אריה כבר לא אהיה, אז לפחות שלא אהיה זנב לשועלים

צרות של עשירים תקראו לזה. כרטיס לשלב הבתים של הליגה האירופית הושג ועכשיו כל אוהד של מכבי תל אביב מריץ את אותן מחשבות בראש. "מה עדיף בעצם? העפלה לליגת האלופות או שהעפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית, שהוא המקום היאה והריאלי לקבוצה ישראלית".

בטור הזה אנסה לשפוך במילים, את כל מה שמתחולל לי בראש מרגע שריקת הסיום בבלומפילד. זאת שקבעה שמכבי מעפילה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות ומקומה בליגה האירופית מובטח.

הגרלת ליגת האלופות- חלום לראות את הטקס עם נגיעה רגשית של הקבוצה שלך
הגרלת ליגת האלופות – חלום לראות את הטקס עם נגיעה רגשית של הקבוצה שלך

 

איזו בת זוג מבין שתי הדמויות הייתם מעדיפים (שימו יד על הלב כשאתם עונים): בת זוג יפייפיה, מסובבת ראשים, "משאת נפשו של כל גבר", שכלפי חוץ תשוויץ בה, אבל כשתהיו ביחד לבד תסבול בכל דקה, היא תרדה בך, תזרוק עליך כלים מהמטבח, אבל אתה, עדיין תלך ברחוב עם הראש החבול מוטה למדרכה ותגיד "זאת בת הזוג שלי" או לחילופין, בת זוג נאה, חכמה, שיש לך סיכוי טוב יותר להצליח איתה בקשר ארוך טווח, כזאת שמידי פעם גם תוכל לקבל משהו ממנה?

נו, במה בחרתם? האנלוגיה הרי ברורה. מה עדיף? לעלות לליגת האלופות, לספוג תבוסות, לנסות לברוח משיאים שליליים, להפסיד גם את הליגה (כי אין בארץ קבוצה שעשתה ליגת אלופות ולקחה אליפות באותה שנה) או שאולי לעשות קמפיין סביר בליגה האירופית, 6-10 נקודות סולידיות שאולי אף יכולות להביא למקום בין 32 הגדולות בשלב הנוק-אאוט?

 

נכון, יש גם מחשבות אחרות. ראשית, תקציב. העפלה לשלב הבתים באלופות מכניסה סדר גודל של חמישה-עשר מיליון יורו עוד לפני המשחק הראשון. הכנסה כזאת ועוד בתקופת הקורונה, תיתן למכבי מקדמה אדירה לשנים הקרובות, גם בשלבי המוקדמות וגם בליגה המקומית. ניתן יהיה להתחזק בשחקנים טובים יותר לאור הבמה הראשית (זוכרים מתי הובא ראיקוביץ'?), לייצב את התקציב וליצור קבוצה חזקה מאוד בעידן של סיום עונש הפייר-פליי.

אחרים יגידו יוקרה. עד היום רק שלוש קבוצות ישראליות היו שם. מכבי וחיפה פעמיים והפועל תל אביב פעם אחת. העפלה נוספת תשבור את התיקו ותשים את מכבי עם שלושה ביקורים בשלב הבתים של המפעל הבכיר ביבשת.

כסף גדול לחיזוק - יכול להיות שובר שיוויון כמה שנים קדימה
כסף גדול לחיזוק – יכול להיות שובר שיוויון כמה שנים קדימה – Credit to Flicker.com

 

אבל אם נסתכל לטווח הרחוק, זה שמיץ' גולדהאר הרי מסתכל אליו, נראה כי עדיף להיות 3 פעמים ברציפות בשלב בתים של האירופית מאשר פעם אחת בליגת האלופות, כן, גם כלכלית. שמירה על רציפות העפלה לשלב בתים באירופית יכולה להיות מנוע צמיחה של מועדון ישראלי, בדיוק כמו מעגל קסמים שמפעיל את עצמו. הצלחה באירופית עם השגת נקודות משחק על ניצחונות ותיקו, שווה ניקוד ואפשרות לקבל הגרלה קלה יותר בעונה שאחריה, והגלגל הזה ממשיך בצורה קוסמית, עד שהרצף נקטע. ואם מועדון זה לא חוזר מהר לתלם (שלב בתים אירופית) גם הניקוד יורד וההגרלות הופכות קשות יותר, נו, שוב, אותו גלגל, אבל הפוך.

ועדיין, בעונה של קורונה, כשאפילו אם רונאלדו או מסי יגיעו לכאן לשחק, ודיבאלה יכדרר באומנות על הדשא בבלומפילד, ללא קהל זה לא זה, אז לקבל בראש , בלי להיות שם? בלי הצמרמורת באצטדיון? בלי הנסיעה למשחק חוץ? לא תודה, אני מסתפק באירופית! לפחות כרגע.

*אין במה שכתבתי כדי להוריד את רף הציפיות שלי מהשחקנים שיעשו כל מה שהם יכולים עד טיפת הזיעה האחרונה, כדי לנסות ולהגיע לשם, לשלב הבתים של ליגת האלופות.

תנו לנו לשמוח!

כדור הבדולח - מכבי תל אביב
קרדיט – דף הפייסבוק הרשמי של מכבי תל אביב
Print Friendly, PDF & Email

2 תגובות

  1. הבעיה שהכותב לא מבין היא שגם באירופית מכבי תיהיה בשר תותחים איפה 6-10 נקודות גם לא בחלומות הגדולים.
    מכבי היא קבוצה של אוסף של שחקנים בינוניים מאוד בלי שחקן אחד מעניין שיכול לייצר התקפות או להוביל.
    וגם אם יביאו רכש זה לא מספיק אם רוצים לעשות משהו באירופה וגם בליגה האירופית צריך לעשות חריש לכל השחקנים האלה שעלה להם השתן לראש וחושבים שהם כבר כוכבים של אירופה כמו פרץ, יונתן כהן, גלזר ועוד…
    וצר לי להגיד לכם שזה לא נתון לבחירת של מכבי. אין להם סיכוי קלוש אפילו מול זלצבורג במיוחד שזה 2 משחקים.
    חשוב לי להגיד שאני לא שונא של מכבי חלילה וחס אני פשוט אוהד נטריילי שכואב לו לראות לאן הכדורגל הישראלי הולך לבינוניות ולוזריות שמחפים עם תירוצים כאלה ומכוונים נמוך מראש. איפה בתקופה של ערן זהבי מכבי הייתה אומרת אנחנו מכוונים לאירופית כמו שדור מיכה אמר לפני שנה ושם הוא איבד אותי וגם לאירופית לא הגיעו באותה שנה וזה בגלל הלוזריות והתבוסתניות שהייתה ורק גודלת משנה לשנה אם זה בכדורגל הישראלי או בנבחרת. תפסיקו להגן על זה ותמוך ותתעוררו!!!!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      ככותב, אני אענה לך. , באירופית אפשר לעשות גם יותר מ 10 נקודות. ברגע שמובטח שלב בתים אירופי בזמן, ניתן לה חזק בהתאם למה שנכנס. חלון ההעברות פתוח מאוחר, ויש סיכוי להביא משהו. מכבי בשיאה נכנסה לשלב בתים שףל האירופית מדרג 2 וקיבלה הגרלה קשה, יש אפשרות לקבל הגרלות סבירות ולעש0ות משהו.כאוהד מכבי מעל 53 שנה, אני יכול להגיד לך שראיתי את הכל, אבל שנות הרצף הרירופי בעשור החולף היום קסם של ממש. אני כן מאמין שאפשר לתקוי יתד באירופית..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

 

אוהבים את מה שאנחנו עושים ורוצים לעזור?

תתמכו בנו

*כל תמיכה תעזור לנו לגוון ולשפר את התוכן ולצמוח