המדריך המלא לניצחון מוחץ בליגת הפנטזי פרמייר ליג

// כתב אורח – משה דוידוביץ'

פנטזי זה ממכר (פנטזי פרמייר ליג כן? לא מדבר על ערב תחפושות בדאנג'ן..).

פנטזי זה לפעמים יותר טוב ומעניין מהספורט עצמו – הרי איזו סיבה הגיונית יש לבנאדם שפוי לראות ווטפורד נגד ברייטון ביום חורפי גשום אלמלא השאלה אם גרוס מברייטון יבשל או לא. מצד שני – הבנה בכדורגל זה לא מספיק בשביל להיות טוב בפנטזי. משחק הפנטזי מורכב מאסטרטגיה, טקטיקה, תורת המשחקים, סטטיסטיקות מתקדמות, עליות מחירים, צ'יפים שהם כמו ג'וקרים שחשוב להשתמש בהם בזמן הנכון ועוד ועוד.

על מנג'ר, טקטיקה ומה שביניהם -4

משחק הפנטזי עצמו הוא פשוט לכאורה ואפשר לשחק בו די בקלות, אבל הוא מורכב למדי למי שמעוניין להגיע רחוק ולא רק בשביל הכיף. הרי כל העניין זה לנצח את החברה בליגה של החברים מהעבודה/החברים מהפייסבוק/החברים ממשחקי התפקידים (לפרטים קפצו רגע לשורה הראשונה).

לכבוד פתיחת העונה המתקרבת, הנה עשרת הדיברות לפנטזיסט המכור, שיעזרו לכם לנצח, להשפיל ולרמוס את החבר'ה בליגות בהן אתם משחקים. סתם – אני רק מייעץ לא קוסם – בואו נסכם על יעזרו לכם לפחות לא להיות גרועים ומביכים כמו שהייתם בעונה שעברה 🙂

 

1 – ניהול תקציב

כן, אני יודע שזה ממש מפתה ללכת ולשים ישר את אגוארו, סאלאח, האזר, הארי קיין ויאללה בלגן. מהר מאוד תגלו שכל מה שנשאר לכם כסף בשבילו בהגנה זה המגן המחליף של קארדיף שאף פעם לא משחק ועדיין מצליח לקבל צהובים. תנסו לאזן, 1-2 טובים ויקרים בהגנה, כנ"ל בקישור, חלוץ אחד תותח ושניים פחות. השחקנים הראשונים שצריכים להיות לכם בקבוצה כשאתם בונים אותה זה לא השמות הגדולים, אלא דווקא איזה מגן זול שבטוח בהרכב בקבוצת הגנה טובה או איזה קשר שהייתה לו עונה לא טובה ולכן מתומחר נמוך למשל (כן מחיטריאן – אני מדבר אליך). אחר כך תגלו שיש לכם יותר כסף לתותחים הכבדים והקבוצה נראית יותר הגיונית.

ממוחזר אבל נכון!

2 – בשביל לעשות נקודות צריך לשחק

נשמע קל לא? לא תאמינו כמה אנשים משקיעים בויליאן או שחקנים אחרים שאולי טובים, אבל לא בטוחים בהרכב ופעם בשבועיים שלושה נאלצים לשחק את הקשר ב-4.5 מיליון ששמו על הספסל וקיוו לא להשתמש בו לעולם. שחקן בינוני שמשחק קבוע עדיף על שחקן טוב שעולה מהספסל. רוצים להמר? יש לכם יצר הרפתקנות? סבבה. קחו את הילדים לימית 2000 בשבת ותצעקו "אבאלה נראה לך שאתה עוקף בתור??". אבל אל תקנו שחקנים שאינם שחקני הרכב.

3 – תתייחסו לחילופים ביראת קודש

לא רק שיותר מחילוף אחד עולה 4 נקודות מינוס, אלא שהעצה הכי טובה שקיבלתי זה להתייחס גם לחילוף האחד שיש לכם בחינם כאילו הוא עולה 4 נקודות. נורא מפתה להחליף שחקן עם משחק קשה בשחקן שיש לו משחק מול קארדיף בבית – אבל מה אחר כך? מה עם טווח ארוך? ואולי בכלל יש לכם שחקן פצוע או שחקן שאיבד את מקומו בהרכב וצריך לטפל בו קודם? קודם כל תטפלו בחוליה החלשה, אחר כך נראה. ולמען השם – החלפת מגן כמעט אף פעם לא שווה מינוס ארבע – תבדקו אותי.

4 – סבלנות

באמאשכ'ם סבלנות! אף שחקן לא יכול להבקיע כל משחק (חוץ מסלאח…). הבאתם שחקן, הסתכלתם על הסטטיסטיקה שלו, ראיתם אותו בלייב, החלטתם להביא אותו – והנה הוא לא עשה נקודות. האם זה הזמן להחליף אותו? האם כל הסיבות שהבאתם אותו פתאום נעלמו? תנו לו קצת זמן. בסוף זה יגיע. ואם לא, אז תעיפו אותו לכל הרוחות. אבל תנו לו צ'אנס. החלטות נמהרות יובילו אתכם לאיבוד נקודות וחרטות ויכניסו אתכם למה שקוראים בפוקר "טילט" – מערבולת רגשית שתוביל לעוד החלטות לא נכונות.

5 – ווילד קארד

זה אולי הכלי הכי חזק שיש במשחק – ויש לכם שניים כאלו – אחד בחצי הראשון ואחד בחצי השני. שניהם דורשים אסטרטגיה שונה לחלוטין. את הראשון אל תפחדו לשחק מוקדם יחסית – כמה שלא תשקיעו בבניית קבוצה לפני המחזור הראשון, לא תוכלו לבנות קבוצה מושלמת. יש מאמנים חדשים, שחקנים חדשים, פציעות, שינויי תפקוד… אם פתאום אתם מגלים שטעיתם לגבי לא מעט שחקנים, אל תנסו לגרור את הטעויות לאורך חודשים – אין בושה לשחק ווילד קארד כבר במחזור 7 או 6 או אפילו לפני. אחרי מספר מחזורים יהיה לכם הרבה יותר מידע מאשר לפני תחילת העונה ותוכלו לבנות קבוצה טובה בהרבה. את הווילד קארד השני לעומת זאת – לא לבזבז – לנצל אותו בתזמון נכון לפני מחזורים כפולים, שם הוא יהיה הרבה יותר אפקטיבי.

6  – כסף זה כח

שמתם לב וודאי ששחקנים במהלך העונה מרוויחים ומפסידים ערך לפי כמות הקניות והמכירות שלהם. תנסו בחצי הראשון של העונה לבנות ערך לקבוצה שלכם – תחליפו שחקנים שנופלים בשחקנים שעולים וכו – ויש אתרים שעוקבים וחוזים עליות וירידות של מחירים, תעקבו אחריהם. אם בניתם ערך נכון, תגלו שבחצי השני של העונה אתם עם תקציב של 106 מיליון פתאום, ויש לכם הרבה יותר אפשרויות מהחברים שלכם שיש להם רק ערך של 101 או משהו.

7 – בניגוד לדאנג'ן, בפנטזי, להיות שמרן יחסית זו טקטיקה טובה

אין יותר כיף מלקנות שחקן שכמעט לאף אחד אין ובום! הוא דוחף שני גולים. אבל אם יש לכם בקבוצה יותר מ3-4 שחקנים כאלו שלאף אחד אין (נגיד פחות מחמישה אחוזי בעלות) – אז תדעו שאתם כנראה חיים בלה לה לנד. תמשיכו לרדוף אחרי החלום עם 2-3 שחקנים, אבל תהיו סולידים מסביבם. ולמען השם – אל תהמרו על בחירת הקפטן יותר מידי! (לידיעת הקורא ר. שרמן, לשים מגן כקפטן זו לא אסטרטגיה טובה. חוזר – לא אסטרטגיה טובה).

מי משחקני העולות החדשות הולך להיות ההפתעה שלכם העונה? Credit to "Fantasy Premier League" Facebook page

8 – סטטיסטיקות הן חבר לא אוייב

אם תסתכלו רק על "שמות" או על גולים ואסיסטים, אתם לנצח תמשיכו לרדוף אחרי נקודות שכבר קרו, במקום לנסות לצפות איפה יבואו הנקודות בעתיד – תחפשו סטטיסטיקות של בעיטות למסגרת, מצבים קורצים, נגיעות בכדור ברחבה ועוד בשביל להבין לאיזה שחקנים יש סיכוי טוב יותר לתת לכם תפוקה בעתיד – מזל סופו להתאזן, ואם איזה קשר אחורי דפק גול משלושים מטר אל תרוצו לקנות אותו, שימו לב שזו הייתה הבעיטה היחידה שלו למסגרת החודש. כמו שאמר פעם שחקן ההוקי קרח האגדי ווין גרצקי ששאלו אותו מה הסוד שלו : "אני לא הולך לאיפה שהכדור נמצא עכשיו, אני הולך לאיפה שהוא יהיה" [כן, אני יודע שבהוקי קרח אין "כדור" – אבל לך תתרגם puck לעברית…]



9 הצ'יפים זה לא משחק

זה לא לשימוש מתי שבא לכם. צריך לתכנן אותם היטב ולהשתמש בהם בחצי השני של העונה – לרוב במחזורים כפולים (bench boost, triple captain) או במחזור מאוד חסר (free hit). אחלה שהארי קיין משחק בבית מול האדרספילד. מאוד מפתה להשתמש בטריפל קפטן. אבל הרבה יותר חכם להשתמש בו כשלאותו הארי קיין יש שני משחקים במחזור אחד. האמת – פי שתיים יותר חכם.

10 – תראו משחקים

סטטיסטיקות, אסטרטגיות ופורומים יעזרו לכם מאוד – אבל אין תחליף ללראות משחק ולהבין שהחלוץ שקניתם נמצא הרבה יותר מידי במרכז המגרש לחלץ כדורים, או לחלופין המגן השמאלי המסויים מפקיר את ההגנה וטס לרחבה בשביל לכבוש – שזה אולי עושה כאב ראש למאמן – אבל לפנטזי זה נהדר (כן אלונסו, אני מדבר אליך).



זהו זה. זה הכל בינתיים. הכי חשוב זה שתהנו ותזכרו שיש גם הרבה מזל במשחק הזה. יש כמובן הרבה יותר ניואנסים ומורכבות שעוד תגיעו אליה בהמשך – אבל מבטיח לכם שאם תקפידו על עשרת הדיברות, כבר תהיו טובים יותר מתשעים אחוז מהחברים שלכם בליגה המקומית ותזכו לצחוק עליהם שבוע אחרי שבוע ועונה אחרי עונה. והרי זו כל המטרה, לא?

בהצלחה! (ואיך למען השם יש שלושה איזכורים של הדאנג'ן בפוסט קצר על פנטזי פרמיירליג? המממ… שווה בדיקה).

הדאנג'ן היחיד אליו אני מתכוון..                                                                                                     Credit: Dungeons & Dragons

הכותב הינו שחקן טופ-10 בישראל על בסיס קבוע.

טור זה הינו יריית הפתיחה שלנו לעוד עונה מטורפת של פנטזי פרמייר ליג. אם במקרה אתם עדיין לא שם, מוזמנים להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק – https://www.facebook.com/groups/1441292252623000/

(הערת אגב מהעורך, כבר יש ליגה!! עד שיצילו אותי וישימו את זה בקאבר של הקבוצה, הקוד להצטרפות הוא 252223-51952)

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח