אתגר 10 השנים – להביא אליפות ראשונה

רגע לפני שאתגר 10 השנים מסתיים או סתם יוצא מכל החורים, החלטנו להעיף מבט על המפעלים וליגות הכדורגל הבכירים באירופה והעולם בשנים האחרונות, ולראות אם יש קבוצות שהצליחו, לראשונה, למצוא סיבה טובה לפתוח את ארון התארים שלהן, או בכלל כדאי לקנות כזה שיהיה במועדון.

הסקירה לוקחת בחשבון את כל הזכיות שהתרחשו בין ינואר 2009 לינואר 2019, כלומר אלופות עונות 2008-9 עד 2017-8, כולל.

ליגת האלופות

רק מועדון אחד צירף את שמו לרשימת הזוכים בתואר המועדונים הבכיר בעולם: צ'לסי, עם הזכייה המפתיעה שלה ב-2012. הניצחון לאחר בעיטות פנדלים מול באיירן מינכן היה סיומו של מסע אנדרדוג שכלל כדורגל לא הכי מזהיר, ובעיקר הדחתה של ברצלונה בחצי הגמר עם 2-3 במצטבר, כולל תיקו 2-2 דרמטי בקאמפ נואו.

בונוס: מכל המפסידות בגמרים, רק קבוצה אחת הגיעה למעמד בלי לפחות תואר אלופות אחד בארון: אתלטיקו מדריד, עם הפסדים ליריבתה העירונית בגמרים של 2014 ו-2016.

Via Premier League Facebook page

 

ליגה אירופית

במפעל המשני קיבלנו 4 זוכות חדשות בתואר, כולל אחת שהספיקה לעשות זאת לפני שהשם שונה מגביע אופ"א.

ב-2009 שחטאר דונייצק זכתה בתואר לאחר ניצחון 1-2 מול ורדר ברמן על אדמת טורקיה, שהיה מעין פרס ניחומים לשתי קבוצות שהודחו מוקדם יותר מליגת האלופות.

שנה אח"כ (2010) אתלטיקו מדריד, שהוזכרה קודם, אספה את תואר הליגה אירופית בפעם הראשונה מתוך שלוש לאחר ניצחון 1-2 על פולהאם המפתיעה. הזכיות הבאות הגיעו ב-2012 (מול הקבוצה שעל שמה קרויה הקבוצה, אתלטיק בילבאו) ולפני פחות משנה, בניצחון 0-3 על מארסיי.

ב-2013 צ'לסי הצטרפה לחבורת המועדונים עם תואר אירופי אחד לפחות באלופות, אופ"א/אירופית ובגביע המחזיקות כאשר ניצחה בדרמטיות לא קטנה את בנפיקה, קבוצה אותה הדיחה בדרך אל תואר האלופות שנה קודם לכן.

ונחתום בעוד קבוצה אנגלית – מנצ'סטר יונייטד של ז'וזה מוריניו, עם ניצחון 0-2 על איאקס בגמר של 2017, כשעוד עשה רושם שהעידן תחת המנג'ר הפורטוגלי יניב המון רגעים יפים.

 

ליגה אנגלית

4 קבוצות זכו באליפות ב-10 העונות האחרונות: מנצ'סטר יונייטד, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי ו… לסטר. לסיטי, עם 3 אליפויות בפרק זמן זה, זו הייתה שבירת בצורת של 44 שנה, אבל היחידה שזכתה לטעום את טעם האליפות לראשונה בהיסטוריה הייתה לסטר ב-2016. קלאודיו ראניירי על הקווים, ג'יימי וארדי, ריאד מאחרז, נגולו קאנטה והרבה טובים אחרים ניצחו על אחד מסיפורי הסינדרלה המרשימים של הכדורגל האירופי בשנים האחרונות.

לסטר אלופה
Via Premier League Facebook Page

 

ליגה גרמנית

העשור הנוכחי הוא אולי הדומיננטי בהיסטוריה של באיירן מינכן, אבל עדיין שתי קבוצות הצליחו להשתחל אל תואר האליפות: דורטמונד (פעמיים) של יורגן קלופ, וב-2009 הייתה זו וולפסבורג של פליקס מגאת', אדין דז'קו, גראפיטה (האיש והעקב) וזבזדאן מיסימוביץ' שזכתה באליפות הראשונה בתולדותיה שהייתה גם התואר הראשון גם כן. ב-2015 הצטרפו סגנות הליגה (מאחורי באיירן כמובן) וזכייה בגביע.

 

ליגה צרפתית

בין העידנים של ליון ופ.ס.ז', היה לנו רצף בצרפת של 6 אלופות שונות ב-6 שנים. היחידה בשנים הללו שגם זכתה באליפות הראשונה הייתה מונפילייה, שהציגה לעולם את אוליבייה ג'ירו. ג'ירו סיים כמלך השערים באותה עונה גם כן (2011-12) לפני שעזב לארסנל. הפריזאים/קטארים שמו הרבה כסף לפני אותה עונה, אבל זה לא הספיק. היו צריכים שם את זלאטן כדי להשתלט.

 

גביע ליברטדורס

ב-10 השנים האחרונות, רק קבוצה אחת זכתה יותר מפעם אחת בתואר: ריבר פלייט, כולל הגמר עם הגומלין שהוזז לפני כמה חודשים. בנוסף, היו לנו 3 זוכות חדשות בתואר הבכיר של הכדורגל הדרום אמריקאי.

קורינתיאנס היא הקבוצה האהודה בסאו פאולו ועפ"י פורבס גם הקבוצה בעלת השווי הגבוה בדרום אמריקה, אבל ליברטדורס ראשון היא קטפה רק ב-2012 כשגברה על בוקה 1-3 בתום שני משחקים. אמרסון כבש את שני השערים בניצחון 0-2 בגומלין בברזיל.

שנה אח"כ עוד ברזילאית זכתה בתואר לראשונה – אתלטיקו מיניירו, עם קבוצת סופרסטארים ברזילאית שכללה את רונאלדיניו בראש ובראשונה, אבל גם את ז'ו, דייגו טארדלי וברנרד, שהיום משחק בשביל אברטון אחרי מעבר בחממה הברזילאית בדונייצק. מיניירו פגשה בגמר את אולימפיה מפרגוואי, וניצחה לאחר דו-קרב פנדלים.

סן לורנצו היא אחת משלוש זוכות ארגנטינאיות בתואר בעשור האחרון, והיחידה שלה זו הייתה הזכייה הראשונה. האזולגראנה גברה על נסיונל מפרגוואי 1-2 מתום שני המפגשים.

 

נבחרות

ספרד, שתור הזהב שלה התחיל ב-2008, זכתה במונדיאל לראשונה בתולדותיה ב-2010 עם ניצחון 0-1 על הולנד. קל לשכוח שאת אותו טורניר היא התחילה עם הפסד מפתיע לשוויץ. הסיום היה הרגע בו אנדרס אינייסטה הפך מאגדה ברסאית לאגדה ספרדית.

צ'ילה זכתה לראשונה בתולדותיה בקופה אמריקה ב-2015. הטורניר התקיים בצ'ילה, והסתיים בניצחון פנדליסטי של הצ'יליאנים על ארגנטינה. שנה אח"כ, בגירסת סנטנריו של הטורניר (התקיים בארה"ב), שוב צ'ילה ניצחה את ארגטינה, שוב בפנדלים.

פורטוגל, הבת דודה של ספרד לאי האיברי, זכתה ביורו 2016 על אדמת צרפת בניצחון מול צרפת. הדרך לא הייתה מרשימה וכללה כדורגל שמעטים יגדירו כמרהיב. כריסטיאנו רונאלדו נפצע ולא שיחק משלב די מוקדם בגמר. לא שינה, כשבהארכה אדר כבש ועשה היסטוריה.

ונסיים עם זמביה, אלופת אפריקה לשנת 2012, התואר הראשון של הנבחרת מדרום היבשת, שלרוב מוזכרת בהקשר לאסון התעופה ב-1993 שחיסל נבחרת זמבית שהייתה בדרך למונדיאל. הרווה רנארד הצרפתי הוליך את קליעי הנחושת לגמר מול חוף השנהב הפייבוריטית, ושם זמביה ניצחה בפנדלים. רנארד הוליך את חוף השנהב לתואר 3 שנים אח"כ מול… גאנה עם אברם גרנט על הקווים.

אינייסטה
Via FIFA World Cup Facebook Page
Print Friendly, PDF & Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח