הזווית למונדיאל – ספרד

הבחירה הייתה ברורה, אני כותב על איטליה. מונדיאל אחרון של בופון כשהשלישייה ההגנתית האגדית של יובה עוד לפניו. עם בונוצ'י לא ראיתי אותם כבר שנה. אבל רגע, שכחתם להוסיף את איטליה בקובץ.

"הלו טמיר"
"איפה איטליה שלי"
"מה זאת אומרת לא עלו. אתה בטוח?"
"הא, הדחקה אתה אומר, זה מוכר אתה אומר"

טוב, בוא נראה את מי נשאר, איזה באסה פנמה כבר תפוסה (לא אישי עידן). טוב, ניקח את ספרד. כי בינינו, אתם שהשארתם את פורטוגל, ארגנטינה וספרד בלי כותבים אתם האנשים שנוסעים לטייל בדרום אמריקה אחרי הצבא, אבל לא עושים את המאצ'ו פיצ'ו כי כולם הולכים אליו. בואו, אנחנו צופים במונדיאל בשביל נבחרות כמו אלה שלא לקחתם. מזל שלגרמניה וברזיל יש כותבים. ולא, אל תסמסו לי אחרי שספרד יעופו בסיבוב הראשון את ה"פחחחחחחח" שלכם.

סגל ספרד למונדיאל 2018
Credit to "Selección Española de Fútbol (SeFutbol)" Facebook page

מה שכיף בספרד זה שלא צריך לסקור לכם את ההיסטוריה שלה, מי לא מכיר. לוזרים, לוזרים, לוזרים, לוזרים, יורו, מונדיאל, יורו, אחת הנבחרות הגדולות אי פעם והראשונה לקחת שלושה טורנירים גדולים ברצף. מספר שמונה בדירוג העולמי של פיפ"א עושה לה עוול. לדעתי שוויץ, פורטוגל ובלגיה, שנמצאות לפניה, פחות טובות ממנה.

הסגל פורסם ונמצאים בו השמות הגדולים המוכרים כמו אינייסטה, ראמוס, פיקה, בוסקטס. כן, אתם חושבים בדיוק את מה שאני חשבתי, הם היו שם גם ב-2010 בגמר המונדיאל וכבר אז היו שחקנים גדולים, ארבע שנים אחרי הודחו באחת ההדחות הכואבות של נבחרת כל כך טובה. לפני שנתיים נפרדו גם מהתואר האירופי כשאיטליה העיפה אותם בשמינית. אז אולי ספרד נאחזת בעבר שלה יותר מידי.



אז הם לא כאלה זקנים. ראמוס ופיקה בני 32 ו-31 בהתאמה, בוסקטס רק בן 30. אינייסטה כבר באמת מבוגר במונחי כדורגל, בן 34, מגיע לטורניר אחרון אחרי שכבר פרש ממשחק תחרותי בפועל. הם יסחבו את הנבחרת למעלה ואיתם כמה מהשחקנים הטובים בעולם.

אז לעסק. מי משחק בספרד, מי יפתח ואיפה הם יסיימו את הטורניר.

בשער דויד דה חאה. בעיני הוא אחד משני השוערים הטובים בעולם (חולק את הפסגה עם טר-שטגן). שוער עם כל החבילה ששידרג את המשחק שלו בשנתיים האחרונות. גבוה, מהיר, אתלטי וגם מנוסה כבר אפשר לטעון.

בחלק ההגנתי יעזרו לו שני הוטרנים, גורדי אלבה ודני קרבאחל, שני המגנים בכושר מצוין. אמנם אצל שניהם נראה כי הם מתחילים את הירידה מהשיא, אבל הם מהטובים בעולם בעמדות האלו.

החלק ההגנתי, כמו תמיד, זה ממש לא החלק המעניין אצל הנבחרת הספרדית.

ראמוס
ראמוס. גם הוא כרגיל יהיה שם
Credit to Selección Española de Fútbol Facebook Page

הקישור הספרדי תמיד נוצץ. איסקו עם עונה נפלאה במדריד הוא משחקני הקישור הטובים בעולם. דויד סילבה עם עונה נהדרת בסיטי ושני אלה, אם יצוותו ביחד בצורה חכמה, יכולים לתת את הברק ההתקפי החד שאנחנו רוצים לראות בספרד. גם אינייסטה כמובן יתרום את שלו לחלק הזה. בוסקטס ינווט את החלק ההגנתי בקישור.
אני יודע שלחלקכם זה נשמע כמו הרכב קישור יומרני מידי, אבל במשחק מול איטליה במוקדמות עלו כל השחקנים שציינתי לכר הדשא בהרכב הפותח. ספרד ניצחה 0-3 וסללה לעצמה את הדרך לראשות הבית.

בכלל, ספרד עם תצוגת מוקדמות משובחת. תשעה נצחונות ותיקו בודד. 3 שערי חובה (!!!) בעשרה משחקים זה מאזן הספיגה הטוב ביותר. אני לא מחזיק בנתוני החזקה בכדור, אבל אני אקח את החרות לנחש שהיא בין חמשת הנבחרות המובילות בנושא. למעט גרמניה, שניצחה את כל עשרת המשחקים שלה, רק בלגיה עם רקורד מרשים כל כך ולאף אחת מהן לא היה את איטליה בתור שנייה בבית.



שכחתי את ההתקפה. האמת לא רק אני שכחתי, גם לופטגי כנראה חושב שזה פחות חשוב. צריך לתהות על ההחלטה של לופטגי לא לקחת איתו את אלבארו מוראטה. מי שהוכיח את עצמו בשנים האחרונות כסקורר של הדקות האחרונות, ווינר גדול, נשאר בבית. נכון, חצי עונה לא טובה בצ'לסי, אבל ברצינות, דייגו קוסטה, מרקו אסנסיו ויאגו אספאס הם בחירות לגיטימיות לפני מוראטה. לוקאס ואסקס ורודריגו מורנו הם לא. החלטה שלטעמי יכולה לעלות ללופטגי בתואר. ההתקפה היא עקב האכילס של ספרד וזה חתיכת עקב אכילס.

אז נכון, העולם משנה את הגישה בשנים האחרונות כלפי חלוצים ואנחנו רואים יותר ויותר קבוצות שמשחקות בלי חלוץ "אמיתי", אבל אם אתה הולך על דייגו קוסטה ועל סגנון משחק שמתאים לחלוץ רחבה אתה חייב להביא את מוראטה.

אלברו מוראטה
עונה לא גדולה, אבל היה צריך להיות במוסקבה.
Credit to "Alvaro Morata" Facebook page

השחקנים שחייבים לפתוח: דה חאה, ראמוס, פיקה, בוסקטס, איסקו, סילבה.

השחקנים שצריכים לפתוח: אינייסטה, אלבה, קרבאחל, אסנסיו.

יש מקום למשחק ללופטגי במגנים, אבל מי שכנראה יפתח הם קרבאחל ואלבה פשוט כי הם המגנים הכי טובים שיש לנבחרת. בקישור ההתלבטות תהיה בין אינייסטה לקוקה. קוקה יעזור יותר בהגנה, אינייסטה מביא ניצוץ שאין שני לו. בכדורסל כשעולה השאלה לגבי טיב שחקנים (קובי או לברון לדוגמה) המבחן הוא התשובה לשאלה "אם היה לך כדור אחרון במשחק והיית צריך לשים אותו ביד של אחד משניהם, במי היית בוחר" (בקובי ברור) אני מניח שאצל רובכם המקבילה לתשובה הזאת במקרה של נבחרת ספרד תהיה אינייסטה.

אז מה נשאר לנו, נשארה ההחלטה על המערך.

המערך שיהיה: 4-5-1 קוקה משחק לפני בוסקטס, כל השאר אותו דבר. במקרה כזה קשה לי לראות את לופטגי משחק עם אסנסיו והוא יפתח עם קוסטה.

המערך שצריך להיות: 4-4-2 ואז קוסטה פותח עם אסנסיו כחלוץ שני קצת מאחוריו ולידו, מנצל את התנועה בלי כדור שלו. הקישור בצורת יהלום עם נטייה להתקפה, אינייסטה באמצע גם כדי לשחרר אותו מלעשות יותר מידי הגנה, בכל זאת תכף יש לו נכדים, סילבה ואיסקו מצדדיו. רק בבקשה מהם שלא יברחו לצדדים מידי. הקישור הזה יהיה אפקטיבי רק אם הוא ישחק צפוף. שאת החורים באגפים ישלימו קרבאחל ואלבה שיודעים מצוין לעלות קדימה.

המערך שהלוואי ויהיה: 4-5-1 התקפי מידי. רוב המשחק זה אמור להיראות בפועל כמו 2-5-3 ראמוס ופיקה לבד בהגנה, קרבאחל ואלבה קשרים בפועל. אסנסיו חלוץ מרכזי יש שיאמרו 9 מזוייף. בוסקטס אמצע, קוקה 50/50 אינייסטה 25-30 מטרים מהשער במרכז מימינו סילבה משמאלו קוקה.



איך זה נגמר, בסוף כולם יודעים, כן כולם יודעים.

ספרד יעברו את השלב הראשון, ניצחון על פורטוגל ואיראן תיקו עם המחליפים מול מרוקו.

בשלב הבא ניצחון 1:3 על מצרים כשהמצרים מפתיעים את כולנו ולא מפרקים את ראמוס. מוחמד סלאח מבקיע את הגול היחיד.

ברבע ספרד מעיפה את מסי וארגנטינה ושוברת להרבה אוהדים את הלב. בחצי היא פוגשת את גרמניה. פה, אני חייב להודות, הייתה לי התלבטות גדולה. מצד אחד גרמניה נבחרת מעולה, מצד שני אני מאמין בספרד הנוכחית ולכן, ספרד בפנדלים עולה לגמר אחרי 2-2 ב-120 דקות, אחד המשחקים המהנים שתראו במונדיאל הקרוב.

Credit to "Selección Española de Fútbol (SeFutbol)" Facebook page

בגמר היא פוגשת את צרפת ופה כל אחד מוזמן לשים את הכסף על הנבחרת שהוא רוצה. אתרי ההימורים ומהמרים רבים רואים בצרפת מועמדת לניצחון. אני חושב שהשלם קטן בהרבה מסכום חלקיו במקרה של הנבחרת הצרפתית (כמו הבלגית) ולכן אני מכתיר את ספרד.

נבחרת ספרד זוכה במונדיאל 2010
קרדיט לדף הפייסבוק "FIFA WORLD CUP"

תהנו!

Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח