הכר את היריבה – סאות׳המפטון

קבוצת סאות'המפטון אינה מאריות הליגה האנגלית וההיסטוריה שלה מלמדת שברוב שנותיה בפרמיירליג (מאז הוקמה בשנת 1992) היא דישדשה בתחתית הליגה ונאבקה נגד הירידה, זוהי קבוצה שהעבר שלה בשנות ה-80 סיפק את רגעי השיא בתולדות המועדון עת סיימה שנייה רק לליברפול האגדית בשנת 84' והרבתה אז להופיע במפעלים האירופיים כשהייתה באמצע שנות השמונים קבוצת צמרת בליגה האנגלית.
img_9983

משנת 2012 הקבוצה שבה לפריימרליג לאחר היעדרות של 7 שנים ובעונה שעברה הצליחה לסיים במקום ה-6 המכובד, 3 נקודות פחות משתי הענקיות ממנצ'סטר – יונייטד וסיטי וכשהיא מסיימת את הליגה ברצף של 4 ניצחונות שהוביל אותם לליגה האירופית לראשונה בתולדותיה.

את העונה סאות'המפטון פתחה בצורה גרועה כשהשיגה את הניצחון הראשון שלה רק במחזור החמישי לאחר 2 הפסדים ושתי תוצאות תיקו, מאז הצליחה הקבוצה לנצח עוד פעמיים אך גם להפסיד עוד 3 פעמים. דווקא את ההפסד הגבוה שלה העונה 3-0, סאות’המפטון ספגה בשבת לפני 5 ימים בלבד מרגלי קריסטל פאלאס שמדורגת במקום ה-14.

סאות'המפטון מדורגת לאחר 14 מחזורים במקום ה-12 עם 17 נקודות אך כרגע רק 4 נקודות מפרידות בינה לבין מנצ'סטר יונייטד במקום השישי שמוביל לליגה האירופית. הקבוצה אינה מרבה לספוג, רק 15 שערים עד כה, עם שער נקי בחמישה משחקים. היא ספגה כמו מנצ'סטר סיטי ורק שער אחד יותר מארסנל שבמקום השני אך גם אינה מרבה לכבוש, 13 שערים עד כה שמציבים אותה במקום ה-18 מתוך 20 קבוצות הפריימליג בקטגוריית ההתקפה. בליגה האירופית סאות'המפטון ספגה רק 3 שערים בשלושה משחקים שונים מה שמלמד על הקושי שיעמוד בפני שחקני הפועל ב"ש שחייבים לכבוש ולא להפסיד כדי לעלות שלב, קל וחומר כשבאופן היסטורי קבוצות ישראליות מתקשות על אדמת אנגליה עם מאזן העומד על 0 ניצחונות, 2 תוצאות תיקו ו-6 הפסדים.
img_9982

לסאות'המפטון מספר שחקני מפתח שב"ש תצטרך להגביל כדי שישפיעו כמה שפחות על המשחק, בהגנה בלם נבחרת הולנד וירג'יל ואן דייק (מס. 17) נראה כמו האח הגדול של אוגו, הרבה בזכותו סאות'המפטון ממעטת לספוג וסביר שאת רוב ההגבהות של ב"ש לרחבה הוא יצליח להדוף ולכן בעיטות מחוץ לרחבה כמו השערים האחרונים במשחק בשבת מול אשדוד מרגליהם של ראדי ונאווקמה הן אופציה שב"ש צריכה לחזק. כשסאות'המפטון תרים הגבהות וקרנות לרחבה, ב"ש יצטרכו להצמיד אליו את אוגו או טאהא אם ישחק מאחר והוא כבר כבש מקרוב מול אינטר במפגש באנגליה.

במרכז המגרש נתן רדמונד (22) שחקן הנבחרת הצעירה של אנגליה ישתתף ברוב המאבקים מול אוגו וראדי אך חשוב לפקוח עליו עין גם בקרבת הרחבה מאחר והוא מנצל את המהירות שלו ומאיים לא מעט על השער, צפיפות באזור הרחבה תוכל להצר את צעדיו. בנוסף אליו, הסרבי דושאן טאדיץ' (11) אמנם בספק גדול למשחק אך נזכיר אותו מאחר והוא מחזיק בשיא הבישולים של הקבוצה בפריימרליג אז כמובן שבמידה וישחק שחקני ב"ש יעשו נכון אם ימנעו ממנו לקבל את הכדור באזורים המסוכנים.
בחלק ההתקפי צ'רלי אוסטין (10) הוא המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה עם 6 שערים ובישול אחד עד כה בפריימרליג ושניים נוספים מול ספרטה פראג במחזור הפתיחה של הליגה האירופית. אוסטין גבוה וחזק והבעיטות שלו הולכות למסגרת ב-50% מהניסיונות, ב"ש תעשה נכון אם לא תשאיר את ביטון או קורהוט במאצ' אפ מולו ותשלח שחקן נוסף לעזרה כשהוא מקבל את הכדור בחלק ההתקפי.

מבחינת ב"ש היא זקוקה להמשך כושר שיא של ראדי ונאווקמה על מנת שייצרו מצבים שיובילו לשער שנחוץ לה, אם ב"ש תשכיל למעט בהגבהות לרחבה ולהגביר את הפריצות פנימה לרחבה בכדרור או במסירה כפולה היא תוכל להגדיל את הסיכוי שלה להרוויח שריקה להכשלה ובעיטה חופשית ואז מאור בוזגלו יוכל להפעיל את כישוריו ולהראות גם לאנגלים איך מסובבים כדור לחיבורים. ב"ש חייבת לכבוש אך זה לא חייב לקרות מתחילת המשחק, ככל שהמשחק יתקדם וב"ש לא תספוג הלחץ יגבר גם על סאות'המפטון מאחר ואם ב"ש תעלה ליתרון בשליש האחרון של המשחק יהיה קשה לאנגלים לכבוש פעמיים כדי להעפיל.

#טריוויה – למיגל ויטור ולבן שהר יש חברים בסאות'המפטון. ויטור שיחק יחד עם פונטה הבלם בבנפיקה ב-2007 ואילו שהר מכיר את ברטרנד מימיו העליזים בצ'לסי בשנת 2006.
#היסטוריה – הפועל ת"א חילצה תיקו 1-1 הירואי מול צ'לסי באנגליה בדרך לשלב הבא בליגה האירופית. איך משחררים את שביט אלימלך מגולסטאר?

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח