2500 מילים על דֻודֶלָאנז', סנסציה שאפילו היא לא ידעה שיש כל כך הרבה מה לכתוב עליה

// מאת דניאל פרימור

שלב הפלייאוף של הליגה האירופית, וקלוז' המקומית אירחה את דֻודֶלָאנז' הלוקסמבורגית. בדקה ה-80 הייתה התוצאה ברומניה כבר 0-3 לדודלאנז'! הקבוצה הקטנה, שניצחה במשחק הראשון 0-2, ניצחה גם במשחק השני (למרות שני שערים מצמקים של הרומנים בדקות האחרונות) ורשמה היסטוריה. היא הקבוצה הלוקסמבורגית הראשונה בשלב הבתים של הליגה האירופית!

דודלאנז
Credit to "F91 Diddeleng Official" Facebook page

זוהי תוצאה מדהימה. הרי מדובר במדינה קטנה בת 600,000 תושבים, לא הרבה יותר מתל אביב. דודלאנז' עצמה הנה העיר הרביעית בגודלה עם כ-20,000 תושבים, בקושי עיר בהרבה מדינות אחרות, וממוצע הצופים עומד על 590 איש למשחק. עד לא מזמן היה כמעט כל הכדורגל במדינה חובבני, מה שנקרא בארץ "נגרים ודייגים" (טוב, לא דייגים. אין ים בלוקסמבורג). תקציב הקבוצה הוא 2.8 מיליון יורו, נמוך בהרבה מתקציבים של קבוצות ליגת העל השואפות להשתתף בשלב הבתים האירופאים.

עם זאת, לאור השנים האחרונות התוצאה הזאת קצת פחות מפתיעה. הכדורגל הלוקסמבורגי עשה התקדמות משמעותית, והתוצאות באירופה נראות בהתאם, הן של הקבוצות והן של הנבחרת. לוקסמבורג כבר איננה רק מדינה של כדורגלנים חובבים – מספר השחקנים המקצועיים נמצא בעלייה. בעוד שבעבר שמחו הקבוצות המקומיות לתת הופעה מכובדת בסיבוב הראשון או השני של המוקדמות, כעת הן כבר לא מתביישות להצהיר על לנצח יריבות.

הנבחרת המקומית גם כן במגמת שיפור. במוקדמות המונדיאל הקודם היא הוציאה תיקו אפס בצרפת נגד אלופת העולם שבדרך. מאמן הנבחרת, לוק הולץ, אף הכריז לא מזמן על כוונתו לזכות בדרג ד' של ליגת האומות. בינתיים, אחרי ניצחונות מוחצים נגד סן מרינו ומולדובה, נראה שזאת לא אמירת סרק.

מי את דודלאנז'?

הכל החל בתחילת המאה ה-20, כאשר החלו לשחק כדורגל בלוקסמבורג. התאחדות הכדורגל הלוקסמבורגית, ה-FLF, הוקמה ב-1908 והליגה נערכה בפעם הראשונה בשנה שלאחר מכן. בעיר דודלאנז' נוסדו מספר קבוצות, אך כמו בכל לוקסמבורג הקטנה, חלק מהקבוצות לא הצליחו להחזיק זמן רב וחלק נאלצו להתאחד עם אחרות על מנת להמשיך להתקיים. עד 1991 נשארו שלוש קבוצות בעיר – סטאד דודלאנז' (Stade, שם מלא CS le Stade), אליאנס (Alliance) ויו אס (US, Union Sportive, איחוד ספורטיבי).

לכל אחד משלושת המועדונים היו הצלחות בעבר. סטאד הייתה קבוצה דומיננטית בשנות ה-30 וה-40 וזכתה ב-10 אליפויות, ביניהן 6 ברצף בין השנים 1939-48 (לפני ואחרי מלחמת העולם השנייה), וב-4 גביעים. בזמן המלחמה הם אף הגיעו למשחק גמר אליפות גרמניה הנאצית, שסיפחה את לוקסמבורג, משחק בו הפסידו לשאלקה. גם US הייתה בתקופה טובה אז, אך זכתה רק בגביע אחד, דווקא מול סטאד. אליאנס לעומת זאת זכתה בשני גביעים בתחילת שנות ה-60. שתיים מהן שיחקו באירופה – סטאד במוקדמות ליגת האלופות ב-57 ואליאנס פעמיים בגביע המחזיקות.. אליאנס "הצליחה" לסיים שני משחקים בתיקו, בשאר הן הובסו.

עד שנת 1991 חלה הידרדרות אצל שלושת הקבוצות. סטאד ו-US הידרדרו לליגה השלישית (ליגה 1), ואליאנס לליגה השניה (ה-Ehrenpromotion). באותה שנה הוחלט על איחוד. וכך, באפריל 1991, נוצר המועדון F91 דודלאנז' (F – Fusion, איחוד), המועדון הקיים והמוכר היום.

את דרכו החל F91 (לו נקרא מעתה פשוט דודלאנז') בליגה השנייה במקומה של אליאנס. כבר ב-1992 הצליח המועדון לעלות לליגה הראשונה. ובשנת 2000 הגיעה האליפות הראשונה. היה זה שנתיים לאחר שאיש העסקים פלאביו בקה החל להשקיע בקבוצה. מאז זכתה ב-14 אליפויות מתוך 19, מבלי לסיים מתחת למקום השלישי.

היסטוריה אירופית

ההישג הכי גדול שלה היה בשנת 2013 (טוב, עד העונה). לאחר ניצחון מוחץ על טרה פנה מסן מרינו הוגרלה דודלאנז' בסיבוב השני נגד ר.ב זלצבורג הגדולה. הקבוצה האוסטרית כללה את אקס הפועל תל אביב דאגלס דה סילבה ושחקנים כגון שטפן אילזנקר ומרטין הינטראגר שעשו לעצמם מאז שם בבונדסליגה (האחרון לא בלייפציג). עם זאת, הסנסציה קרתה – דודלאנז' ניצחה בלוקסמבורג 1-0 משער של אורליין ז'ואכים. בגומלין באוסטריה הובילה דודלאנז' בתוצאה של 3-2, ולמרות שהפסידה בסופו של דבר 4-3 עלתה עקב שערי חוץ ונתנה לרד בול כנפיים בחזרה הביתה.

הייתה זו סנסציה אדירה. דודלאנז' ולוקסמבורג הפכה בפעם הראשונה לשם מוכר בעולם הכדורגל ברחבי העולם. קבוצה חצי חובבנית מנצחת קבוצה עם כוונות צ'מפיונס רציניות. ההלם האוסטרי מהמפלה היה כל כך גדול, שכאשר הנבחרת שיחקה נגד לוקסמבורג השנה, נכתב באחד מאתרי החדשות ש"אסור שלוקסמבורג תהיה דודלאנז'".

לצערה של דודלאנז' היא לא הגיעה אז לאף שלב בתים, לאחר שבסיבוב הבא הודחה נגד מאריבור ונפלה לפלייאוף הליגה האירופית בפעם הראשונה, משחק לפני שלב הבתים. אולם שם המתינה לה הפועל תל אביב, עם שחקנים כגון עומר דמארי, טל בן חיים ונוסא איגייבור, שהייתה גדולה עליה. ההתמודדות נגמרה 7-1, אפילו אלרואי כהן כבש. את השער המצמק של דודלאנז' כבש, שוב, ז'ואכים. כך נאלצה דודלאנז' לחכות עוד כמה שנים לשלב הבתים הראשון.

עומר דמארי
דמארי. שוב באדום, אבל היוצרות התהפכו
קרדיט לדף הפייסבוק של הפועל תל אביב

העונה האירופית הנוכחית, ההיסטורית, החלה דווקא עם אכזבה: הדחה ברגלי וידי ההונגרית (לשעבר וידאוטון) מליגת האלופות. לאחר מכן היא ניצחה 3 אלופות שונות במוקדמות הליגה האירופית – אם הניצחון על KF דריטה הקוסוברית היה צפוי, ההעפלות על חשבון לגיה ורשה הפולנית וקלוז' הרומנית היו הפתעה מוחלטת.

העלייה שמה את הקבוצה על המפה. היא קיבלה לפתע סיקור תקשורתי מכל העולם. בחיפוש באינטרנט של הקבוצה ניתן למצוא אינספור כתבות עליה בעיתונים שונים. גם מילאן, אולימפיאקוס ובטיס, אשר הוגרלו נגדה בשלב הבתים, נאלצו לערוך היכרות עם הקבוצה הקטנה מהמדינה הזעירה. אוהדי הקבוצה כמובן שמחים מאוד. ההתרגשות אחרי העלייה ההיסטורית והמשחק הראשון נגד מילאן עם שלל כוכביה הייתה בשמיים, ולמרות ההפסד הרגישו הם על גג העולם, בין השאר לאור היכולת הטובה שקבוצתם הציגה.

אוהדי מילאן בדודלאנז'
יום היסטורי לכדורגל בלוקסמבורג Via F91 Diddeleng Official

כוכבי העלייה

מאמן הקבוצה הוא דינו טופמולר, גרמני צעיר בן 37. הוא מאמן את דודלאנז' מאז 2016 וגם שיחק בה לפני פרישתו. אם השם נשמע מוכר – הוא הבן של קלאוס טופמולר, מאמן לברקוזן לשעבר, שהביא את הקבוצה לגמר ליגת האלופות ואימן אותה גם במפגש הכפול עם מכבי חיפה. השחקן המוכר ביותר שמשחק היום בקבוצה הנו הקשר הגרמני מרק-אנדריי קרוסקה, בן 35. הוא גדל בנוער של בורוסיה דורטמונד ושיחק בקבוצת הבוגרים שלה בין 2004-2008. לאחר מכן שיחק בקלאב ברוז ובמספר קבוצות בליגה השנייה והשלישית בגרמניה, עד שהגיע בקיץ לדודלאנז'. בזמן ששיחק בדורטמונד הוא היה מועמד לעבור לריאל מדריד – אם כי רק לקבוצת הבת קסטייה. קרוסקה היה גם שחקן נבחרת גרמניה הצעירה.

השוער הראשון הוא ז'ונתן ז'ובר, לשעבר שוער הנבחרת. הוא השחקן המנוסה ביותר בקבוצה. כשאת רוב הקריירה שלו הוא מעביר בלוקסמבורג. הוא שוער לא רע למרות שכבר הגיע לגיל 39. לרוע מזלו הוא נפצע במשחק נגד קלוז' ולא יוכל לשחק בשלב הבתים. השוער המחליף הוא ז'ו פריזינג, שבינתיים נתן הופעות טובות נגד קלוז' ומילאן (שם קיבל מחמאות מהשוער היריב פפה ריינה). ההופעות הטובות הפכו את פריזינג, שכמעט ולא בלט עד אז, למועמד לנבחרת. לאחר ההעפלה לשלב הבתים פורסם סרטון נחמד שבו נראים חבריו ומשפחתו מקבלים אותו בשדה התעופה אחרי ההעפלה לשלב הבתים. הוא נתקל בתחרות כאשר הוחתם לנדרי בונפואה הצרפתי כמחליף לז'ובר הפצוע. הפציעה שקרתה לאחר סגירת חלון ההעברות בלוקסמבורג, אילצה את הקבוצה להחתים רק שחקנים שאינם חתומים באף מועדון באותו זמן. בעברו שיחק הוא בקבוצות קטנות בצרפת, אך השיא שלו היה כששיחק 5 שנים ביובנטוס האיטלקית. טוב, לא בדיוק שיחק – בכל השנים הנ"ל הוא לא שותף באף משחק

דנאל סינאני בן ה-21 הוא כישרון עולה, משחק כקשר שמאלי וידוע בין השאר בבעיטות מרחוק. הוא שחקן טכני מאוד, אך לא כל כך פיזי. הוא נולד בבלגרד ועבר עם משפחתו ללוקסמבורג, שם שיחק יחד עם אחיו דייביד. בגיל 18 הוא קיבל אזרחות, אך כבר קודם נהיה שחקן מוכר, כאשר בגיל 17 הרשים בליגה השנייה ולאחר מכן בראשונה. ב-2017 הוא קיבל הצעה מנירנברג, אך העדיף לחתום בדודלאנז'. סינאני משחק גם בנבחרת לוקסמבורג. נכתב עליו בטעות באחד העיתונים ברומניה שיש לו בעיית אלכוהוליזם, אבל סינאני לקח זאת בקלילות וחגג את אחד משעריו עם תנועה של שתייה מבקבוק.

דודלאנז' לפני מילאן
Via F91 Diddeleng Official

קלמן קוטורייה, הקשר הצרפתי בן ה-26, גם כן מרשים מאוד ביכולתו, שיחק בעבר בצרפת, בין השאר באוקזר ובדיז'ון. זאת ללא ספק שנה מוצלחת בשבילו, לאחר שגם עלה לשלב הבתים בליגה האירופית וגם הגיע עם לז הרבייה הקטנה לגמר הגביע נגד פאריס סן ז'רמן בעונה שעברה. עוד שחקן מעניין הוא לבאן קניה, קשר התקפי גאורגי. הוא נחשב בעבר פוטנציאל גדול, כולל התעניינות מברצלונה, והגיע בגיל 18 לשאלקה. מאמנו בנבחרת גאורגיה, טופמולר האב, חשב שהוא יהיה שחקן ברמה עולמית. בפועל, הקריירה שלו נעצרה לאחר פציעות קשות בקרסול, אשר בעקבותן כמעט ולא שיחק במשך 3 השנים שם. חילוקי דעות עם הצוות המקצועי והרפואי לגבי מועד חזרתו גרמו לכך שעזב את הקבוצה, דווקא ביום בו חתם שם ראול. לאחר מכן הוא שיחק בין השאר בפורטונה דיסלדורף ובסלביה פראג לפני שהגיע הקיץ לדודלאנז'.

גם מילאן ביסבאץ', הסרבי בן ה-34 עבר בצרפת לפני דודלאנז'. הבלם המנוסה שיחק בכוכב האדום בלגרד, לנס, ואלנסיין, פסז' של לפני ניימאר, ליון, לאציו ולבסוף מץ, שנמצאת קרוב לגבול עם לוקסמבורג. את המעבר ללוקסמבורג הוא מסביר מסיבות משפחתיות – הקרבה למץ היא יתרון עבורו ועבור ילדיו שגדלו שם. בינתיים הוא לא משחק הרבה בקבוצתו.

כפי שניתן לראות, משחקים בקבוצה לא מעט שחקנים עם רקע בליגות גרמניות או צרפתיות, ברוב המקרים ליגות נמוכות. אם בעבר היו מגיעים שחקנים ללוקסמבורג רק לסיום הקריירה, היום עוברים לשם גם שחקנים צעירים יותר. השכנות עם גרמניה, בלגיה וצרפת מאפשרת ליותר שחקנים מאותן המדינות להגיע ללוקסמבורג. שחקנים מהליגה השנייה בצרפת או הרביעית מגרמניה מגיעים לשם יותר, בין השאר כי הרמה דומה, ניתן לזכות בתארים ולשחק באירופה.

דודלאנז' והליגה צועדות קדימה

אם בעבר הלא רחוק היה הכדורגל במדינה כולו חובבני, בזמן האחרון המצב משתנה. ראשית, הכסף החל לחדור לכדורגל הלוקסמבורגי כאשר פלאביו בקה התחיל לממן את דודלאנז'. בקה הנו איש עסקים אשר הרוויח את הונו בעסקי נדל"ן ועליו קיימות שמועות של עסקים מלוכלכים. הוא דאג למימון הקבוצה, גם דרך החסויות של לבאצה ולאופרד. בקה הוא בעלים מאוד אקטיבי – יושב ביציע, מחתים שחקנים, מדבר כל יום עם טופמולר ולא היסס בעבר לפטר מאמנים. על טופמולר הוא אמר בראיון שהוא עקשן וגם ביקר אותו, בין השאר כי באליפות של 2017 הקבוצה זכתה בהפרש שערים. באותו ראיון הוא גם אמר שדודלאנז' לא צריכה מאמן בשביל לזכות באליפות, החמיא למאמן של היריבה ז'נס אש וטען כי אילו היה הבעלים של אינטר, היה מפטר את המאמן ספאלטי. בעקבות בקה נכנסו ספונסרים נוספים לכדורגל הלוקסמבורגי.

כך נוצר מצב שבו יש ארבע קבוצות מובילות בליגה מבחינה כלכלית, מעל מיליון יורו כל אחת – פולה אש עם המשקיע ז'ראר לופז, הבעלים של קבוצת המירוצים של רנו; פרוגרה נידרקורן ודיפרדנז' 03. קבוצה חזקה נוספת היא ז'נס אש, שיאנית האליפויות (14) ובעלת מספר האוהדים הגדול במדינה, שלא זכתה מאז 2010, אך נמצאת כרגע במקום הראשון בטבלה אחרי 7 מחזורים. ז'נס בעלת תקציב נמוך יותר (700,000 יורו), אך מקבלת תמיכה מדודלאנז', נמצאת איתה בשיתוף פעולה וכך זוכה להחתים שחקנים מדודלאנז', כמו למשל החלוצים עומאר א-רפיק שעבר השנה ומומאר נ'דיא שעבר ב-2017. בהשוואה, ל-6 מתוך 14 הקבוצות האחרות בליגה הראשונה תקציב של פחות מחצי מיליון יורו. אגב, פרט גאוגרפי – הערים כולן בדרום לוקסמבורג בשטח שאורכו כ-20 קילומטר – כלומר ניתן לדחוס את צמרת הכדורגל הלוקסמבורגית בין תל אביב לנתניה.

הנשיא, המאמן, ומישהי
הנשיא, המאמן, ומישהי
Via F91 Diddeleng Official

בשנים האחרונות הפכה דודלאנז' לקבוצה הבכירה והמצליחה במדינה שזוכה ברוב התארים. גם התחרות האירופית תורמת להתחזקות השליטה של דודלאנז' בליגה. כאמור, הקבוצות הגדולות כבר מציבות לעצמן מטרה להגיע לפחות לסיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית. עם זאת, ביחס לקבוצות ממדינות קטנות רבות באירופה, אפילו דודלאנז' היא אנדרדוג, הן מבחינת התקציב והן כיוון שהרבה מהן, גם אם אינן מוכרות, מחזיקות רק בשחקנים מקצועיים.

יתרון זה לא מביא רק ניצחונות, אלא כסף. כל עליית סיבוב במוקדמות הליגה האירופית מזכה את העולה ב-200,000 יורו. בעונה המוצלחת שלה במוקדמות ליגת האלופות זכתה דודלאנז' בכחצי מיליון יורו. אם בארץ באר שבע או מכבי תל אביב סובלות מאיבוד הכנסות של כמיליון יורו עקב אי העפלה באירופה, הרי לקבוצות מלוקסמבורג מדובר בסכום גדול בהרבה ביחס לתקציב. הכנסות אלה מחזקות עוד יותר את כוחה של דודלאנז' ועוזרות לה לבסס את שלטונה בתחרות המקומית.

אם בעבר היה כל הכדורגל בלוקסמבורג חובבני, וקבוצות כמו ז'נס משכו אליהן שחקנים על ידי דאגה למקומות עבודה עבורם, מספר השחקנים המקצועיים עולה בהתמדה. כיום משחקים בלוקסמבורג 50 שחקנים שמרוויחים אך ורק מכדורגל – גם כאן דודלאנז' מובילה עם 13, ז'נס אחריה עם 11, פולה עם 10, פרוגרה ודיפרדנז' עם 6 כ"א. ל-5 קבוצות אין שחקנים מקצועיים.

גם רמת השחקנים משתפרת – להתאחדות הכדורגל אקדמיה לקידום שחקנים צעירים ברמה גבוהה מזה כמה שנים. זאת אחת הסיבות להצלחה היחסית של נבחרת לוקסמבורג בשנים האחרונות. בעבר היא ניצחה את שוויץ על ידי התגוננות ומצבים נייחים, אך בשנים האחרונות מצליחה הנבחרת לשלוט במשחק ולהיות אקטיבית במשחקים מול נבחרות בדרג הבינוני של אירופה. לניצחון על סן מרינו התייחסו אף בזלזול מסוים – כבר לא יחס של מדינה קטנה.

גם מבחינת מספר אנשי צוות בתפקיד מלא מובילה דודלאנז' על מתחרותיה – 6 מול עד 3 בכל קבוצה אחרת בליגה (סך הכל 20). אלה כוללים את המאמן טופמולר, אחד משלושת המאמנים במשרה מלאה היחידים בליגה, את אחד משני עוזרי המאמנים ואת מאמן השוערים. מאמן הכושר והפיזיותרפיסט עובדים במקצוע נוסף במקביל, ואילו רופא מלווה את הקבוצה רק במשחקים בינלאומיים. אם בעבר היו קבוצות רבות מנוהלות על ידי מתנדבים, עם הזמן ועקב ריבוי המשימות הרבות נאלצות קבוצות רבות לשכור עובדים במשרה מלאה.

מבחינת התנהלות הקבוצה, בחלק מהתחומים היא מקצועית יותר ובחלק פחות. מצד אחד משחקים בדודלאנז' שמונה שחקנים עם עבודה נוספת – ביניהם מוכר מכוניות, דוור ומוכר קפה. המצב מאלץ את הקבוצה לקיים אימונים רק בערבים, 5-6 פעמים בשבוע. בנוסף, לקראת המשחקים בליגה האירופית נאלצו שחקנים לבקש חופשות ללא תשלום ממעסיקיהם, והקבוצה עזרה להם בכך. המועדון היה צריך גם לדחות משחקי ליגה עקב עומס המשחקים, וההתאחדות הלוקסמבורגית לא רגילה לחפש תאריכים חלופיים.

חגיגות אליפות לוקסמבורג 2018
חגיגות אליפות לוקסמבורג 2018
Via F91 Diddeleng Official

התחרות בכמה מסגרות במקביל נתנה את אותותיה כאשר במשחק הליגה נגד מונדורף, בין שני המשחקים נגד קלוז', הקבוצה הפסידה 4-1 בהרכב משני. מצד שני, המאמן טופמולר כולל בהכנה למשחקים ניתוחי וידאו שלהם ושל היריבות. בנוסף קיימת לקבוצה עצמה גם אקדמיה מקומית שמקדמת שחקנים מגיל צעיר.

בינתיים העונה דודלאנז' מגמגמת בליגה. הם הפסידו גם למונדורף ודיפרדנז'. הקבוצה הידרדרה עד למקום ה-14 והאחרון בטבלה – אם כי היו לה שני משחקים חסרים. בינתיים הצליחה הקבוצה להתאושש ונמצאת כרגע (מחזור 8) במקום הרביעי עם 13 נקודות, 6 פחות מהמוליכה ז'נס, עם משחק חסר ביניהן.

האוהדים

מבחינת הקהל והאווירה במשחקים, ברוב המשחקים המקומיים לא מגיע קהל רב, במקרה הטוב כמה מאות אוהדים. האווירה במשחקים מזכירה יותר משחק אימון מאשר ליגה מקצוענית, כפי שניתן לראות במשחקים המשודרים לעתים באינטרנט באתר RTL. ה"איצטדיונים" כוללים לרוב מגרש עם מספר יציעים נמוכים וגדרות, כאשר ברקע ניתן לראות את המבנים הסובבים. במהלך משחק שראיתי בין ז'נס לשטראסן נשמעה לסירוגין במשך כל המשחק תזמורת חצוצרות ברקע, ובמחצית התנגנה לה מוזיקת סלסה. בסך הכל מדובר באווירה נחמדה.

אוהדי דודלאנז'
Via F91 Diddeleng Official

גם בקרב האוהדים יש לעיתים התייחסות לדודלאנז' בתור קבוצה שדורסת את הליגה. העובדה שהקבוצה זכתה ברוב התארים בשנים האחרונות גורמת לאוהדים רבים לבקש יותר תחרותיות בענף. בדומה לקבוצות גדולות בעולם, גם כאן יש תלונות של טוקבקיסטים על יחס שופטים מועדף אליה. בנוסף נשמעות טענות נגד המועדון ונגד בקה על כך שמדובר במועדון של כסף גדול ללא מסורת, ואוהדים גם מתלוננים על כמות שחקני הרכש ומיעוט השחקנים מהעיר עצמה. בעבר היו גם שמועות על איחוד בין דודלאנז' לפולה אש, מה שהיה יוצר מועדון עצום ביחס לשאר הקבוצות. שילוב זה עורר לא מעט תגובות שליליות בקהל (אף הזכירו את הקבוצות של רד בול), אך בסופו של דבר התברר כבלתי אפשרי.

עם זאת, ההצלחה של הקבוצה באירופה גורמת שמחה וגאווה לכדורגל במדינה. בנוסף, היא יוצרת לעצמה חשיפה לקהל רחב יותר בעולם ומגדילה את כמות אוהדיה. ניתן למצוא כבר באינסטגרם קבוצת אוהדי דודלאנז' באיטליה, שפרסמה לראשונה אחרי העלייה לשלב הבתים, וקבוצה דומה מאינדונזיה שפעילה כבר שנה. לכך הצטרפו אוהדים פולנים רבים לאחר ההדחה של לגיה. בנוסף קיימת קבוצת אוהדי דודלאנז' באוסטריה – אבל זוהי קבוצה סאטירית שלועגת לרד בול זלצבורג ולכסף הגדול שנכנס לכדורגל האוסטרי.

כמה פיליטונים לסיום סיומת:

  • לערים וקבוצות רבות בלוקסמבורג יש שמות שונים בכל אחת משלוש השפות הרשמיות במדינה. דודלאנז' (Dudelange) הוא השם הצרפתי, בגרמנית היא דודלינגן (Düdelingen) ובלוקסמבורגית היא נקראת דידלנג (Diddeleng, השם שהכי קל לבטא בעברית).
  • ניסיתי לחפש קשר יהודי או ישראלי לקבוצה. היחיד שמצאתי היה מוריץ (משה) הויזלר, שחקנה של הכח וינה, שהתמנה ב-1936 למאמן הקבוצה סטאד דודלאנז', אחת הקבוצות שהתאחדו ל-F91.
  • לדודלאנז' הייתה קבוצת נשים, בשיתוף עם קבוצת אספלט (Aspelt). הקבוצה זכתה באליפות לוקסמבורג בעונת 97/98, ירדה ליגה ב-2002 והתפרקה מאז.
  • שוער הקבוצה ז'ובר סיפר בראיון שבנסיעה חזרה לאחר המשחק בתל אביב, חלק משחקני הקבוצה איבדו את ציודם לאחר שהעלו אותו על האוטובוס הלא נכון.
  • מבין יריבותיה של דודלאנז' בשלב הבתים, מילאן שיחקה כבר בעבר בלוקסמבורג, ב-3 עונות שונות, במסגרת מוקדמות ליגת האלופות. את כל המשחקים היא ניצחה תוך ספיגת שער אחד בלבד. גם אולימפיאקוס שיחקה נגד קבוצה לוקסמבורגית פעם אחת.
  • יש חשש שטור זה יהיה הטור שבו המילה "דודלאנז'" הופיעה הכי הרבה פעמים אי פעם.
דודלאנז נגד מילאן
דודלאנז נגד מילאן
Credit to "F91 Diddeleng Official" Facebook page
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח