ההצגה חייבת להימשך?

לנגיף הקורונה השפעה אדירה על העולם כולו – בין אם מדובר בחיקוי לשפעת או במגפה הגדולה של המאה ה-21, ברור שלפחות בטווח הקרוב נמשיך לסבול מההשלכות שלו לא מעט ויש המון במה להתעסק, אולם הפעם נתמקד בנושא אחד קטן-גדול והוא קיום תחרויות ספורט ללא קהל.

יובנטוס, אצטדיון, דגל קרן
Credit to "UEFA Champions League" Facebook page

בשנים האחרונות (ואולי מעבר לכך) מתגבש קונצנזוס די רחב נגד העונש לשחק ללא קהל בשל התפרעות אוהדים. מעבר לחוסר ההוגנות הקולקטיבי, כלומר, כמעט תמיד יש מיעוט של מתפרעים ובגללם כל היתר צריכים לסבול, יש את עניין הפגיעה בחוויה השלמה של המשחק. האוהדים הם בעצם אלו שמבדילים בין ספורט מקצועני לכזה המשוחק בשכונה.

האוהדים מוסיפים צבע ועניין, תורמים לאווירה, ייתכן ומעשית אפילו מַעֲלִים את קצב המשחק ומשנים מומנטום. למעשה, תוך כדי כתיבה אני מרגיש עד כמה זה מיותר לנסות לשכנע בזכות חשיבות הימצאות הקהל במגרשים. כל אוהד ספורט יודע את מה שרשמתי עד עכשיו.

בלעדיהם זה לא אותו דבר. קרדיט לדף הפייסבוק של דורטמונד

ואם הקהל במגרשים כל כך חשוב האם יש טעם לשחק בלעדיו? לברון ג'יימס, אחד מהספורטאים הבכירים בעולם כיום, אמר שלא יהיה מוכן לעלות לשחק בלי קהל בניסיון להשפיע על ההחלטה. ג'יימס כמובן לא לבד. רבים מהשחקנים שותפים לדעתו שתחרות ספורט, אשר נמנעת מהקהל האפשרות להגיע אליה, היא חסרת טעם.

ובכן, בנקודה הזו חשוב לזכור שקהל במגרשים אולי אין, אבל אוהדים שיישבו וייראו את המשחק בבית יש והמון. אוהדים שחלקם נמצאים בבידוד או בסגר ומשחקי הספורט ישמחו אותם, אבל לא רק, אלא גם יעניקו תחושה של נורמליות ושל שיגרת חיים. ביטול המשחקים בגלל היעדר הקהל עלול לפגוע עוד יותר באותם אוהדים היושבים בבית וגם כך מנותקים מהקרובים ומהעבודה.

 

לסיום אומר באופן אישי שלראות את ליברפול חוגגת אליפות מול יציעים ריקים יהיה מכמיר לב וזאת באסה אמיתית שמאבק האליפות בישראל בין שניים מהמועדונים הגדולים שיש לנו יוכרע ללא נוכחות אוהדים. גמר ליגת האלופות בלי שהספסרים יעשו על כולנו קופה? בכלל נשמע בלתי ייאמן, אבל אם לא יהיו תחרויות ספורט תצטמצם עוד יותר האלטרנטיבה לאולפני החדשות המייגעים המדווחים שוב ושוב את אותם הדיווחים על ידי פרשנים מלומדים שונים. ולכן, בבחירה בין ספורט נחות ללא קהל למצב בו אין ספורט בכלל, אני אישית בוחר באופציה הראשונה.

מה אתם חושבים?

*****

הערת עריכה:

בעודי כותב את הטקסט באיטליה הקפיאו את כל הליגות (שם המצב באמת חמור יותר מכל מדינה מערבית אחרת) ומי יודע אולי בקרוב יצטרפו אליה מדינות אחרות וכל השאלה תהפוך מיותרת לחלוטין משום שלא יהיו בכלל ליגות.

משחק העונה באיטליה מול יציעים ריקים. קרדיט לדף הפייסבוק של יובנטוס.
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח