גם בפורים, לא ונהפוך הוא…

גם בפורים, לא ונהפוך הוא…

בפורים אומרים "ונהפוך הוא". אבל מכבי ת"א לא עשתה שום דבר הפוך אתמול, אלא עסקים כרגיל.  שוב משחק שנראה כבר בדרך  הולך לאיבוד.  שוב הפסד מרגיז ושוב נשארים עם תסכול מקבלת ההחלטות ומהקפאון של השחקנים והמאמן במאני טיים.

ההפסד הזה היה יקר במיוחד.  הוא סיים הלכה למעשה את סיכוייה של מכבי ת"א להעפיל לפלייאוף .

הלוחם-בספאם לוגו

המשחק הזה היה סוג של מיקרוקוסמוס לעונה האירופית של מכבי כולה. יאניס ספרופולוס שוב הגיע עם חילופים מהבית, במקום להרגיש את המשחק, הכדור, שנע יפה מיד ליד במשך שני רבעים וחצי, שוב כודרר יותר מדי בידיים של ווילבקין ודורסי ולא זז מספיק במאני טיים.  השלשות שנכנסו באחוזים הדרושים, עליהם דיברתי במפתחות לניצחון בפרי גיים, הפסיקו לחלוטין להכנס בסיום הצמוד.

השינוי היחיד שראינו הוא שלמרות חמישייה עם קלויארו, בנדר וז'יז'יץ',  בה מכבי תמיד נכנסה העונה לפיגור, היא פתחה דווקא ביתרון 4:11. כמובן שזה לא הספיק ואיכשהוא, למרות 43 אחוז לשלוש במחצית הראשונה הצליחו הצהובים לרדת בפיגור נקודה.

 אחרי רבע שלישי צהוב מצויין, כאמור וכרגיל, הכל התפרק ברבע האחרון.

תמונה מתוך אתר היורוליג

 

באיירן הפתעה ענקית העונה ותענוג לראות שחקנים, כמו די ג'יי סילי, שחקן מאוד בינוני, שממש לא הרשים בתקופתו בצהוב לפני חמש שנים, מוצא בה בדיוק את הנישה שלו כקלעי שמסיים התקפות, בזמן שאחרים כמו ריינולדס ולוצ'יץ' מושכים דאבל טים.  אבל צריך לאמר ש הצהובים היו עדיפים על הקבוצה של טרינקיירי במשך שלושה רבעים וכרגיל בעטו בדלי ועשו במכנסיים ברבע האחרון.

באיירן מכבי
תמונה מתוך אתר היורוליג

 

במכבי ת"א יצטרכו לעשות חשבון נפש ארוך לקראת העונה הבאה.  את הליגה הם מפרקים בינתיים, אבל לא לזה ציפו בקבוצה ובטח לא האוהדים אחרי העונה הנהדרת שהיתה בעונה שעברה, עד שהקורונה עצרה הכל.

 

באיירן מכבי
תמונה: אתר היורוליג

 

הבעייה היא שהכל כמובן עדיין לוט בערפל לקראת העונה הבאה.  הקורונה עדיין כאן, התקציב יכול להיות עדיין נמוך יחסית בעונה הבאה.  אבל להנהלה הצהובה אסור, פשוט אסור להרשות עוד עונה בינונית מינוס בעונה הבאה.  בשביל זה יש שינויים רבים שיצטרכו להתבצע.  הקבוצה תצטרך להבנות כמעט מחדש : דרוש רכז אמיתי המתאים לרמות טופ יורוליג (כריס ג'ונס אינו כזה), שיזיז את ווילבקין לעמדה 2 בה הוא יעיל בהרבה ולא צריך לכדרר למוות .  דרושים סמול פורוורד שמסוגל לקלוע מבחוץ(לא קלויארו) ופאוור פורוורד אתלטי ושומר (בטח לא בנדר).  לגבי אנטה זיזיץ',  צריכים לשבת עם הצוות המקצועי ולראות האם אפשר לשחק נכון על היתרונות הבולטים שלו בהתקפה (הראה אותם לא רע אתמול)  ולהחביא את רגליו האיטיות בהגנה  . אם התשובה של הצוות המקצועי היא לא, אז לשחרר גם אותו.

 

לצהובים נשארו עכשיו עשרה משחקים ביורוליג לשחק בעיקר על הכבוד.  הקהל יחזור בהדרגה ליד אליהו ולפחות בשבילם, מכבי צריכה להלחם ולנצח עד הסוף.

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

באיירן מכבי
תמונה: אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח