – אם הוא כבר הפסיד את האליפות?



אם גם הפעם מקמהאן "יקבל רגליים קרות", לסנר יצא מה"סאמרסלאם" בתור האלוף ויילך להילחם באוקטגון בתור אלוף ה-WWE המכהן? קשה להאמין, שכן תהיה זו מכה אנושה לדמות של רומאן ריינס, ממנה קשה להאמין שהוא אי-פעם יצליח להתאושש. למעשה זה יאמר שוינס מקמהאן זורק לפח חמש שנים של בניית היורש שלו בתור ראש הפירמידה בזירה של הארגון. מצד שני, במידה ו-וינס ירצה לשמור על כלל המשתתפים בסיפור הנ"ל, כולל על קהל מרוצה יחסית, ניתן להעריך כי ריינס ייקבל את הניצחון ה"נקי" ב"סאמרסלאם", וכי תתבצע החלפה מהירה של התואר בלילה שלמחרת, עם עימות בין לסנר לריינס – ושימוש של סטרומן בחוזה שלו כדי לגנוב את החגורה מתחת לאף של שניהם.

בכל מקרה, מה דעתכם על הנעשה עם חגורת האליפות האוניברסלית, ומה אתם מאמינים שיקרה?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח