בלי לומר מילה – כשניר קלינגר החליט לנטוש את הפועל חיפה

ביום חמישי האחרון קיבלנו אישור לכל הרחשים שהיו בשבוע האחרון או ליתר דיוק מאז פיטוריו של גיא לוזון מביתר ירושלים, במהלך חד צדדי ניר קלינגר מתפטר מהפועל חיפה.

ניר קלינגר הפועל חיפה
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של מנהלת הליגה
מנהלת הליגות לכדורגל- IPFL

כשבוחנים את פתיחת העונה של הפועל חיפה ומשווים אותה לקבוצה שהניפה את גביע המדינה רק בעונה הקודמת, אפשר לנחש שהמשכיות, לפחות ברמה של העונה הקודמת, לא תחזור על עצמה העונה. הסיבות יכולות להיות התחזקות לא מספיקה או לא נכונה בקיץ, איבוד שחקנים חשובים כמו בן בסט ותורג'מן וטריז אחד בשם אלמוג בוזגלו שבחוסר מזל נפצע דקה לפני פתיחת העונה הסדירה.

לכל הפאזל חסר המרכיבים של יואב כץ היה מרכיב אחד מרכזי שנשאר יציב ושידר יציבות לשחקני הסגל להנהלה ולאוהדים. המרכיב הזה הוא לא משהו שיואב כץ הרגיש שצריך לחשוש לגבי עתידו, חששותיו התבדו ביום שיצאה הבשורה מהבירה שסיפרה על פיטוריו של גיא לוזון. ביום זה המרכיב המרכזי, הבורג של הפועל חיפה והאיש שלו על הקווים, ניר קלינגר, סומן כאופציה ראשונה לתפיסת כסא המאמן של ביתר בנוסף לשמות נוספים (רוני לוי, מימר, מאמן זר). עברו מספר ימים נוספים ואתמול קיבלנו את החלטתו של ניר קלינגר, התפטרות מהפועל חיפה.

 

קלינגר יצא לתקשורת עם הצהרות לגבי החלטתו כ-"לקיחת אחריות", "הליכה עם הלב" ומשפטים נוספים שגרמו לרבים לגחך. אם היה בוחר קלינגר לעמוד יציב מול החלטתו ומניעיו האמיתיים שהם כלכליים ולא יותר, אולי היינו רוחשים לו מעט יותר הגינות. נטישה של קבוצה שנלחמת במחזור 7 לא יכולה להיות מעשה של אדם, מאמן הגון או אחראי, נטישה והפקרת הקבוצה במצבה הנוכחי מראה יותר על אופיו ההפכפך של המאמן מאשר על הקבוצה או הבעלים יואב כץ.

אליפותו היחידה של קפטן הנבחרת לשעבר הייתה כשאימן את מכבי ת"א אי שם בשנת 2002-2003, להישגים אפשר להוסיף את שנת 2004 בה הוביל את הצהובים לליגת האלופות ולזכיה בגביע המדינה. מאז, 13 שנים ללא תארים, אלא בעיקר התפטרויות וירידות ליגה מקבוצות שונות. אך כשהגיע להפועל חיפה, תחילה כמנג'ר ואחר כך כמאמן, זכה סוף סוף לנחת בעונה חלומית שהחזירה את הפועל חיפה לתמונה. סיפור האהבה של קלינגר עם הקלינגרים (כינוי של שחקני הקבוצה בזמן כהונו) היה נראה כמשהו חקוק, הייתה הרגשה בקרב המועדון שאת הקשר הזה, את ההתלהבות של קלינגר מזכייה בתארים ומניצחונות לא יכבו כל כך מהר. מעמד המאמן בכרמל האדום היה יציב והמאמן זכה לתמיכה לאורך כל הדרך מההנהלה ומהאוהדים.

הפועל חיפה, גביע המדינה, יואב כץ
קרדיט לההתאחדות לכדורגל בישראל – The Israel Football Association

אי אפשר להצביע על בית"ר, חוגג, סוכנים או על הצעותיה של אלונה ברקת כאל אחראים למצב הקיים, אבל אי אפשר להתעלם מהתחושה הדומה או יותר נכון מהשיטה הדומה שהיא חוקית אבל מסריחה. איזו שיטה? שיטה לא ספורטיבית, שיטה לא אתית, שיטה שגורמת לכדורגל בארץ להיות פרוץ מבחינת חוקים, שיטה שמאשרת למאמן לנטוש את הספינה עוד לפני שהגיעה לחוף מבטחים (ועוד לפני שהחלה להראות סימני טביעה), שיטה שאסור יותר לתת לה הצדקה. מאמן שמפקיר ומותיר עמדה כה חשובה לשחקנים ולאוהדים ריקה הוא מאמן שפעל באופן לא אחראי ולא ספורטיבי. קלינגר הותיר את הקווים בחיפה ריקים בהתפטרות קרה מבלי להניד עפעף כשהוא בדרכו לבית וגן בסתר למען "ההגינות".

את מסיבת גביע המדינה שערכה הפועל חיפה בהאנגר 15 בחיפה אני זוכרת. שמחה אדומה וסגידה ל"אחד" שעשה את השינוי, ניר קלינגר. לרגעים חשבתי שהוא מצא בית חם, אוהדים שמעריכים אותו וסולחים גם אם הוא לא מצליח לחבר כמה ניצחונות יחדיו. אני סבורה שקלינגר לא יקבל יחס סבלני או דומה בביתר ירושלים בייחוד מאוהדי ביתר שהוכיחו שסבלנות היא לא הצד החזק שלהם. הוא עתיד להיכנס למועדון לחוץ עם סגל שבחלקו טוב ובחלקו השני בינוני ועייף (במיוחד בהגנה) ושחקן אחד, שחקן המריבה, ערן לוי אותו לא רצה לאמן בהפועל חיפה. לשחקן שלא תואם את "הסטנדרטים" שלו הוא יאלץ למצוא עכשיו מקום ואין ספק שרומן גדול לא יצמח בין שניהם. מעניין עוד יהיה שם.

 

בראיון שהעניק ניר קלינגר לקראת פתיחת העונה לכתב וואלה ספורט אורן יוסיפוביץ (23.8.2018) נשאל על עזיבת קפטן הקבוצה דאז עדן בן בסט באמצע מחנה האימונים של הקבוצה בהולנד. "מה אמרת?" שאל אורן, "שהתאכזבתי" ענה המאמן, "אני מבין שזו הזדמנות להתקדם ולקבל חוזה ארוך טווח, בגילו, אבל התאכזבתי שלא עדכן אותי. לפחות לזה צפיתי. אני שונא הפתעות, שונא!". אז מר קלינגר, המשפט פשוט, מה ששנוא עלייך אל תעשה לחבריך, למאמינך, לאוהדיך ולשחקניך. ועם זאת, נסיים בברכת הצלחה במועדון הירושלמי, הרגשתי היא שתצטרך אותה.

ניר קלינגר, ביתר ירושלים
קרדיט לדף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים, עיצוב גרפי: נעם אביטבול
Print Friendly, PDF & Email
 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח