האדום האדום הזה

באר שבע? מכבי? עזבו אתכם, התבשיל האדום הלוהט ביותר נמצא לנו מול העיניים באחת מסדרות הפלייאוף הלוהטות ביותר שידענו. אדום על אדום וכל הצבעים מלקקים את האצבעות.

אחרי גמר הגביע, כתבתי כאן שהמכביזם מת. היום יש תחושה שהוא רק עבר דירה. יש לי הרבה סימפטיה להפועל ירושלים, אבל בסדרה הזו היא הפכה להיות מכבי, לטוב ובעיקר לרע. מכבי, כי יש לה קבוצה חזקה מקצועית ופיננסית מול שאר הליגה. מכבי, כי יש לה אצטדיון ענק שהופך להר געש כל פעם מחדש. מכבי, כי מצפים ממנה לטוב ביותר ומכבי, כי היא התחילה לקבל עזרה מהשופטים ולהגיב כמו מכבי.

ברגע בו נגע שחקן ירושלמי בכדור העונשין התל אביבי בשניה האחרונה של המשחק הראשון, ולא נענש! ראיתי מול עיני את טפירו נוזף בדמעות בשופט "אתה לא מתבייש?" כשנתן לפארגו את הגמר, את הפועל י"ם יורדת מהמגרש באמצע הקלאסיקו בגלל שיפוט חד צדדי, את מלחה גועשת בצעקות " שופטים של מכ-בי!", או הו, איך שגלגל מסתובב לו…איך היה אומר יאיר גולן? עלינו להישמר שתסמיני המכביזם שפשטו בכדורסל בשנות ה 70 וה 80 לא יחלחלו לתוכנו בימים האלה…ומי נשארה תמיד זו שנדפקת? הפועל ת"א.

מקצועית, ירושלים טובה בהרבה מתל אביב, אבל זה היה עוול אם סדרה כזו הייתה נגמרת בסוויפ, לכן טוב שת"א ניצחה במשחק השני. עוד יותר טוב הצורה שבה עשתה זאת, כשהוכיחה שהיא לא רק רובינסון שהביא למשחק הראשון תצוגת פלייאוף NBA ועוד יותר טוב, שירושלים קיבלה סטירה שהייתה ראויה לה. התגובות המתנשאות של חלק מאוהדיה לאחר המשחק הראשון, היו המכביזם המגעיל של פעם. בסדרה הזו כבר אין בהם אהבה. יש קבוצה טובה שמסוגלת למחוק 20 הפרש בעשר דקות ורק נשאלת השאלה, למה הם נקלעו למצב הזה (פעמיים בסדרה הזו) מלכתחילה?

ירושלים, אם הסטירה העירה אותה מההיבריס המדומה שלה, אמורה לקחת את הסדרה הזו, היא טובה בהרבה מהחבורה הלוחמת של אברהמי שכדורסל גדול אין לה, אבל איזו לחימה ונשמה. אני לא אוהד של אף אחת מהן, אבל מתי כבר יום חמישי? הלעיטוני עוד מהאדום האדום הזה.

 

הפועל תל אביב רביב לימונד
קרדיט – דף הפייסבוק של הפועל תל אביב כדורסל
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח