בועטים בדלי כבר בחצי: על ההפסד של מכבי ת"א לאולימפאיקוס

אם בעיטה בדלי היתה משהו שמקבלים עליו נקודות, בלי ספק מכבי ת"א היתה קבוצה לפיינל פור העונה.

מילא שהיו בועטים בדלי המלא, כפי שאומר הסיפור על אותו הסוס שבועט בדלי, אבל מכבי של השנה בועטת בדלי עוד שהוא מתמלא רק חלקית.  לבעוט בדלי היה למשל, לנצח את אולימפיאקוס ואז להפסיד לבאסקוניה במאזן 10:9. אבל מכבי הפסידה כבר אתמול ומראש תוכל לסיים את השבוע הזה במאזן 11:9.

 

ותנאי הפתיחה היו אידאליים לצהובים : אולימפיאקוס באה ללא ארון האריסון וקוסטאס פפאניקולאו הפצועים וגם חסן מרטין הפצוע, לא יכול היה לתרום יותר מדקות ספורות.  בנוסף קיבלו הצהובים במפתיע חזרה את אות'לו האנטר, הגבוה הכי יעיל שלהם הגנתית, דבר שהוא קריטי להתמודדות עם שני אמני הפיק אנד רול: סלוקאס וספאנוליס.  זה גם לא הספיק למכבי למעבר לעוד הפסד צמוד ועוד שערות לבנות על ראשם של האוהדים שלה

ההפסד אתמול הוא קריטי, מכיוון שמכבי הפסידה פעמיים ליוונים וכרגע נמצאת  למעשה במרחק של שלושה משחקים מאחוריהם (שניים בגלל המאזן הכולל של הקבוצות ועוד אחד בגלל המאזן הפנימי).

מכבי-אולימפיאקוס
התמונה מתוך אתר היורוליג

 

מעבר למשמעות הזאת של ההפסד, כמובן שגדולה לא פחות המשמעות המוראלית . עוד הפסד במשחק צמוד, עוד הפסד במשחק שנראה כבר בידיים,  עוד משחק שחמק לצהובים מבין האצבעות.  כשמפסידים כשמונים אחוזים מהמשחקים הצמודים, לא יכולים להגיע לפלייאוף.

אבל יטעה מי שיחשוב שההפסדים הללו הם רק עניין של חוסר מזל, או של החטאות העונשין המרגיזות בזמן קריטי (ווילבקין ודורסי בסיום הזמן החוקי ושוב ווילבקין בהארכה).  כלומר, כמובן שגם העניין הזה, של היעדר האופי, או למעשה קיומו של אופי של לוזרים(איך נראה אופי של לוזרים? 1/17 למכבי לשלוש במחצית השנייה וההארכה!!!), הוא בעייה, אבל יש מה שמוביל לבעייה הזאת ומסבך את הצהובים פעם אחר פעם: מכבי פשוט משחקת לא חכם ויש לה עמדות שבהן פשוט אין לה שחקנים ברמה הדרושה.

בראש ובראשונה אין למכבי רכז.  כריס ג'ונס ואמרתי את זה כבר מספר פעמים, לא מרכז ומסדר משחק.  ודאי שהוא לא רכז ברמה הנדרשת ליורוליג.  למי שרוצה להבין מה זה כן רכז שמתאים לרמת יורוליג, שהיה מסתכל אתמול לצד השני ורואה את סלוקאס.  ברגע שאין בעל בית שמסדר את המשחק, מכבי תלויה שוב ושוב בכדררת והאלתורים של ווילבקין ואלה בעיקר מפסידים לה משחקים העונה.  אתמול הגדיל מספר 1 של הצהובים לעשות, עם שמונה איבודי כדור על שני אסיסטים, אבל זו ממש לא אשמתו שהשחקנים שלידו הם לא כאלה שאפשר לסמוך עליהם.

מכבי-אולימםיאקוס
לא יכול לבד. ווילבקין.
מתוך אתר היורוליג

 

למכבי אין שחקנים בעמדה 3 ובעמדה 4. מהעמדות האלה לא קיבלו הצהובים אתמול ולו נקודה אחת.  פתרון אפשרי להיעדר שחקן בעמדה שלוש הוא לשחק עם שלושה גארדים.  הבעייה היא שספרופולוס לא מאמין בזה, משתמש בזה רק שאין לו ברירה ומתעקש על קלויארו, זוסמן ובלייזר בעמדה הזאת.

וכך, שנוסף על כל אלה בראיינט נעלם במחצית השנייה ודורסי חוזר, אחרי המשחק בברלין להיראות כמו שדורסי נראה בהתקפה רב העונה וההגנה שלו היא כמו שהיא נראית כל העונה, כלומר לא קיימת, לא נשאר לצהובים הרבה מעבר לאלתורים של ווילבקין ולהאנטר הנהדר, שהוא לבדו, עם חכמת המשחק והנסיון שלו הביא את מכבי בהארכה למצב שעוד היתה יכולה לקחת את המשחק הזה.

מכבי-אולימפיאקוס
וגם הוא חייב לקבל עזרה. האנטר. מתוך אתר היורוליג

 

בעונה רגילה היו בודאי מנסים בהנהלת הקבוצה להחליף לפחות שני שחקנים.  אבל עקב הקורונה והנזק הכלכלי של היעדר המנויים, יחד עם הצורך לקצץ בשכר השחקנים כדי לקבל את רשת הבטחון מהאוצר, לא יכולים כרגע לעשות זאת.

במחצית הראשונה ההגנה של מכבי היתה יעילה מאוד ופירקה מצויין את הפיק אנד רול של היוונים.  את ספאנוליס קשישא, שבלי ספק לפני חמש שנים היה מתמודד עם זה טוב בהרבה, זה הוציא מהמשחק.  את סלוקאס זה דרבן לשפר ולשנות במחצית השנייה.  ברגע שהמחצית הראשונה, מחצית שעם קצת יותר ריכוז בצד הצהוב, היתה שווה לפחות 15 נקודות הפרש, הסתיימה בהפרש שבע בלבד, היה ברור שאנחנו הולכים לעוד ערב ארוך ומורט עצבים.

ברצוקאס, כאמור, ראה את הליקויים בקבוצה שלו ותיקן.  ספרופולוס לא הגיב מספיק ובזמן לשינוי במשחק ובנחישות של היוונים.  למשל אותו חילוף אוטומטי שעשה האנטר עם הגארד ששמר על סלוקאס פשוט לא עבד והמאמן היווני של הצהובים המשיך להתעקש עליו.  גם כספי, שראו בבירור שנגמר האויר ואין לו את הברכיים וכך עשה נזק בשני צידי המגרש דקות ארוכות,  נשאר על המגרש הרבה אחרי שהיה צריך לרדת ממנו.  עוד שאלה שעולה היא האם במחצית השנייה, שסלוקאס עשה כל מה שעולה על רוחו ובהתקפות הצהובות לא היתה יד מכוונת, לא היה מקום לנסות לתת כמה דקות לג'ון דיברתולומיאו?  לספרופולוס הפתרונים…

מכבי-אולימפיאקוס
הרג את מכבי. סלוקאס. מתוך אתר היורוליג

 

ואז הצפוי והרגיל בעונה הזאת הגיע ומכבי זרקה עוד משחק צמוד,  שהיה לה בידיים לפח האשפה וכפי הנראה אחריו תלך לשם גם כל העונה האירופית שלה…

נ. ב:

פרינטזיס החזיק את היוונים במחצית הראשונה, סלוקאס הנהיג ונתן להם את הנצחון משם, לרנצאקיס הראה בגרות ואחריות, יחד עם קור רוח מהעונשין במאני טיים,  חראלמפופולוס(נשבע לכם שזה שם אמיתי…) תרם קשיחות ולחימה וכל זה כשפפאניקולאו פצוע וספאנוליס, אחד מגדולי שחקני היורוליג אי פעם,  נשאר על הספסל במחצית השנייה כי לא זקוקים לשירותיו. במכבי הישראלים על תקן קישוט.  כמה שאני מקנא ביוונים במובן הזה…

הכותב הוא מבעלי הפודקאסט "מכביפוד", פודקאסט האוהדים של מכבי ת"א בכדורסל

 

מכבי
מתוך אתר היורוליג
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח